Κλειδί η ανάπτυξη για τον νέο διευθυντή του Ριάλτο

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου είναι ο νέος διευθυντής του Θεάτρου Ριάλτο στη Λεμεσό ο οποίος παίρνει τα ηνία από την -επί 16 χρόνια- καλλιτεχνική διευθύντρια Γεωργία Ντέτσερ. Έρχονται, πάντως, δύσκολες μέρες για το Ριάλτο, εξαιτίας… της Τρόικας.

«Καλούμαστε να χτίσουμε πάνω σε ήδη πολύ γερά θεμέλια, δήλωσε στο «Π» ο Γιώργος Παπαγεωργίου, νέος διευθυντής του Θεάτρου Ριάλτο στη Λεμεσό.

Ο κ. Παπαγεωργίου παίρνει τα ηνία του σημαντικού πολιτιστικού φορέα -όχι μόνο για την πόλη της Λεμεσού αλλά για ολόκληρη την Κύπρο- από την επί δεκαέξι χρόνια καλλιτεχνική διευθύντρια του Ριάλτο, Γεωργία Ντέτσερ.

Κενή παραμένει, στο μεταξύ, η θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Ριάλτο, την οποία κατείχε ο κ. Παπαγεωργίου προτού υποβάλει την παραίτησή του στις αρχές Ιανουαρίου για να διεκδικήσει τη θέση του διευθυντή.

Για τον νέο πρόεδρο θα αποφασίσει την ερχόμενη Δευτέρα το δ.σ. της Κεντρικής Συνεργατικής Τράπεζας, μέγας χορηγός του Θεάτρου.

Χαρά και ευθύνη

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου, τέως διευθυντής του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, ξεχώρισε ανάμεσα στους επτά υποψηφίους που διεκδίκησαν τη θέση του διευθυντή του Θεάτρου Ριάλτο στην τελική φάση μιας διαδικασίας κατά την οποία δήλωσαν ενδιαφέρον 125 άτομα.

«Νιώθω χαρά και ευθύνη παράλληλα», ανέφερε στις πρώτες του δηλώσεις στον «Π» ο κ. Παπαγεωργίου, «γιατί το Θέατρο Ριάλτο είναι ένας φορέας πολιτισμού που χαίρει εκτίμησης εντός και εκτός της πόλης και που η Λεμεσός το αγαπά υπέρμετρα».

Αν και είναι πολύ νωρίς για τη διατύπωση συγκεκριμένων δράσεων, ο κ. Παπαγεωργίου ανέφερε ότι πρώτιστος στόχος είναι σε συνεργασία με το δ.σ. του Ριάλτο να ανυψωθεί το θέατρο ακόμη περισσότερο, παρά την οικονομική κρίση.

«Κληρονομούμε την πολλή αγάπη και δουλειά που άφησε πίσω της η ομάδα της Γ. Ντέτσερ», είπε ακόμη.

«Στοχεύουμε, λοιπόν, να διατηρήσουμε το όνομα που έχει το Ριάλτο σαν το πιο καλό ’μαγαζί’ -με την καλή έννοια- πολιτισμού και να δημιουργήσουμε αναπτυξιακή πολιτική», τόσο για την οικονομική επιβίωση όσο και για την ανάπτυξη του καλλιτεχνικού του προγράμματος.

«Είμαι αισιόδοξος, γνωρίζω όμως ότι θέλει πολλή δουλειά», κατέληξε ο κ. Παπαγεωργίου, ο οποίος από την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου ανέλαβε τα καθήκοντά του και σήκωσε μανίκια για το λεμεσιανό θέατρο.

Δύσκολες μέρες

Η απόφαση επιλογής του κ. Παπαγεωργίου λήφθηκε όχι από το δ.σ. του Ριάλτο αλλά της Συνεργατικής και ήταν ομόφωνη.

Στην τελική ευθεία πέρασε ο ίδιος και ο Νέναντ Μπογκτάνοβιτς, εξαιτίας της πείρας αμφότερων στη διοίκηση μεγάλων οργανισμών.

