Ο Γκλυν Χιούζ έφυγε από τη ζωή

Έφυγε τα ξημερώματα από τη ζωή σε ηλικία 83 ο Γκλυν Χιούζ, ένας σημαντικός ζωγράφος και κριτικός τέχνης ο οποίος άφησε το στίγμα του στην σύγχρονη εικαστική σκηνή.

Η καρδιά του Γκλυν Χιούζ σταμάτησε τα ξημερώματα στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού, όπου είχε μεταφερθεί από το Σωκράτειον Μέλαθρο Ευγηρίας στο οποίο διέμενε το τελευταίο διάστημα.

«Η Κύπρος με έκανε ζωγράφο», είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο Π ο Γκλυν Χιούζ, ο οποίος γεννήθηκε στην Ουαλία το 1931, σπούδασε ζωγραφική, σκηνογραφία και ενδυματολογία στο Γιορκσάιρ και ήρθε στην Κύπρο ως δάσκαλος το 1956.

«Μεγάλωσα σε μια βιομηχανική πόλη της Ουαλίας. Οι άνθρωποι που δούλευαν στα εργοστάσια μάθαιναν να μιλούν αγγλικά. Και έτσι μεγάλωσα σε μια καθ’ όλα ουαλική πόλη, όπου όμως εν τέλει κανείς δεν μιλούσε ουαλικά.

Όταν πήγα σχολείο, αυτοί που μιλούσαν ουαλικά είχαν κάποια προνόμια – ήταν θέμα πολιτικής. Αποφάσισα έτσι να μάθω ουαλικά, αλλά κατέληξα να γελοιοποιηθώ από κάποιους συμμαθητές μου. Γιατί αυτοί που με χλεύαζαν ήταν ηλίθιοι Ουαλοί εθνικιστές. Η εμπειρία αυτή για μένα υπήρξε καθοριστική. Η γλώσσα, αντί για μέσο επικοινωνίας, υπήρξε ένας τεράστιος φραγμός.
Όταν έφθασα στην Κύπρο, αποφάσισα να παρακολουθήσω μαθήματα ελληνικών. Μάντεψε τι; Μετά τη πρώτη μου μέρα, το κτήριο βομβαρδίστηκε από εθνικιστές. Και έτσι δεν πήγα πίσω την επομένη. Αυτό ήταν το 1956»

Ο Γκλυν Χιουζ είναι ένας από τους ανθρώπους που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη τέχνη στην Κύπρο όπως τη γνωρίζουμε, όχι μόνο μέσα από μια συνεπή και σημαντική εικαστική παραγωγή, αλλά και μέσα από μια δραστηριότητα που δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την ενεργό συμμετοχή του κοινού στα πολιτιστικά δρώμενα. Η ίδρυση της γκαλερί «Απόφαση» με τον επιστήθιό του φίλο Χριστόφορο Σάββα, υπήρξε ορόσημο στο κυπριακό πολιτιστικό τοπίο, και είναι στην αυλή του χώρου αυτού που το κοινό ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τολμηρές για την εποχή και καινοτόμες μορφές τέχνης, όπως τα χάπενιγκ.

Παράλληλα, δεν μπορεί κανείς να μην αναφέρει την κριτική γραφή του Χιουζ, που -αν και προσαρμοσμένη στην κυπριακή ευγένεια σπάνια υπήρξε αρνητική- αποτελεί σημείο αναφοράς στην διαμόρφωση της εικαστικής σκηνής της Κύπρου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ©ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

You May Also Like

Ρεπερτόριο Θεάτρου «ΔΙΟΝΥΣΟΣ» 2015/16

Το Θέατρο «ΔΙΟΝΥΣΟΣ» ανακοινώνει το ρεπερτόριο για τη νέα θεατρική περίοδο, από 1η Δεκεμβρίου ...

Σε Κύπρια ερευνήτρια ένα από τα Βραβεία Bowdoin του Harvard για το 2018

Η Αργυρώ Νικολάου, Κύπρια ερευνήτρια και σκηνοθέτις, τιμήθηκε με το βραβείο Bowdoin του πανεπιστημίου ...

Ξεκινούν οι εκδηλώσεις για το Έτος Μόντη

Εκατό χρόνια από τη γέννηση και 10 από τον θάνατο του Κώστα Μόντη, κορυφαίου Κύπριου ...

«Βάτραχοι» υπέρ τέχνης

Δύσκολοι οι καιροί που διανύουμε, αλλά «κανείς δεν μπορεί να σταματήσει τη δημιουργία», υποστηρίζει ...

ΜΑΡΙΟΣ ΜΕΤΤΗΣ : Ο άνθρωπος δεν δέχεται εύκολα ό,τι δεν μπορεί να καταλάβει

Συνέντευξη στη Θεοδώρα Χρυσοστόμου | Φωτογραφία Ελένη Παπαδοπούλου Με αφορμή τη σκηνοθεσία του στο ...

Έκθεση Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας στο Κέντρο 6Χ6

Τις καλύτερες φωτογραφίες των διεθνούς φήμης -και κύρους- βραβείων Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας Arcaid 2014 θα ...

X