ΠΕΛΕΡΑΝ SONRA

Την τελευταία βδομάδα, το ενδιαφέρον μας μονοπωλούν οι διαπραγματεύσεις των δύο ηγετών, Νίκου Αναστασιάδη και Μουσταφά Ακιντζί, στο Μοντ Πελεράν της Ελβετίας. Πριν κάποιος ισχυριστεί ότι έχουμε πληγεί κι εμείς από τον μονοθεματισμό όσων ασχολούνται αποκλειστικά με το Κυπριακό, ας είμαστε ειλικρινείς και ας δικαιολογηθούμε λέγοντας ότι στα μάτια μας θα ήταν θλιβερό εν μέσω τόσο σοβαρών εξελίξεων να ασχολούμαστε με οτιδήποτε άλλο. Πάντως ακόμα και όσοι δυστροπήσουν μ’ αυτή μας την εμμονή, οφείλουν να παραδεχτούν ότι το ζήτημα αυτό βρίσκεται παντού, εμφατικά ή αδιόρατα. Από την απλή καθημερινότητα μέχρι την υπερβατικότητα της τέχνης.

Επιστρέφοντας, καλούμενοι να γράψουμε τα δέοντα, δεν μπορεί παρά να φαντασιωνόμαστε τα Bayramdan Sonra του μέλλοντος. Αυτά, απαλλαγμένα από τις εικόνες που επιβάλλει ένα ζήτημα σαν το Κυπριακό, θα περιγράφουν μια τέχνη διαρκώς κινούμενη, που δεν θα παρεκτρέπεται από τον στόχο της προς τη μικροπολιτική, προς την εξυπηρέτηση κατεστημένων αφηγημάτων και προς το αιώνιο άγχος της επιχορήγησης.

Δεν θα παρεκτρέπεται δηλαδή από την πραγματική της λειτουργία, που δεν είναι άλλη από το να παρεκτρέπεται δημιουργικά.

Λ. Μ. Γ.

 

 

You May Also Like

1915 – Ο εθνικός διχασμός

Το βιβλίο του Γ. Μαυρογορδάτου με γύρισε σε ένα από τα κεφάλαια της σύγχρονης ...

Austerity, του Ρένου Γάβρη

Κι αν δεν μπορείς να κάμεις τη ζωή σου όπως τη θες, τούτο προσπάθησε ...

Ερωφίλη repeat

Σκηνοθετικά ευρήματα: check. Διασκευή κειμένου: check. Ηθοποιοί: check. Σκηνικά – κοστούμια: check. Διδασκαλία κίνησης: ...

Into the Woods

Το «Into the Woods» το είχα υπόψη από τα φοιτητικά μου χρόνια ως ένα ...

Σαββόπουλος – Βιτάλη στη Σχολή Τυφλών

Ένα ντουέτο που έμοιαζε να έπρεπε να έχει επανενωθεί εδώ και πολλά χρόνια, μετά ...

Διάφανα  

1995 ή ’96. Μάλλον ’96. Δευτέρα ή τρίτη λυκείου. Μάλλον τρίτη (θυμάμαι τους πίνακες ...

X