Πάφος 2017: Αν είναι δυνατόν ! [και κάποια έξτρα]

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

*Ελπίζουμε ο Μάριος Ηλία Ιωάννου να φέρει τις κατάλληλες τομές, ειδάλλως η Πάφος δεν σώζεται με τον θεσμό που της δόθηκε.

* Τις προάλλες, ο Δήμος Πάφου ζήτησε ενοίκιο από… το Πάφος 2017 για εκδήλωση για τον Μπρεχτ. Αν είναι δυνατόν!

* Η σοβαρότητα φαίνεται πως δεν είναι στα ατού του δήμου, εξού και η αδυναμία στον «αστείο» Μάρκο Σεφερλή, που είναι ανελλιπώς προσκεκλημένος στα Πάφια.

* Και τι ενοίκιο παρακαλώ ζήτησε ο δήμος για την ενοικίαση της Παλιάς Ηλεκτρικής Πάφου; 200 ευρώ!

*Λες και θα βγάλουν από τον Μπρεχτ κέρδη οι διοργανωτές…

* Είναι τουλάχιστον θλιβερό το θέμα. Πάφος 2013 VS Πάφος 2017. Μόνο η χρονολογία παίζει να βγάλει νικητή.

*Η πόλη, είναι σε κάθε περίπτωση χαμένη.

* Πάμε παρακάτω.

*Πήρα το πιο κάτω σχόλιο από έναν ψηλό, λιγνό, ωραιότατον ανήρ και το δημοσιεύω αυτούσιο πιο κάτω.

*Είναι ένα σχόλιο για τη θεατρική παράσταση «Παρεξήγηση της γλυκείας χώρας Κύπρου», του Κύρου Παπαβασιλείου.

«Μια [εξαιρετική] παράσταση που κατάφερε να συνδέσει ένα «αρχαίο» κείμενο με το σήμερα.

Ένα κείμενο με αναφορές στην Κύπρο με γεγονότα σε όλο τον Πλανήτη.

Με λιτό τρόπο, με σκηνικό απέριττο.

Ένα ποίημα. Μια συλλογική εικόνα.

Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιος δεν ήταν καλός. Ήταν μια ομαδική, συλλογική εικόνα που κατάφερε να ανεβεί ψηλά και το ακροατήριο.

Απογειωθήκαμε.

Εκείνο που ενόχλησε:

–          Οι προβολείς και οι φωνές από τα γήπεδα απέναντι από το θέατρο!

–          Οι μοτοσυκλέτες και τα αυτοκίνητα στον δρόμο κάτω από την ορχήστρα.

 

Θυμάμαι τα «παληά τα χρόνια», άμα είχε παράσταση, ο δρόμος έκλεινε λίγο πριν αρχίσει η παράσταση.

Υποθέτω αυτό δεν κοστίζει!  Άρα θα μπορούσε να το ζητήσει ο υπουργός Παιδείας ή τουλάχιστον ο κύριος Παρασκευάς.

 

* Έχει δίκιο ο κύριος Σκόπας. Μην σας πω και μια δεντροφύτευση να πυκνώσουν λίγο αυτά τα γέρικα, καημένα κυπαρίσσια, θα ήταν μια κάποια λύση.

*Να, όπως τη δεντροφύτευση του ΘΟΚ μπροστά από το κτήριο, μπας και κόβουν τα δέντρα λίγο τον ήλιο.

*Μέχρι να μεγαλώσουν βέβαια, είχαμε τις απώλειές μας: τέσσερις υαλοπίνακες έσπασαν κι αυτός είναι ο αριθμός που γνωστοποιήθηκε. Για το καλό μας, μην πανικοβληθούμε.

* Την περασμένη βδομάδα έγινε και η Ημερίδα για τη Χαρτογράφηση του Κυπριακού Θεάτρου. Ποιες είναι οι ομάδες του ελεύθερου θεάτρου, πώς επιβιώνουν, ποια τα προβλήματά τους, ποιες οι απόψεις τους.

* Θα τα πούμε αναλυτικά σε κείμενο εντός των ημερών, αλλά μια από τις εντυπώσεις που έλαβα –και την αναφέρω επιφανειακά- είναι πως το αντίπαλο δέος είναι ο ΘΟΚ.

* Το καταλαβαίνω απόλυτα. Αλλά προσωπικά νιώθω πως το αντίπαλο δέος είναι το κακό θέατρο, που έχει καλό μάρκετινγκ.

*Ας πάρουμε παράδειγμα τα Κύπρια: η «Παρεξήγηση» –καλή ώρα- δεν ήταν sold out. Μα ήταν μια αξιοπρεπέστατη παράσταση.

*Αντίθετα, πολλές παραγωγές του φεστιβάλ που ήταν sold out, ήταν απογοητευτικές.

*Πώς επιλέγει το κοινό μια παράσταση;

* Η ευθύνη βαραίνει κυρίως εμάς, τα ΜΜΕ.

*Και επ’ αυτού θα επανέλθω, με το σκεπτικό του πώς διαχειριζόμαστε εμείς εδώ στο Παράθυρο κάποια πράγματα. Όχι τίποτ’ άλλο, αλλά να μην είμαστε και οι μαλάκες στο τέλος της μέρας.

You May Also Like

Θέατρο και lifestyle

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Κατ’ αρχήν να αναφέρω ότι είμαστε lifestyle. Ω, ναι! ...

Θυμέλη [και γιατί ο ΘΟΚ χρειάζεται τα υπόλοιπα θέατρα]

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Τα σχέδια επιχορήγησης είναι μια παλιά και πονεμένη ιστορία. Για ...

Άνοιξαν οι κρουνοί του πολιτισμού;

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Λείπεις μία βδομάδα και έρχεται ο κόσμος ανάποδα. * ...

Η δύναμη του ντοκιμαντέρ

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Η δύναμη της τηλεόρασης έπρεπε να είναι ο τίτλος, ...

Με αφορμή

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Με αφορμή την έκθεση φωτογραφιών [όχι της Πάολας, gotcha!] ...

Ο θόρυβος από τον αυτοκινητόδρομο

* Το Αμφιθέατρο Αρχ. Μακαρίου Γ΄, το γνωστό “της Σχολής Τυφλών”, είναι το παλαιότερο ...

X