Με ενθουσιασμό υποδέχθηκαν οι κινηματογραφόφιλοι τον διάσημο σκηνοθέτη Τζιμ Τζάρμους στη Θεσσαλονίκη, η νέα ταινία του οποίου σηκώνει την αυλαία ου 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της ελληνικής συμπρωτεύουσας.
«Αν η απλότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες αρετές στον κόσμο, τότε ο Τζιμ Τζάρμους είναι ένας από τους διασημότερους ‘πρεσβευτές’ της», ανέφερε στο ρεπορτάζ του μετά τη συνέντευξη Τύπου, ο δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Ζουμπουλάκης, στο Βήμα.
Σε μια από τις λίγες (αλλά και πάλι, ικανοποιητικές) στιγμές που καλλιτέχνες του βεληνεκούς του Τζάρμους βρίσκονται στην Ελλάδα για πολιτιστικές εκδηλώσεις, ο Αμερικανός σκηνοθέτης μίλησε στους δημοσιογράφους ενώ μια μέρα πριν το φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης σήκωσε αυλαία με την ταινία του «Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί».
Για το ελληνικό σινεμά
Ιδιαιτέρως εγκωμιαστικά σχόλια για το νέο κύμα του ελληνικού κινηματογράφου επιφύλαξε ο σκηνοθέτης Τζιμ Τζάρμους», αναφέρει σε ρεπορτάζ της για το in.gr η Αγγελική Στελλάκη.
«Προτιμώ να δω το φιλμ ενός νέου Έλληνα σκηνοθέτη, που γυρίστηκε με 200.000 ευρώ, παρά τον ‘Μεγάλο Γκάτσμπι’ του Μπαζ Λούρμαν. Αυτό είναι μονάχα η αποψή μου, φυσικά», ήταν η ατάκα που σημείωσε στο δικό του ρεπορτάζ ο Άκης Καπράνος, για Τα Νέα.
«Στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, το Ιράν, υπάρχουν τα τελευταία χρόνια όμορφοι κήποι ταινιών. Διατηρώ πολλή ελπίδα μέσα μου».
Και συμπλήρωσε: «Κάποιοι θα έλεγαν ‘μα πως είναι δυνατόν να παράγει σινεμά αξιώσεων η Ελλάδα που έχει χτυπηθεί τόσο σκληρά από την οικονομική κρίση;’. Κι όμως…».
Ούτε ο Τζάρμους βρίσκει λεφτά για τις ταινίες του
Η ταινία «Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί» είναι η πρώτη ταινία του Τζιμ Τζάρμους για την οποία δεν θα κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα.
«Είναι τόσο δύσκολο να κάνεις ταινίες πια, εξαιρετικά πιο δύσκολο απ’ ό,τι μόλις πέντε χρόνια πριν» είπε ο Τζάρμους, ο οποίος έχει εγκαταλείψει την ταινία του στα χέρια παραγωγών.
Ερωτηθείς εάν είναι απογοητευμένος από το γεγονός ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο να εξασφαλίσει χρήματα για τα γυρίσματα των ταινιών του, είπε: «Αγαπώ πολύ την κινηματογραφική φόρμα. Είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν χρήματα, αλλά το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να συνεχίζω. Και όπως βλέπω από το ελληνικό κύμα του παράξενου, υπάρχουν παντού άνθρωποι που διαφυλάσσουν το σινεμά».
Σε ερώτηση εάν έχει αλλάξει το ανεξάρτητο σινεμά, αναρωτήθηκε: «Πώς ορίζουμε το ανεξάρτητο σινεμά; Στις ΗΠΑ έχει μετατραπεί σε εργαλείο μάρκετινγκ. Ίσως το ελληνικό νέο κύμα με τους χαμηλούς προϋπολογισμούς να είναι το μέλλον. Οι ταινίες πρέπει να γυρίσουν στην ποίησή τους».
Και με Έλληνα παραγωγό
Ένας από τους παραγωγούς της ταινίας του είναι ο Χρήστος Κωνσταντακόπουλος της Faliro House, ο οποίος συνέβαλλε οικονομικά στην παραγωγή του «Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί».
«Ο Χρήστος είναι ένας άγγελος», είπε για τον Κωνσταντακόπουλο ο Τζάρμους.
«Δεν είχαμε συγκεντρώσει τα απαραίτητα χρήματα και τότε ένας φίλος μου είπε ότι υπάρχει ένας Έλληνας, πολύ σημαντικός για το είδος των ταινιών που κάνουμε εμείς. Τον ρώτησα: “Μήπως είναι κανένας Έλληνας που του αρέσουν τα πάρτι και θέλει να γνωρίσει την Πάρις Χίλτον;” Αλλά μόλις μου είπαν ποιος ήταν ενθουσιάστηκα. Είχα μιλήσει μαζί του και θεωρώ ότι είναι υπέροχος άνθρωπος».