Τέσσερις για τις δεκατέσσερις

Το πολυαναμενόμενο σίκουελ “Οι Πενήντα πιο Σκοτεινές Αποχρώσεις του Γκρι” άνοιξε μόλις στις κινηματογραφικές μας αίθουσες, πάνω στην ώρα για τις 14 Φεβρουαρίου και συνεχίζοντας την παράδοση που ξεκίνησε το “αδερφάκι” του το 2015 με παγκόσμια πρεμιέρα στην Μπερλινάλε παραμονές της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου. Γιατί η κινηματογραφική βιομηχανία ξέρει καλά να δράττεται εποχιακής ευκαιρίας και να την εξαργυρώνει δεόντως στο box office. Με αφορμή λοιπόν τη χρονική συγκυρία που προστάζει ρομαντισμό και αισθηματική ταινία, εμείς γυρνάμε τον χρόνο πίσω, μένουμε παρέα μέσα, ψήνουμε ποπ κορν και βλέπουμε σερί τέσσερις κλασικές ρομαντικές κομεντί. Επειδή στα μέσα του Φλεβάρη, ανεξαρτήτως της γιορτής των ερωτευμένων, ένα “τέλος καλό, όλα καλά” όλοι το χρειαζόμαστε.

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη (Bringing Up Baby, ΗΠΑ, 1938)

Διάρκεια: 102 λεπτά

Σκηνοθεσία: Χάουαρντ Χοκς

Με τους: Κάθριν Χέπμπορν, Κάρι Γκραντ

Ο Ντέιβιντ Χάξλεϊ (Κάρι Γκραντ) είναι ένας παλαιοντολόγος που αναζητεί ευεργέτη, αφού το μουσείο στο οποίο εργάζεται διέρχεται οικονομικής στενότητας. Τον βρίσκει στο πρόσωπο της κυρίας Ράντομ (Μέι Ρόμπσον), η οποία προτίθεται να κάνει μια γενναιόδωρη δωρεά ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Και κάπου εδώ συναντάμε και την ανιψιά της, τη γοητευτική και φευγάτη Σούζαν (Κάθριν Χέμπορν) που ερωτεύεται τον Χάξλεϊ και η οποία έχει, μέσα σ’ όλα, μόλις παραλάβει από το εξωτερικό μια λεοπάρδαλη, την Baby! Τα προβλήματα αρχίζουν όταν μια άλλη λεοπάρδαλη δραπετεύει από ζωολογικό κήπο και δημιουργείται μπέρδεμα με την Baby. Αυτό θα οδηγήσει τους δύο ήρωές μας σε μια σειρά από ελαφρόμυαλα και τραγελαφικά τεχνάσματα, για να σώσουν τη δική τους λεοπάρδαλη από τις αρχές. Μια θεμελιώδης για το είδος, εκκεντρική κωμωδία του Χάουαρντ Χοκς που ξεχωρίζει για το ασυνήθιστο στόρι, το γρήγορο τέμπο, τις πληθωρικές ερμηνείες της, τα απίθανα κωμικά γκαγκς και το εκλεπτυσμένο στυλ της.

The Lady Eve (HΠΑ, 1940)

Διάρκεια: 94 λεπτά

Σκηνοθεσία: Πρέστον Στέρτζες

Πρωταγωνιστούν: Χένρι Φόντα, Μπάρμπαρα Στάνγουικ

Μία απ’ τις λαμπρότερες και πιο πνευματώδεις κωμωδίες της εποχής της, της οποίας η θεματική της μάχης των φύλων εξακολουθεί να είναι πιο επίκαιρη παρά ποτέ. Η Μπάρμπαρα Στάνγουικ είναι η Τζιν Χάρινγκτον, μια απατεώνισσα χαρτοπαίκτης που καταφέρνει σε μια παρτίδα χαρτιών σε ένα κρουαζιερόπλοιο να ξεγελάσει τον μεγιστάνα Τσαρλς Πάικ (Χένρι Φόντα) και να του αποσπάσει ένα σεβαστό χρηματικό ποσό, παρ’ ότι έλκεται συνάμα απ’ αυτόν. Ένα ειδύλλιο θα αρχίσει να εκτυλίσσεται μεταξύ τους, ωστόσο όταν εκείνος θα ανακαλύψει την πραγματική της ταυτότητα, θα της γυρίσει την πλάτη, αναγκάζοντάς την να μεταμφιεστεί ως κυρία της βρετανικής αριστοκρατικής κοινωνίας, προκειμένου να τον κερδίσει πίσω. Όλα αυτά, θέτουν τις προϋποθέσεις για απρόβλεπτες, αδέξιες, αστείες καταστάσεις, που η λεπτή σκηνοθετική ματιά του αμίμητου Πρέστον Στέρτζες ανάγουν σε μια έξυπνη πλοκή που εναλλάσσει δεξιοτεχνικά το κωμικό με το δραματικό στοιχείο.

