ΠΕΛΕΡΑΝ SONRA

Την τελευταία βδομάδα, το ενδιαφέρον μας μονοπωλούν οι διαπραγματεύσεις των δύο ηγετών, Νίκου Αναστασιάδη και Μουσταφά Ακιντζί, στο Μοντ Πελεράν της Ελβετίας. Πριν κάποιος ισχυριστεί ότι έχουμε πληγεί κι εμείς από τον μονοθεματισμό όσων ασχολούνται αποκλειστικά με το Κυπριακό, ας είμαστε ειλικρινείς και ας δικαιολογηθούμε λέγοντας ότι στα μάτια μας θα ήταν θλιβερό εν μέσω τόσο σοβαρών εξελίξεων να ασχολούμαστε με οτιδήποτε άλλο. Πάντως ακόμα και όσοι δυστροπήσουν μ’ αυτή μας την εμμονή, οφείλουν να παραδεχτούν ότι το ζήτημα αυτό βρίσκεται παντού, εμφατικά ή αδιόρατα. Από την απλή καθημερινότητα μέχρι την υπερβατικότητα της τέχνης.

Επιστρέφοντας, καλούμενοι να γράψουμε τα δέοντα, δεν μπορεί παρά να φαντασιωνόμαστε τα Bayramdan Sonra του μέλλοντος. Αυτά, απαλλαγμένα από τις εικόνες που επιβάλλει ένα ζήτημα σαν το Κυπριακό, θα περιγράφουν μια τέχνη διαρκώς κινούμενη, που δεν θα παρεκτρέπεται από τον στόχο της προς τη μικροπολιτική, προς την εξυπηρέτηση κατεστημένων αφηγημάτων και προς το αιώνιο άγχος της επιχορήγησης.

Δεν θα παρεκτρέπεται δηλαδή από την πραγματική της λειτουργία, που δεν είναι άλλη από το να παρεκτρέπεται δημιουργικά.

Λ. Μ. Γ.

 

 

You May Also Like

Σαμία από τον ΘΟΚ

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Με σεβασμό στη βαρύνουσα σημασία -ιστορικών διαστάσεων- της θεατρικής “Σαμίας” ...

Τρία παράθυρα κι ένας απαγχονισμός

Η ταινία του Isa Qosja μιλάει για δύσκολα θέματα. Τραύματα που μένουν από εθνοτικές ...

The X-Files

Στην αρχή ήταν ο ενθουσιασμός. Και μετά ήταν η επιφύλαξη. Για το πώς μπορεί ...

Βάκια Σταύρου

Τη μέρα που γεννήθηκε η Βάκια Σταύρου, ο μεγαλοδύναμος έβαλε βαθιά το χέρι στην ...

Buffer Fringe #2

Φέτος η ιδέα της διοργάνωσης είχε περισσότερη πρωτοτυπία από πέρσι, η διοργάνωση περισσότερο ενδιαφέρον ...

Μήδεια

Η “Μήδεια” του Ευριπίδη από το Θέατρο Ένα και το Θέατρο Versus (στο πλαίσιο ...

X