Το πλοίο των τρελών

– Με τράβηξαν με θυμό και με χτύπησαν άγρια. Με πυροβόλησαν κι έπεσα στο πηγάδι. Ύστερα βάλθηκαν να ρίχνουν πέτρες και μαχαίρια και τσάπες, όπου έβρισκαν. Έκαμαν χάζι ώσπου στοίβαξαν τον θάνατο δίπλα στα κόκαλα, το κρέας και τις φλέβες μου. Οι δικοί μου με σύναξαν όπως-όπως λίγες μέρες κατόπιν και με κήδεψαν, αφού πρώτα μ’ έχωσαν πετσοκομμένο στη νεκρόκασα. Μείνανε πίσω κάποια κομμάτια μου. Τέτοια σκοτεινιά που ‘χε στο πηγάδι, χαμπάρι δεν πήρανε τους άλλους που βρισκόντουσαν εκεί μέσα από χρόνια.

Τη σκοτεινιά του πηγαδιού όπου στοιβάζονται νεκροί της Κύπρου εδώ και πολλές δεκάδες χρόνια φώτισε η παράσταση “Το πλοίο των τρελών”, σε σκηνοθεσία του Λούκας Βαλέβσκι, με πρωταγωνιστές τους Μάριο Ιωάννου και Μάριο Κωνσταντίνου, σε παραγωγή του Κέντρου Παραστατικών Τεχνών Μίτος. Το εντυπωσιακό σκηνικό, μια δεξαμενή σε σχήμα Π που έθετε τους ηθοποιούς “εν ύδατι” για ολόκληρη την παράσταση, αλλά και το πρώτο κείμενο που κλήθηκαν να παρουσιάσουν οι δύο ηθοποιοί εναλλάξ [απόσπασμα του υπό έκδοση βιβλίου του Σωφρόνη Σωφρονίου “Οι Πρωτόπλαστοι”] είναι ό,τι κρατώ από αυτή τη σημαντική προσπάθεια. Τα αποσπάσματα κορυφαίων έργων-μανιφέστων εκείνων που τα υπογράφουν δεν τα συγκράτησα. Είχα μείνει στο τσουβάλισμα πτωμάτων στο πηγάδι. Εικαστικά άρτιο [χάρη στη συνεργασία Έλενας Κοτασβίλι και Αλέξη Βαγιανού], μα θα δούλευα περισσότερο τα κείμενα μεταξύ τους.

Μερόπη Μωυσέως

You May Also Like

Rumba Attack

Τους παρακολουθώ σχεδόν απ’ την αρχή τους. Οι Rumba Attack είναι ένα μουσικό σχήμα ...

Penny and the Swinging Cats

Πολύ ευχάριστη συναυλία στη Λάρνακα, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα δεκάχρονα του Ammos ...

Η κυρία Κούλα

Γράφει η Λίζα Tilford Όσοι παρακολούθησαν την παράσταση «Η κυρία Κούλα», φάνηκαν τυχεροί. Δεν ...

Μισές αλήθειες

“όμως εδώ μπορεί να πέφτω έξω όπως πέφτουν έξω από τα πράγματα όσοι μιλάνε ...

Τα ορφανά

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Μακροσκελές μεν [άνετα τέλειωνε μισή ώρα προηγουμένως], ωστόσο «Τα Ορφανά» ...

Utopia

Η έκθεση με τα νέα αποκτήματα της συλλογής του Νίκου Παττίχη συνεχίζεται στο Κέντρο ...

X