Χάρτες και τοπικοί οδηγοί

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr

Το Google Maps, η υπηρεσία που έφερε επανάσταση στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον χώρο γύρω μας, την πόλη μας, τον κόσμο ολόκληρο, ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2005. Όπως όλοι ξέρουμε, είναι μια δωρεάν διαδικτυακή υπηρεσία η οποία συνδυάζει απλούς χάρτες με εικόνες δορυφόρου και υψηλής ανάλυσης εναέριες φωτογραφίες. Οι χάρτες περιέχουν πρόσθετες πληροφορίες εκτός από τα ονόματα των δρόμων, όπως διάσημα μνημεία, δημόσιες συγκοινωνίες, εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία και εστιατόρια. Ο χρήστης μπορεί, επίσης, να ζητήσει την καλύτερη διαδρομή από το ένα μέρος στο άλλο, επιλέγοντας το μέσο που θα χρησιμοποιήσει και ταυτόχρονα του δίνονται πληροφορίες για την τροχαία κίνηση. Και όλα αυτά χωρίς να χρησιμοποιήσουμε καν το Street View, με το οποίο μπορούμε να περιδιαβάσουμε τους δρόμους μιας πόλης από την οθόνη του υπολογιστή και να βρούμε με ακρίβεια πού ακριβώς θέλουμε να πάμε.

Το εργαλείο Google Map Maker δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να μεταφέρει νέες πληροφορίες, και μετά την έγκρισή τους οι πληροφορίες αυτές ενσωματώνονται. Το Map Maker ξεκίνησε το 2008 καλύπτοντας την ανάγκη να συγκεντρωθούν από τους πολίτες -κυρίως των πιο απομακρυσμένων περιοχών- οι πληροφορίες που η εταιρεία δεν μπορούσε να αποκτήσει διαφορετικά. Οι «moderators», εκείνοι δηλαδή που «επέβλεπαν» και ενέκριναν τις αλλαγές, έφτασαν να είναι εκατομμύρια. Δεν είναι όμως όλα ρόδινα, οι αυτορυθμιζόμενες κοινότητες δεν λειτουργούν πάντα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Έτσι, όταν πέρσι στους χάρτες παρεισέφρησε ένα ρομποτάκι Android που «ουρούσε» το λογότυπο της Apple, το Map Maker έκλεισε για λίγο.

Έπρεπε, λοιπόν, να βρεθεί μια καινούργια λύση, η οποία τελικά θα είναι το πρόγραμμα Local Guides, που θα αντικαταστήσει πλήρως το Map Maker από τον Μάρτιο του 2017. Είναι ένα πρόγραμμα -το οποίο στα ελληνικά μεταφράζεται ως «τοπικοί οδηγοί»- στο οποίο έχεις πρόσβαση με τον λογαριασμό Gmail σου και λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως το Trip Advisor. Μόνο που εδώ, αν φτάσεις στο επίπεδο 4, έχεις δωρεάν αποθηκευτικό χώρο (που όταν χρησιμοποιείς τις υπηρεσίες Google σίγουρα σου χρειάζεται μετά από ένα σημείο) και άλλα καλούδια, όπως το να δοκιμάζεις πρώτος τις καινούργιες υπηρεσίες ή να συμμετάσχεις στα συνέδρια των Local Guides (χωρίς να ξέρω τι ακριβώς σημαίνει αυτό).

Έτσι, λοιπόν, μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Και ξεφορτωνόμαστε μια κοινότητα που μας εκθέτει και βάζουμε πλώρη ν’ ανταγωνιστούμε ένα πολύ μεγάλο brand της αγοράς. Όχι ότι θα είναι πάρα πολύ εύκολο, αλλά μια προσπάθεια να γίνουμε πρώτοι και σε κάτι ακόμη δεν μας χαλάει.

Δεν ξέρω αν θα πετύχει ή όχι. Γράφτηκα στην υπηρεσία και τρόμαξα λίγο όταν μου ζήτησε να κάνω review στα μέρη που είχα επισκεφτεί το τελευταίο διάστημα και τα οποία μου τα παρουσίασε με εφιαλτική ακρίβεια. Πού έφαγα, πού ψώνισα, πού σταμάτησα για καφέ, τα πάντα. Με διαβεβαιώνουν ότι όλα αυτά είναι ορατά μόνο από μένα. Αλλά και πάλι. Το μόνο που με ανακουφίζει κάπως είναι ότι, παρ’ όλο που ο κατάλογος είναι πλήρης, είναι ανακατεμένος μ’ έναν σωρό μέρη από τα οποία απλώς πέρασα στη διαδρομή και στα οποία δεν έχω πατήσει ποτέ το πόδι μου. Άντε να το αποδείξω όμως.

Δεν ξέρω αν θα συνεχίσω να γράφω στο Trip Advisor ή αν θα περάσω στο Local Guides ή εάν θα βάζω το ίδιο κείμενο και στα δύο (μ’ αρέσει να κάνω review εστιατόρια και ξενοδοχεία). Αλλά, όπως και να το κάνεις, αν είχα κάπου στο βάθος του μυαλού μου ένα ερωτηματικό, τώρα έχω δέκα.

You May Also Like

Όταν τα τρολ οργανώνονται σε ταξιαρχίες

Οι ταξιαρχίες χειραγώγησης της κοινής γνώμης είναι ομάδες τρολ που παρεμβαίνουν για να επηρεάσουν ...

Η ρητορική του μίσους

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Την αφορμή δεν θέλω να την αναφέρω. Δεν ...

Ρητορική μίσους στο WhatsApp

Τον περασμένο Οκτώβριο, η εφαρμογή WhatsApp (βλ. facebook, Instagram, messenger, ένα μαγαζί είναι όλα) ...

Αθήνα – Μπέρμιγχαμ 16 ώρες

Καμιά φορά από ντροπή, αλαζονεία ή σεμνότητα δεν ζητάμε “ηλεκτρονική” βοήθεια όταν πρέπει. Και ...

Η αμφιλεγόμενη στάση του Facebook στις “ύποπτες” διαφημίσεις

Σ’ ένα πρόσφατο ρεπορτάζ του με τίτλο: το Facebook υποστηρίζει ότι επιχείρηση με πιθανή ...

Ο φοίνικας με το κόκκινο πουλόβερ

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τις “περσόνες” κυρίως ...

X