Ωστόσο η πείρα του κ. Παπαγεωργίου σε θέματα οικονομικής διαχείρισης υπερίσχυσε, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στον «Π» ο δρ Νέαρχος Ιωάννου, διευθυντής του Συνεργατικού Ταμιευτηρίου Λεμεσού-ΣΤΛ [το οποίο τροφοδοτεί το Θέατρο Ριάλτο].

Σύμφωνα με τον δρα Ιωάννου, είναι σημαντικό να γίνουν οικονομικά ανοίγματα για την επιβίωση του Ριάλτο, το οποίο περιμένουν μάλλον περικοπές εντός του 2015. Κι αυτό γιατί αναμένεται να μειωθεί δραστικά η χορηγία του ΣΤΛ προς το Θέατρο Ριάλτο, εξαιτίας της… τρόικας.

Κερδοφόρο μεν, αλλά

Μετά τη στήριξη της Κεντρικής Συνεργατικής Τράπεζας από το κράτος, το ΣΤΛ υποβάλλει τους προϋπολογισμούς του στην Κεντρική, η οποία τους εγκρίνει ή απορρίπτει σε συνεννόηση με την τρόικα.

Και ενώ το ΣΤΛ είναι κερδοφόρος οργανισμός, αυτή η εξάρτηση πλήττει το κοινωνικό-πολιτιστικό του έργο.

Συγκεκριμένα, 1-2 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του ΣΤΛ κάθε χρόνο επιστρέφονταν στην κοινωνία μέσα από διαφημίσεις και χορηγίες.

Σήμερα αυτό το κονδύλι αναμένεται να μειωθεί δραστικά μετά από κοινές αποφάσεις της Κεντρικής και της τρόικας, γεγονός που θα πλήξει και τη χορηγία που λαμβάνει κάθε χρόνο το Ριάλτο.

Γι’ αυτό και «έχει μεγάλη σημασία η οικονομική επιβίωση του Ριάλτο», επισημαίνει ο δρ Ιωάννου.

Προς αυτή την κατεύθυνση υποδεικνύει την εξεύρεση πόρων πέρα από την κρατική χορηγία και εκείνην του ΣΤΛ αλλά και τη δημιουργία συμπαραγωγών και το άνοιγμα προς το ρωσικό κοινό που θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά τα έσοδα του Ριάλτο.

«Παράλληλα θα προσπαθήσουμε ώστε το πρόγραμμα του θεάτρου, αν όχι να καλυτερέψει, τουλάχιστον να κρατήσει την ποιότητα που είχε», σημείωσε, τέλος, ο δρ Ιωάννου.

ΠΑΡΑΘΥΡΟ | ΠΟΛΙΤΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ©ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ/ΠΑΡΑΘΥΡΟ/ΠΟΛΙΤΗΣ

You May Also Like

Άκυρα φάλτσα της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου

Παράτυπες με βούλα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, θεωρούνται οι αποφάσεις που ...

Δυσλειτουργίες στη Σύγχρονη Τέχνη | σε εποχές συγκρούσεων

Η τέχνη ως αποτύπωμα της ανθρωπότητας αλλά και ως μοχλός δημιουργικής ενέργειας που τροφοδοτεί ...

Τελευταίο αντίο στον Βασίλη Διοσκουρίδη

Κηδεύτηκε την Πέμπτη από το Α΄Νεκροταφείο ο διανοούμενος Βασίλης Διοσκουρίδης που έφυγε την Τρίτη ...

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΥΤΟΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ|Μέρα 4η

Κοιτάζω τις στατιστικές και τα γραφήματα. Ενστικτωδώς το μάτι μου πάει στην κατηγορία 50-59. ...

Επιστροφή τον Δεκέμβριο στο Μέγαρο Πηλαβάκη

Γράφει ο Χριστόφορος Νέστορος | Φωτογραφίες Παύλος Βρυωνίδης Μερικές ημέρες μετά τα εγκαίνια του ...

Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Γιώργου Χαριτωνίδη

Πολλοί ήταν οι φίλοι του Γιώργου Χαριτωνίδη, οι οποίοι παρακολούθησαν στις 6 Φεβρουαρίου στο ...

X