O θεατρικός συγγραφέας Joel Hοrwood μιλά στον σκηνοθέτη/ηθοποιό Μάριο Μεττή

O Joel Hοrwood, θεατρικός συγγραφέας, θα πραγματοποιήσει με την Αθηνά Κάσιου, στο Μουσικό Χωριό Φέγγαρος, το εργαστήρι «Μέσα από το κείμενο ».

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας μιας καινούργια συνεργασίας, οι δύο καλλιτέχνες θα δουλέψουν στο Μουσικό Χωριό μαζί με τους συμμετέχοντες εξερευνώντας το έργο του Πιραντέλλο – Εξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα.

Το εργαστήρι έχει στόχο να μοιραστεί εργαλεία και πρακτικές μεθόδους σε σχέση με την σκηνοθεσία και την δημιουργική συγγραφή. Μέσα από ανάλυση κειμένου, αυτοσχεδιασμούς και θέτοντας ερωτήματα σε σχέση με το θεατρικό έργο και την σύγχρονη αναγκαιότητα του, η ομάδα θα δημιουργήσει/μαζέψει υλικό για μια σύγχρονη προσαρμογή του κείμενου.

Φαντάζομαι υπάρχει λόγος για τον καθένα μας να κάνει αυτό που διαλέγει να κάνει. Οπότε, ποιος είναι ο λόγος που είσαι εδώ στην Κύπρο για να κάνεις αυτό το εργαστήρι. Τι κερδίζεις μέσα από αυτό;

Δεν βλέπω τις καλλιτεχνικές μου επιλογές με οικονομικούς όρους, οπότε τα προσωπικά κέρδη δεν είναι οι μόνοι μου λόγοι που βρίσκομαι εδώ. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν. Το προσωπικά μου κέρδη που είμαι εδώ περιλαμβάνουν να δω την Κύπρο, να δουλεύω σε μια διαφορετική κουλτούρα και μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνω, να ζήσω το Μουσικό Χωριό Φέγγαρος, να γνωρίσω άλλους καλλιτέχνες και να μάθω για τη δουλειά μου μέσα από τη δουλειά των άλλων. Ίσως το μεγαλύτερο προσωπικό κέρδος, όμως, είναι ότι θα δουλέψω με την Αθηνά Κάσιου για πρώτη φορά. Η Αθήνα είναι μια σκηνοθέτρια σπουδαίας αισθητικής και είχα ήδη μερικές πολύ δημιουργικές συζητήσεις μαζί της στον λίγο χρόνο που την γνωρίζω. Και μετά υπάρχουν τα πιο χειροπιαστά κέρδη, το να πάρω την ευκαιρία να δουλέψω διεθνώς σε αυτές τις πολιτικές στιγμές, μετά το Brexit, μέσα στην κρίση της μετανάστευσης, την διαδεδομένη διαίρεση από την πολιτική της οικονομίας, της εχθροπραξίας και της τρομοκρατίας. Σήμερα, η διεθνής καλλιτεχνική συνεργασία νιώθει σαν μια απαραίτητη ελπιδοφόρα πράξη συλλογικής εξέγερσης.

‘I Caught Crabs In Walberswick’. Να ένας τίτλος θεατρικού που δεν ακούς κάθε μέρα. Τι σε έκανε να το ονομάσεις έτσι;

To Walberswick είναι μια πόλη κοντά στο μέρος που μεγάλωσα. Η αναπαλαίωση την έχει αλλάξει από ένα μέρος όπου ζούσαν οι ψαράδες σε ένα χωριό-φάντασμα όπου έχουν τα δεύτερα τους σπίτια οι μοδάτοι, κυρίως καλλιτεχνικοί, εκατομμυριούχοι. Κάθε χρόνο διοργανώνουν διαγωνισμό ψαρέματος καβουριού για μικρά παιδιά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Αυτή είναι η μόνη φάση μέσα στη χρονιά που νιώθεις ότι το χωριό κατοικείται. Μια φάση που βλέπεις πολύ πλούσια μικρά παιδιά να φοράνε t-shirts που γράφουν ‘I Caught Crabs In Walberswick’. Φαντάστηκα τι θα μπορούσαν να εύχονται οι πρωταγωνιστές του έργου μου να λέγεται η ιστορία τους. Δεδομένου του ποιοι είναι αυτοί οι χαρακτήρες και τις γνώμες τους για τον κόσμο γύρω τους, ένιωσα ότι θα ήθελαν τον τίτλο του έργου να είναι ένα εύκολο και χαζό υπονοούμενο.

