Το αρχείο Camille Enlart στην Κύπρο

Ταξίδεψε από τη Γαλλία στην Κύπρο για πρώτη φορά το 1896 σε μια αποστολή καταγραφής της γοτθικής και μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής στο νησί. Ο Καμίλ Ανλάρ, ιστορικός τέχνης και αρχαιολόγος με φήμη που ξεπερνά τα όρια της χώρας του αλλά και του χρόνου κατά τον οποίο έζησε και έδρασε, άφησε πλούσια παρακαταθήκη στη χώρα μας τις 543 φωτογραφίες που περιλαμβάνονται στο προσωπικό του φωτογραφικό αρχείο και στις οποίες απεικονίζεται η Κύπρος των ετών 1896-1901: τα μνημεία της, οι τοπογραφίες της, η καθημερινότητα των ανθρώπων της.

Εκατόν είκοσι χρόνια μετά τα πρώτα κλικ του Ανλάρ στη χώρα μας, το φωτογραφικό του αρχείο βρίσκεται στην Κύπρο, έπειτα από την απόκτησή του από το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας (CVAR) του Ιδρύματος Κώστα και Ρίτας Σεβέρη στη Λευκωσία. Το αρχείο είχε βγει σε δημοπρασία στη Γαλλία και μετά από πολλές προσεκτικές κινήσεις και τη δωρεά φίλων του ιδρύματος, το CVAR κατάφερε να αγοράσει το αρχείο και να το φέρει εδώ όπου δικαίως ίσως ανήκει. Το αρχείο παρουσιάστηκε την περασμένη βδομάδα αλλά επέστρεψε στο σκοτάδι ξανά για να συντηρηθεί. Αναμένει, δε, κάποια γενναιόδωρη χορηγία για να βγει ξανά στο φως μέσα από μια έκθεση στο CVAR. Για να γνωρίσουμε κι εμείς πώς ζούσαν και τι έβλεπαν πριν από μας, εδώ, οι κάτοικοι αυτής της χώρας.

You May Also Like

Παναγιώτης Τοφή

Ο Παναγιώτης Τοφή θέλει μαγεία, γιασεμί και βασιλικό Τι κάνεις; Μόλις ολοκλήρωσα την πρώτη ...

Καρτ ποστάλ αξίας 160.000 ευρώ

Ήταν μια από τις όμορφες συνήθειες του Πάμπλο Πικάσο: να σκιτσάρει πάνω σε καρτ ...

Αποχρωματισμοί

Δέκα χρόνια μετά τον θάνατο του Λευτέρη Οικονόμου, η οικογένεια του ζωγράφου φωτίζει το ...

A Photographer’s Life 1990 – 2005

Σε μια σπάνια στιγμή, η Annie Leibovitz ποζάρει στο φακό συναδέλφων της, αντί να ...

Ιστορίες που πρέπει να ειπωθούν

Η Ναταλία Παναγιώτου και ο Kurtulus Altayli, ηθοποιοί, είναι το πρώτο ντουέτο στη σειρά ...

Νεκροτομείο Ενδυμάτων

Στην παράσταση Εικόνα 1 | Στέφανος Δρουσιώτης, ένα βεστιάριο μετατρέπεται σε αλληγορικό νεκροτομείο ενδυμάτων ...

X