Διακοπές στη Ρώμη (Roman Holiday, ΗΠΑ, 1953)

Διάρκεια: 118 λεπτά

Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Γουάιλερ

Πρωταγωνιστούν: Γκρέγκορι Πεκ, Όντρεϊ Χέπμπορν

Feel-good γοητευτική ρομαντική κωμωδία, στην οποία o δημοσιογράφος Τζο Μπράντλι (Γκρέγκορι Πεκ) συναντά σ’ ένα παγκάκι και σταδιακά ερωτεύεται την Ανν (Όντρεϊ Χέπμπορν), μια εικοσάχρονη γαλαζοαίματη πριγκίπισσα. Εκείνη, ασφυκτιώντας υπό των περιορισμών της θέσης της και του πρωτοκόλλου, το σκάει κατά τη διάρκεια μιας επίσημης επίσκεψης στη Ρώμη, και καταλήγει παρέα με τον Τζο και μια βέσπα να ζει σαν κοινή θνητή μια μοναδική μέρα ξενάγησης στη μεθυστική “αιώνια πόλη”. Δέκα υποψηφιότητες για Όσκαρ και τέσσερις νίκες, εκ των οποίων μία για την Αγγλίδα Χέπμπορν, στον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο στην Αμερική. Και ένα γλυκό ρομάντζο που ανθίζει με φόντο τα πανέμορφα αξιοθέατα και τους ήχους της πόλης, με τη σκηνοθετική σφραγίδα του μαέστρου Γουάιλερ που καταφέρνει να αποτυπώσει με απλότητα, φρεσκάδα και φινέτσα το στόρι της Σταχτοπούτας στην ανάποδη, μοντέρνα εκδοχή του.

Πρόγευμα Στο Τίφανυς (Breakfast At Tiffany’s, ΗΠΑ, 1961)

Διάρκεια: 115 λεπτά

Σκηνοθεσία: Μπλέικ Έντουαρντς

Με τους: Όντρεϊ Χέπμπορν, Τζορτζ Πέπαρντ

Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τρούμαν Καπότε -στην πιο μετριασμένη απόχρωσή του- η ταινία αποδίδει με τρόπο κομψό, σχεδόν αιθέριο, και με μια δόση μελαγχολίας το διαχρονικό παραμύθι για ένα χαμένο κορίτσι που ψάχνει την αγάπη στη μεγάλη, επικίνδυνη πόλη. Όντρεϊ Χέμπορν και πάλι, που υποδύεται εδώ τη Χόλι Γκολάιτλι, μια νεοϋορκέζα συνοδό πλούσιων κυρίων που ερωτεύεται τον φιλόδοξο συγγραφέα γείτονά της Πολ Βαρζάκ (Τζορτζ Πέπαρντ) ο οποίος είναι, από ανάγκη, παράλληλα και ζιγκολό. Δύσκολοι καιροί για έρωτες λοιπόν και όμως Χέπμπορν και Πέπαρντ τα καταφέρνουν και δημιουργούν επί οθόνης ένα σπάνιο είδος χημείας, εν μέσω δυσκολιών και συγκλονιστικών αποκαλύψεων, συντροφιά με μια βρεγμένη γάτα και υπό το αξέχαστο ρεφρέν του “Moon River” του Χένρι Μανσίνι. Ευαίσθητα σμιλευμένη ιστορία, με θαυμάσιες ερμηνείες και μια καθολικά υπέρλαμπρη, στυλάτη Χέπμπορν, σε μια ρομαντική κωμωδία που παραμένει φρέσκια παρά τα πενήντα και πλέον χρόνια της.

 

 

You May Also Like

Το «Quidnunc» του Χάρη Αγιώτη στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας

Το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας», στηρίζει για 7η συνεχόμενη χρονιά ...

78ο Φεστιβάλ Βενετίας: Από το Μεξικό των «εξαφανισμένων» γυναικών στην Ιταλία της Μπελ Επόκ

Στη γρανάζια μιας μεταποιητικής βιομηχανίας, όπου κυριαρχούν οι βρώμικες δουλειές και οι εξαφανίσεις προσώπων, ...

Εικόνες και Όψεις του Εναλλακτικού Κινηματογράφου

Το Φεστιβάλ «Εικόνες και Όψεις του Εναλλακτικού Κινηματογράφου», μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας και ...

Masterclass με τον Χάρη Ζαμπαρλούκο στο Cyprus Film Days

Tην κινηματογραφική παιδεία σε πρώτο πλάνο θέτει το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ «Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος ...

“Φιλιά εις τα παιδιά” του Βασίλη Λουλέ

Με την ευκαιρία της Διεθνούς Ημέρας Μνήμης του Ολοκαυτώματος, η Πρεσβεία του Ισραήλ στην ...

Μαραθώνιος Θερινών Προβολών 2019 στο «Κωνστάντια»

Ο Θερινός Κινηματογράφος Κωνστάνια επιστρέφει και φέτος με μία σειρά από 44 στο σύνολο ...

X