Έχω διαβάσει το έργο και το βρίσκω σπουδαίο! Παρατήρησα ότι οι χαρακτήρες δεν το βρίσκουν εύκολο να συζητήσουν αυτό που τους ενοχλεί. Απλά μουρμουρούν αποφεύγοντας το θέμα. Στο τέλος θα αναγκαστούν. Αυτό ισχύει και με τους αληθινούς ανθρώπους; Είμαστε τόσο φοβισμένοι να επικοινωνήσουμε ο ένας με τον άλλο;

Νομίζω. Ίσως να μην είναι πάντα φόβος; Ίσως κάποτε είναι μια αδυναμία; Ίσως είναι αυτός ο φόβος ή αυτό το χάσμα στο να καταλάβουμε, που μας οδηγεί σε ένα όλο και πιο διχασμένο κόσμο;

Ποιο νομίζεις είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη θεατρική συγγραφή;

Μια χάλια απάντηση θα ήταν ότι το να γράψεις ένα θεατρικό έργο συμπεριλαμβάνει πάρα πολλά σημαντικά πράγματα. Θα μπορούσα να προσπαθήσω να απαριθμήσω όλα αυτά τα πράγματα. Αλλά, μάλλον θα κολλήσω και μετά θα αναρωτιέμαι γιατί είμαι καν προνομιούχος να είμαι στη θέση να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Πιθανότατα θα γύρευα με μανία στο Google άλλες συνεντεύξεις από θεατρικούς συγγραφείς που θαυμάζω και μετά θα πανικοβαλλόμουν για την ανικανότητα μου για μέρες. Οπότε, νομίζω, για μένα, το πιο σημαντικό πράγμα στη συγγραφή ενός θεατρικού έργου είναι να έχεις εμπιστοσύνη ότι οι ερωτήσεις, οι απαντήσεις σου και οι ιδέες σου είναι εντελώς μοναδικές. Κανείς άλλος δεν μπορεί να γράψει τα θεατρικά σου. Κανένας άλλος δεν το έχει κάνει ούτε θα το κάνει. Και χρειαζόμαστε να ακούσουμε τις ιδέες σου. Γιατί ο κόσμος χρειάζεται τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά. Ακόμα και αν είναι απλά για να πουν ένα αστείο.

Τι προσπαθείς να επικοινωνήσεις μέσα από τη συγγραφή; Υπάρχει κάποιο θέμα το οποίο σε ενδιαφέρει περισσότερο;

Θέλω να σκέφτομαι τον εαυτό μου σαν ένα ευέλικτο συγγραφέα. Απολαμβάνω το να κάνω προσαρμογές, να σκηνοθετώ και να δουλεύω σαν δραματουργός όσο απολαμβάνω να γράφω θεατρικά. Θέλω να πιστεύω ότι κάθε ένα από το πρότζεκτ μου είναι εντελώς καινούριο και μοναδικό. Θέλω να σκέφτομαι τον εαυτό μου σαν ένα υδραγυρικό καλλιτέχνη, γεμάτο με έμπνευση και ευγλωττία. Αλλά νομίζω ότι όλα τα έργα μου τείνουν να ασχολούνται με παρόμοια πράγματα: την αξία της κοινότητας, την αισιοδοξία σαν μια ριζοσπαστική πολιτική θέση και το θάνατο.

 

You May Also Like

Ταινία για τον Μύθο του Σπηλαίου του Πλάτωνα στην Πάφο

Στους Τάφους των Βασιλέων και σε άλλους χώρους στην Πάφο θα πραγματοποιηθούν τα γυρίσματα ...

Έκθεση του Σταύρου Λοΐζου Πάου στην IsNotGallery

Η IsNotGallery παρουσιάζει τον καλλιτέχνη Σταύρο Λοΐζου Πάου, στο πλαίσιο του εκθεσιακού προγράμματος της ...

Δέκα χρόνια Μουσείο Ακρόπολης

«Είναι ιδιαίτερη χαρά για το Μουσείο Ακρόπολης το ότι γιορτάζει τα δέκατα γενέθλιά του», ...

5o Dance Waves Festival στο Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο

Το Σαββατοκύριακο, 07 και 08 Νοεμβρίου, το Dance Lab Nicosia διοργανώνει στο black box ...

Κυπριακή «Εντελέχεια» σε ιταλικό φεστιβάλ [τρέιλερ]

Στο 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαιολογικής Ταινίας προβάλλεται στις 7 Οκτωβρίου η ταινία «Εντελέχεια», του ...

Θλίψη για τον θάνατο του Κακογιάννη

«Με βαθιά θλίψη πληροφορηθήκαμε το θάνατο του μεγάλου σκηνοθέτη, δασκάλου και φίλου Μιχάλη Κακογιάννη», ...

X