Επιλογή κατεύθυνσης

* Έως και ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης παρενέβη στο θέμα του νέου ωρολόγιου προγράμματος το οποίο δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου.

* Τιμή στον Κώστα Καδή να ασχοληθεί με το θέμα ο Μπαμπινιώτης, επειδή όμως η παρέμβαση του γνωστού γλωσσολόγου έγινε στην παρουσία του υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, ελπίζω να τη λάβει υπόψη.

* O κ. Μπαμπινιώτης έκανε την παρέμβασή του στη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Frederick με ομιλητές τον ίδιο και τον δις υποψήφιο για Νόμπελ Φυσικής Δημήτρη Νανόπουλο.

* “Με τις συναντήσεις μας, επιχειρούμε μια σύμπλευση, μια συμπληρωματικότητα των ανθρωπιστικών με τις θετικές επιστήμες”, ανέφερε ο κ. Μπαμπινιώτης, κάνοντας λόγο για την ανάγκη “εξανθρωπισμού των θετικών επιστημών και εξεπιστημονισμού των ανθρωπιστικών σπουδών”.

* Ο ίδιος αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Ελλάδας, που έστρεψε το βλέμμα της μακριά από τις επιστήμες και την τεχνολογία και “πήγαινε καβάλα στο άσπρο άλογο” της φιλοσοφίας.

* Τόνισε, λοιπόν, ότι θετικές και ανθρωπιστικές επιστήμες “δεν πρέπει να μην γνωρίζουν η μία την άλλη” αλλά και ότι χρειάζεται να υπάρξει ευθύνη για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.

* Αντίθετο προς το σκεπτικό της παρέμβασης Μπαμπινιώτη είναι ως γνωστόν το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα. Δημιουργούνται έξι κατευθύνσεις: “κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών”, “ξένων γλωσσών και ευρωπαϊκών σπουδών”, “θετικών επιστημών-βιοεπιστημών-πληροφορικής-τεχνολογίας”, “οικονομικών επιστημών”, “υπηρεσιών” [το άλλοτε εμπορικό] και “καλών τεχνών”.

* Υπάρχει, δηλαδή, ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ επιστημών και ένας αποκλεισμός της μιας επιστήμης από την άλλη, η οποία είναι σαφής αν δει κανείς και τα μαθήματα που μπορεί κανείς να επιλέξει.

* Όλα αυτά σε μια χρονική περίοδο που διεθνώς είναι σαφής η προσπάθεια επαφής με όλες τις επιστήμες, όχι βεβαίως για να καταλήξουμε σε συνθήκες ημιμάθειας. Αυτό είναι στο χέρι των δασκάλων και καθηγητών να το πετύχουν.

* Η καλλιέργεια, πάντως, κριτικής σκέψης [και όλοι πάντα είχαμε μια μουρμούρα για την έλλειψή της στα σχολεία της Κύπρου] επιτυγχάνεται μόνο με τη διασταύρωση επιστημών, τη διεπιστημονικότητα, την επαφή των παιδιών και με τη γλώσσα και τη φυσική και τις τέχνες ταυτόχρονα.

* Στο παράλληλο σύμπαν του Κυπριακού, ο Μουσταφά Ακιντζί εισηγήθηκε τη σύσταση κοινής πολιτιστικής επιτροπής γιατί “ο πολιτισμός δεν αναγνωρίζει σύνορα και βοηθά στη μεταφορά μηνυμάτων”.

* Προσέξτε το σκεπτικό του Ακιντζί. * Διότι αν δεν προκύψει ούτε αυτή τη φορά η λύση, σε κάποια χρόνια, όταν θα συζητά ένας Τουρκοκύπριος ηγέτης με τον Ελληνοκύπριο Πρόεδρο, ο ένας θα μιλά για πολιτισμό και ο άλλος θα αναλύει μαθηματικές φόρμουλες.

* Περισσότερο, λοιπόν, από τα παιδιά, κατεύθυνση θα πρέπει άμεσα να επιλέξει ο ίδιος ο υπουργός Καδής.

You May Also Like

“Κοίτα από μακριά εσύ την ειρήνη και η ειρήνη εσένα”

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Με όσα συμβαίνουν αυτές τις μέρες στο Κραν Μοντανά, αναρωτιέμαι ...

Ένα νέο φεστιβάλ για τη Λευκωσία

* Ένα νέο Διεθνές Φεστιβάλ ετοιμάζει ο Δήμος Λευκωσίας, το οποίο θα πραγματοποιείται το ...

Για το Μουσείο Χαρακτικής

Χαρήκαμε όλοι όταν είδαμε τις φωτογραφίες από τις εργασίες ανακαίνισης ενός παλιού κτίσματος στην ...

Η ισχύς, ξέρετε πού

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Πάνε μέρες, αλλά αφήσαμε ασχολίαστη τη συνέντευξη του Παύλου ...

Στραγάλια για ένα φεστιβάλ

«Οι άνθρωποι δεν είμαστε μόνο σώματα που περιφέρονται. Έχουμε ψυχισμό και πνεύμα. Και το ...

Πίστη στο θέατρο

Πριν από μερικές μέρες, εμφανίστηκε στο διαδίκτυο ένα κείμενο για τα μικρά θέατρα με ...

X