Από τους opinion leaders στους curators

@valia_kaimaki

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης [ΜΚΔ] είναι σαν τα παπούτσια. Πρέπει να δοκιμάσεις κάμποσα για να βρεις ποιο ταιριάζει στο πόδι σου. Και όσο πολλαπλασιάζονται τόσο πιο δύσκολο είναι να διαλέξει κανείς. Οδικό χάρτη χρειάζεσαι!

Και δεν μιλάω για χρήστες που έχουν ένα facebook, ανεβάζουν φωτογραφίες από τις εκδρομές, ένα τραγούδι και τέλειωσαν. Μιλάω γι’ αυτούς που την ψάχνουν λίγο παραπάνω, κυρίως γιατί τους απασχολεί επαγγελματικά. Όλο και περισσότερο ακούω τον τελευταίο καιρό φίλους να λένε ότι βρήκαν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που έψαχναν από τα ΜΚΔ. Τα social media αλλάζουν εντελώς τον τρόπο της ενημέρωσής μας. Ούτε καν τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης δεν “γοητεύουν” πια, ο κόσμος πηγαίνει εκεί που τον στέλνουν “curators”, επιμελητές ύλης του διαδικτύου, από οποιοδήποτε κοινωνικό μέσο κι αν προέρχεται η πληροφορία. Ακολουθώ τη Βάλια στο twitter, για παράδειγμα, και διαβάζω αυτό που μου προτείνει γιατί της έχω εμπιστοσύνη ότι θα διαλέξει κάτι καλό. Και όπου ενημέρωση, διάβαζε αντίστοιχα και επικοινωνία ή διαφήμιση.
Για τις εταιρείες, και αναφέρομαι κυρίως στις μικρές, που θα θελήσουν να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους από το δίκτυο, πριν ξεκινήσουν καλό είναι να το οργανώσουν σωστά και να επιλέξουν τα ΜΚΔ που τους “ταιριάζουν”. Και στόχος του επαγγελματία που θέλει πραγματικά να “πετύχει” στον τομέα αυτό είναι να βρει τους “curators” που θα του κάνουν την προώθηση. Opinion leaders τους λέγαμε κάποτε στη θεωρία των μέσων ενημέρωσης και κάτι τέτοιο είναι και σήμερα. Επισκέφτηκα πρόσφατα ένα μικρό μαγαζί που ανακάλυψα στο δίκτυο. Όταν διαπίστωσα ότι δεν είναι πολύ μακριά από το σπίτι μου, αποφάσισα να πάω επί τόπου αντί να ψωνίσω από το e-shop. Και για τη βόλτα, βρε αδελφέ. Το μαγαζί βρίσκεται σε μια μικρή πάροδο μιας μεγάλης λεωφόρου, η οποία φιλοξενεί πλέον σχεδόν αποκλειστικά κλειστά μαγαζιά. Μια θλίψη είναι να τη διασχίζεις. Ένας μεγάλος πρώην εμπορικός δρόμος, που το βράδυ είναι πια σκοτεινός. Και τα μαγαζιά που καταφέρνουν να επιβιώσουν, δεν τραβούν τόσο εύκολα τους πελάτες, όπως παλιότερα, τότε που πήγαινες να κάνεις τη βόλτα σου.

Kι όμως, το συγκεκριμένο μαγαζί και φώτα είχε και πολύ κόσμο. Τι μαγαζί είναι; Ένα εργαστήριο-λιανική πώληση προϊόντων decoupage. Τι είναι το decoupage; Ούτε το είχα ξανακούσει ποτέ μου, αλλά πρόκειται [απ’ ό,τι κατάλαβα] για μια μέθοδο διακόσμησης αντικειμένων [κυρίως ξύλινων] με κόλλες, χρώματα και τυπωμένα ριζόχαρτα ή χαρτοπετσέτες! Ω, ναι! Κάνει έτσι σαν παλιακό, μέσα στο παλ χρώμα και το ρομαντισμό. “Καλά πάτε, βλέπω”, λέω στην κοπέλα στο ταμείο. “Δόξα τω Θεώ μου”, μου απαντάει. “Αλλά τέτοιο μαγαζί εδώ, σ’ αυτήν τη γειτονιά;”, επιμένω. “Από το ίντερνετ μας βρίσκουν και το δικτυακό μας κατάστημα πάει ακόμα καλύτερα”, με ρουμπώνει. Και για να σας πείσω ότι δεν είναι το site τους, αλλά τα ΚΜΔ, οι περισσότερες πελάτισσες “κολλάνε” με τα βίντεο που έχουν στο youtube, βλέπουν πώς γίνεται η τεχνική, τους αρέσει και… βουρ. Σε μια “curator” ν’ αρέσει, θα φέρει και όλη την κομπανία από τις φιλενάδες μαζί. Και στη διαφήμιση, το “curator” το μεταφράζουμε “κράχτη”.
Για το συγκεκριμένο είδος, το twitter είναι άχρηστο [μια που εξυπηρετεί την αμεσότητα], το facebook δεν έχει νόημα παρά μόνο για να βάζουν τις ημερομηνίες των σεμιναρίων. Το youtube είναι, όμως, κανονική πελατοπαγίδα. Εγώ θα τους συμβούλευα να φτιάξουν κι ένα pinterest με τις φωτογραφίες τους σε άλμπουμ, αντί να έχουν το [κατά τη γνώμη μου παρωχημένο] slideshow στο site. Αλλά δεν με ρώτησαν.
Και όπως συνήθως, άλλο ήθελα να γράψω και αλλού κατέληξα. Υπομονή μέχρι την επόμενη εβδομάδα να δούμε μερικά καινούργια Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και να τα σχολιάσουμε παρέα.

You May Also Like

Ισχυρός ο ρόλος των social στην ενημέρωση

Tο ετήσιο Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters είναι κάτι που περιμένω κάθε χρόνο ...

Τρισδιάστατο selfie

Γράφει η valia@inrec.gr Η τρισδιάστατη εκτύπωση μού έκανε αμέσως εντύπωση. Αδύνατον να καταλάβω στην ...

Οι αλλαγές της Google

Κι ενώ όλα τα φώτα της δημοσιότητας είναι πάνω στο Facebook, η Google σιγά ...

Fake news και πάλι

“EU Code of Practice on Disinformation” είναι το όνομα του κώδικα που κυκλοφόρησαν οι ...

Νέοι κανόνες στο προεκλογικό παιχνίδι

@valia_kaimaki Ο αντίκτυπος του περίφημου debate των επικεφαλής των ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου -και υποψηφίων ...

Αναζήτηση αγάπη μου

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Στις 18 Μαρτίου, ένας συνάδελφος έκανε ένα retweet ...

X