Έκθεση της Νάγιας Σάββα σε διαμέρισμα στον Στρόβολο

L.F.E. είναι ο τίτλος της έκθεσης που παρουσιάζει η Νάγια Σάββα σε διαμέρισμα στον Στρόβολο, από την Παρασκευή 3 Μαρτίου.

Η Νάγια Σάββα, εικαστικός η ίδια, προσκλήθηκε από την καλλιτεχνική ομάδα «Νεωτερισμοί Τουμάζου» να παρουσιάσει τη συλλογή της με έργα τέχνης.

Το LF.E. είναι ένα πρότζεκτ που περιλαμβάνει τόσο τη δική της, καινούργια δουλειά αλλά και έργα των Ραΐσσας Αγγελή, Στέλιου Καλλινίκου, Φάνου Κυριάκου, Ορέστη Λαζούρα, Παναγιώτη Μηνά, Αντρέα Παναγίδη, Most Probably (Νάγια Σάββα, Ραΐσσα Αγγελή, Μαρίνα Ξενοφώντος), Μαρίας Τουμάζου, Μαρίνας Ξενοφώντος, Ναταλί Γιαξή και ένα κείμενο του Ανδρέα Βραχίμη.

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί σε διαμέρισμα στον Στρόβολο και μετά τα εγκαίνια θα είναι ανοιχτή μόνο με ραντεβού.

Εξηγεί στο κείμενό του ο Ανδρέας Βραχίμης (απόσπασμα):

«Η Νάγια Σάββα συλλέγει έργα τέχνης που έχουν παραχθεί από φίλους της. Μένει με αυτά τα έργα για χρόνια τώρα. Η ίδια επίσης παράγει έργα τέχνης. Και είναι υπό την ιδιότητα της ως παραγωγού έργων τέχνης που η Σάββα θέτει σε δημόσια θέα το σπίτι όπου φιλοξενεί τα έργα με τα οποία έχει συζήσει.

[…]

Εμπεριέχει κάτι το έργο τέχνης που να απαγορεύει την οικείωση του; Το έργο της Σάββα αρχικά εμπλέκεται σε αυτή την προβληματική με το να ρωτά αν υπάρχει κάτι που αποκλείει την αναγωγή του έργου τέχνης σε κοινό αντικείμενο καθημερινής (οικιακής) χρησιμότητας. Η προσέγγιση της Σάββα αντίκειται στις δογματικές μοντερνιστικές διακρίσεις μεταξύ των δύο, και εκ πρώτης όψεως φαίνεται να αποδομεί την διάκριση μεταξύ του έργου και του οικιακού περικειμένου στο οποίο εκτίθεται. Το έργο της Σάββα μας ζητά να δούμε την παραγωγή του οικιακού χώρου ως κάτι στο οποίο ενυπάρχει μια διαδικασία φιλοξενίας αντικειμένων, μεταξύ των οποίων μπορεί να βρίσκονται και έργα τέχνης. Η έκθεση τους με αυτό τον σχεδόν-δημόσιο οικιακό τρόπο μπορεί εύκολα να διακριθεί από τον διαδεδομένο τρόπο έκθεσης έργων τέχνης σε «white cubes» (μαζί με όλες τις συνοδευτικές Καντιανές προϋποθέσεις για την αισθητική στάση). Στον διαδεδομένο τρόπο έκθεσης, η γραμμή που διαχωρίζει μεταξύ του έργου και του πάρεργου του υποτίθεται πως διασαφηνίζεται από την ετεροποιητική λευκότητα του κύβου. Αντίθετα, η οικιακή τοποθεσία του έργου της Σάββα αποκλείει την πιθανότητα επίκλησης της κανονικής διάκρισης μεταξύ έργου και πάρεργου, μετατρέποντας κάθε μικρή παρεργική λεπτομέρεια, από την κορνίζα κάποιου πίνακα (που είναι και το τετριμμένο παράδειγμα για το πάρεργο) μέχρι την τσεκολατούρα, σε δυνάμει έργα.»

+ Εγκαίνια στις 3 Μαρτίου στις 20:30 σε διαμέρισμα της οδού Ανδρέα Δημητρίου 29Β, στον Στρόβολο. Η έκθεση θα παραμείνει μέχρι τις 10 Μαρτίου. Επισκέψεις με ραντεβού στο τηλ. 96357857. 

You May Also Like

Απάντηση της Μπιενάλε Αθηνών στη λογοκρισία της ΕΡΤ

Υπερασπίζονται την επιλογή τους και κατατροπώνουν την ΕΡΤ οι διοργανωτές της Μπιενάλε της Αθήνας ...

Ιταλία και Unesco δημιουργούν «κυανόκρανους» για τον πολιτισμό

Η ιταλική κυβέρνηση προχώρησε στην υπογραφή πρωτοκόλλου συμφωνίας με την Unesco για τη δημιουργία ...

Έτοιμη η κυπριακή αποστολή της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής

Έφτασε στη Βενετία το έργο με το οποίο η Κύπρος θα συμμετάσχει στη φετινή ...

Άιρτον Σένα: ο θρύλος της Φόρμουλα 1 στη μεγάλη οθόνη

Και ο τελευταίος αγνώμων περί της Φόρμουλα 1, ξέρει τον Άϊρτον Σένα: τον Βραζιλιάνο ...

Χρυσά Βατόμουρα 2018: Όλες οι υποψηφιότητες

Η περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας «Transformers 5: Ο Τελευταίος Ιππότης», με τον – βραβευμένο με Όσκαρ ...

Transitions στο Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο

Δώδεκα επιλεγμένοι απόφοιτοι του Trinity Laban Conservatory for music and dance θα βρίσκονται στο ...

X