Λένια Σορόκου ως Καίτε Κόλλβιτς σε τέσσερις ακόμα παραστάσεις

Ήρθα σαν κατάσκοπος. Έφτασα στην Αμερική. Δεν ήταν εύκολο. Ακολούθησα κολώνες ηλεκτροδότησης, ένα σμήνος από ασημένιους γλόμπους, τοπία… απερίγραπτα. Είδα τη λυπημένη αμερικάνικη νύχτα. Είδα αστραφτερά jukeboxes, οθόνες από κομπιούτερ, οθόνες τηλεόρασης. Είδα τα αντικείμενα πιο ζωντανά από τους ανθρώπους. Αισθάνθηκα. Κάτι. Ασαφείς συνειρμούς. Ίσως αυτή να ’ναι μια αρχή για μένα.

(Από την έκδοση του έργου, Νεφέλη, Αθήνα 1998)

Την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου, ανέβηκε η πρώτη θεατρική παραγωγή της Ομάδας Φωταγωγός με το έργο Η Καίτε Κόλλβιτς παρουσιάζει μια σύντομη ιστορία της μοντέρνας τέχνης, με προσκεκλημένη τη συγγραφέα του Έλενα Πέγκα. Πρόκειται για το πρώτο έργο της Έ. Πέγκα που παρουσιάζεται στην Κύπρο και ανεβαίνει σε μορφή θεατρικού αναλόγιου. Η Άντρη Χ. Κωνσταντίνου σκηνοθετεί και ο Παναγιώτης Μιχαήλ έχει την ευθύνη για τον σκηνικό χώρο (επιμέλεια φωτισμού: Βασίλης Πετεινάρης), ο οποίος μεταμορφώνεται κάθε εβδομάδα, καθώς η παράσταση περιοδεύει από γκαλερί σε γκαλερί, σε Λευκωσία και Λεμεσό: η Καίτε Κόλλβιτς επιστρέφει ύστερα από πενήντα χρόνια στη ζωή για να δώσει μια απρόβλεπτη διάλεξη. Η εξαιρετική Λένια Σορόκου (σύμβουλος κίνησης: Παναγιώτης Τοφή) ερμηνεύει τον ρόλο της σημαντικής Γερμανίδας γλύπτριας και χαράκτριας, η ζωή και το έργο της οποίας σημαδεύτηκαν, με βαριές προσωπικές απώλειες, από τους δύο παγκόσμιους πολέμους.

Η συγγραφέας αρχικά αξιοποιεί ιστορικά στοιχεία της εποχής της Κόλλβιτς (1867-1945) αλλά και μεταγενέστερα, ενώ ακολούθως σκιαγραφεί με ευφάνταστο τρόπο το δραματικό πρόσωπο: η ηρωίδα περιπλανιέται στη Νέα Υόρκη του 1995, έξι χρόνια πριν από το σοκ των Δίδυμων Πύργων, και παρατηρεί τη σύγχρονη ζωή μέσα από το φίλτρο της εμπειρίας της ως ιστορικού προσώπου. Αντιμετωπίζοντας με χιούμορ τη δική της ανυπαρξία, υποφέρει από τους αδόκητους θανάτους λόγω των πολέμων και των δυσχερών κοινωνικών συνθηκών, καθώς και από τη σκληρότητα της ζωής που η ίδια απεικόνισε στο συγκλονιστικό της έργο.

Έχουν δοθεί ήδη με επιτυχία έξι παραστάσεις του θεατρικού αναλογίου στο Point Centre for Contemporary Art, στο Φυτώριο Εικαστικής Καλλιέργειας και στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου στη Λευκωσία και ακολουθούν άλλες τέσσερις σε Λεμεσό και Λευκωσία ως εξής:

1-2/12/2017: Hoani Cultural Space, Ελευθερίας 133, 3042 Λεμεσός (καινούργιος πολιτιστικός χώρος που δημιούργησε ο Παναγιώτης Στέλικος και συστεγάζεται με το Arcube Studio)

8-9/12/2017: Μουσείο Τεχνών Λουκίας και Μιχαλάκη Ζαμπέλα, Αρχ. Μακαρίου Γ΄ 27, Καϊμακλί, 1020 Λευκωσία

 Λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων είναι απαραίτητη η κράτηση στο τηλέφωνο 95716015 ή στο email omada.fotagogos@gmail.com.  

 

[…] Είμαι η Καίτε Κόλλβιτς

Κι ας μην το προλαβαίνω

σ’ έναν άτακτο κόσμο

ζωντανών

Και χαράζω στη μνήμη το τραγούδι μου

«Στρίφωμα και μπάλωμα

και σταυροβελονιά

Και σταυροβελονιά και μπάλωμα

και στρίφωμα».

(Απόσπασμα από ποίημα του Μιχάλη Παπαδόπουλου εμπνευσμένο από την παράσταση).

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ώρα έναρξης: 8.30 μ.μ.

Εισιτήρια: €10, €5 (ηθοποιοί, μαθητές, φοιτητές, στρατιώτες, συνταξιούχοι)

Κρατήσεις: 95716015 & omada.fotagogos@gmail.com

Σελίδα Ομάδας: https://www.facebook.com/omada.fotagogos/

Το θεατρικό αναλόγιο επιχορηγείται από τις Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Την παραγωγή στηρίζουν επίσης η Γερμανική Πρεσβεία στη Λευκωσία, το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Frederick.

You May Also Like

O Ιούνιος στο Ριάλτο

1/6 Τετ 20:30 [*]   Black / White: Hevel (25’), Τhe man upstairs’ (20’) ...

Η Έλεν Μίρεν στο Θέατρο Ριάλτο

Τη «Βασίλισσα Ελισάβετ» υποδέχεται στις 13 Σεπτεμβρίου το Θέατρο Ριάλτο και μάλιστα σε μια ...

Πλησιάζει η πρεμιέρα για το «Κρεβάτι από Ψευδάργυρο»

Στη τελική ευθεία βρίσκονται οι πρόβες για την πρεμιέρα του έργου Κρεβάτι από Ψευδάργυρο ...

Διαγωνισμός φωτογραφίας με θέμα το Φαγητό του Δρόμου

Έναν πολύ ενδιαφέροντα διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα «Φαγητό του δρόμου: αποτυπώνοντας την κουλτούρα του ...

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΥΤΟΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ|Μέρα 21η

Γράφει ο Φοίβος Παναγιωτίδης /Γλωσσολόγος Ο μεγάλος δαμαστής Η πανδημία μέχρι στιγμής είχε τουλάχιστον ...

X