Τσέρνομπιλ 30 χρόνια μετά: τοιχογραφία στον αντιδραστήρα 5 από Αυστραλό καλλιτέχνη

Ο Guido van Helton συνήθως θέλει να πάρει το χρόνο του, όταν δημιουργεί θεαματικά, πορτρέτα μεγάλης κλίμακας σε κτίρια. Αλλά όταν αποφάσισε να ζωγραφίσει ένα τοίχο σε ένα εγκαταλειμμένο αντιδραστήρα στη ζώνη καταστροφής του Τσερνομπίλ, ήταν πιό πρόθυμος βγεί γρήγορα από εκεί.

Για να σηματοδοτήσει την 30η επέτειο από την Ουκρανική πυρηνική καταστροφή, ο καλλιτέχνης από το Brisbane δημιούργησε μια τοιχογραφία στο εσωτερικό του αντιδραστήρα 5, ο οποίος ήταν υπό κατασκευή κατά τη στιγμή της θανάσιμης έκρηξης.

Το έργο του Van Helton βασίζεται σε μια εικόνα ενός γιατρού από τον φωτορεπόρτερ Igor Kostin, ο οποίος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του καταγράφοντας φωτογραφικά την πυρηνική καταστροφή και τα επακόλουθά της.

Όπως είπε, αυτό το κομμάτι που δημιουργήθηκε μέσα σε έξι ώρες, ήταν η πρώτη τοιχογραφία που επιτράπηκε εντός της ζώνης καταστροφής.

“Είναι απλά μια απόκοσμη αίσθηση να ξέρεις ότι υπάρχει αυτή η συνεχής απειλή ραδιενέργειας γύρω”, είπε.”Ένιωθα κάπως άβολα”.”Συνήθως φοράω πάντα μια μάσκα, αλλά ποτέ δεν φορώ μακριά ρούχα. Μερικοί από τους άλλους ανθρώπους που ήταν εκεί φορούσαν απλώς μπλουζάκια.”

Ο καλλιτέχνης είπε ότι το έργο δημιουργήθηκε με τη βοήθεια των τοπικών αρχών του Τσερνομπίλ και βρισκόταν υπό στενή παρακολούθηση από στρατιωτικούς αξιοματούχους.

Ο Van Helton, ο οποίος δημιούργησε τοιχογραφίες μεγάλης κλίμακας στην Αυστραλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, είπε ότι επέλεξε την εικόνα του Koston επειδή το συναίσθημα που απεικονίζεται και τον κίνδυνο που πήρε ο δημοσιογράφος για να καλύψει την ιστορία.”Είναι αρκετά σαφές το μήνυμα που μεταφέρει. Απλά ξεχώρισε για μένα», είπε.

7358844-3x2-940x627

“Νομίζω ότι είναι σημαντικό οι άνθρωποι να μην ξεχνούν ότι οι κίνδυνοι από την ραδιενέργεια υπάρχουν ακόμα “

“Όλο το μέρος είναι ένα είδος απόδειξης για αυτούς τους κινδύνους – δεν μπορείτε να το δείτε και δεν μπορείτε να νιώσετε Αλλά όταν ενεργοποιήσετε τον αναγνώστη ακτινοβολίας μπορείτε να το δείτε.”.

Ο Van Helton συνεργάστηκε με τον Ουκρανό σκηνοθέτη Geo Leros για να κινηματογραφήσει τη δημιουργία της τοιχογραφίας στις 16 Απριλίου.

 

You May Also Like

«Πάμε Οινόπολη» στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Μια γνωριμία με τα επώνυμα κυπριακά κρασιά προτείνει το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και πραγματοποιεί το ...

«Ύστερα μένει η θάλασσα» | Ντοκιμαντέρ για τη Γιαλούσα

Το ιστορικό «της κατάληψης μιας ανοχύρωτης, ακριτικής κωμόπολης», της Γιαλούσας, ξεδιπλώνει το ντοκιμαντέρ «Ύστερα ...

«Κινηματογραφική» κατάληψη της Cinecittà

«Οι κινηματογραφικές εγκαταστάσεις μας δεν πρόκειται να κλείσουν», διαβεβαίωσε ο πρόεδρος των Cinecitta Studios ...

Πρώτο βραβείο στην Θεώνη Ξάνθη για το Νέο Κυπριακό Μουσείο

Το αρχιτεκτονικό σχέδιο της Θεώνης Ξάνθη από την Ελλάδα κέρδισε τον Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό ...

Η ιστορία των Gorillaz σε ένα αλμανάκ

Eπιτέλους, ένα κόμικ από τους Gorillaz: είκοσι και πλέον χρόνια από τότε που ο ...

«Η Προεδρία ως ευκαιρία» | Ο υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού μιλά στο «Π»

Με μια σειρά από εκθέσεις -στο Λούβρο του Παρισιού και στο Βozar των Βρυξελλών μεταξύ ...

X