The Record Replay React Show

Στα πλαίσια της έκθεσης Terra Mediterranea: In Action η Λία Χαράκη παρουσιάζει την περφόρμανς The Record Replay React Show – Re-sculpting Freedom 

Μια παρόμοια εκδοχή της περφόρμανς παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο NiMAC για την έκθεση Treasure Island (επιμέλεια: Γιάννης Τουμαζής, Λούλη Μιχαηλίδου, Anber Onar, Δέσπω Πασιά, Κυριάκος Παχουλίδης, Έλενα Στυλιανού), το 2014.

Στο Record Replay React Show – Re-sculpting Freedom, η Χαράκη αντιδρά στις γλυπτικές μελέτες για το Μνημείο Ελευθερίας στη Λευκωσία, που εκτίθενται στον χώρο. Αυτά τα γύψινα προπλάσματα του Έλληνα γλύπτη Ιωάννη Νοταρά βρέθηκαν από τον Γιάννη Τουμαζή στη Λάρνακα πριν από αρκετά χρόνια και πυροδότησαν μια δημιουργική διαδικασία μεταξύ της καλλιτέχνιδας και του επιμελητή. Η διαδικασία αυτή κατέληξε σε ένα εν εξελίξει πρότζεκτ από τη Χαράκη και τον Τουμαζή, το οποίο ασχολείται με την παραστατική ενέργεια των χώρων ιστορίας, μνήμης και τραύματος. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ επιχειρεί να ενεργοποιήσει τις διεργασίες επούλωσης καθώς και τους μηχανισμούς συγχώρεσης μέσω μιας κριτικής θεώρησης της πρόσφατης ιστορίας της Κύπρου τόσο από μια παραστατική όσο και από μια θεωρητική προσέγγιση. Μέσω συμμετοχικών πρακτικών και κριτικής εμπλοκής του κοινού, το έργο επιδιώκει να επανενεργοποιήσει κοινωνικά και πολιτικά στοιχειωμένους χώρους και να τους μετατρέψει σε εργαλεία συμφιλίωσης και προσέγγισης παρά σε συσκευές εθνικισμού και μισαλλοδοξίας.

Στο Record Replay React Show, η καλλιτέχνις καταφέρνει να συνθέσει το κομμάτι ζωντανά στη σκηνή, δημιουργώντας και καταγράφοντας τον ήχο με την υποστήριξη της τεχνικής live looping. Μόλις καταγραφεί το πρώτο στρώμα της δομής, αυτό επαναλαμβάνεται, και η ερμηνεύτρια αντιδρά πάνω στο ήδη υπάρχον στρώμα, δημιουργώντας έτσι περισσότερα στρώματα κατά την πλοήγηση της από την τάξη στο χάος.

Η πρώτη εκδοχή της περφόρμανς ήταν μια ατομική ερμηνεία της Χαράκη που υλοποίησε με τη βοήθεια του καλλιτέχνη ήχου Χρήστου Χατζηχριστού στο θέατρο Ριάλτο στη Λεμεσό. Το κομμάτι παρουσιάστηκε και πάλι σε διαφορετικές εκδοχές, διατηρώντας μεν την ίδια μεθοδολογία ερμηνείας αλλάζοντας όμως τη μορφή αντιδρώντας σε νέα σκηνικά και τοπία. Το Record Replay React Show – Re-sculpting Freedom δημιουργήθηκε μετά από πρόσκληση του Γιάννη Τουμαζή στην καλλιτέχνιδα να συνδιαλλαγεί με τα γλυπτά.

Η Χαράκη συνομιλεί με τις γύψινες φιγούρες κάποτε ως παιδί, κάποτε ως γυναίκα, κάποτε ως η ίδια η Ελευθερία. Με χιούμορ, με ένταση, με άγχος, με θαυμασμό, με δέος και με σεβασμό, η καλλιτέχνις, γεμάτη ενέργεια, συνθέτει μια προσωπική αφήγηση· μια αφήγηση η οποία επιταχύνεται καθώς κλιμακώνεται· μια αφήγηση η οποία γίνεται εντελώς οικουμενική και, συγχρόνως, καταφέρνει να θρυμματίσει σε χίλια κομμάτια κάθε υποταγμένο εθνικισμό και όποια διαλεκτική καταπίεσης.

Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017, 19:30, NiMAC

 Σύνθεση ήχου και κίνησης/Περφόρμανς: Λία Χαράκη

Διευθυντής Παραγωγής: Γιάγκος Χατζηγιάννης

Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας (.pelma.Lia Haraki)

Διάρκεια: 40 λεπτά

 

NiMAC

Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας – Συνεργασία: Ίδρυμα Πιερίδη [Παλιά Ηλεκτρική]

Παλιάς Ηλεκτρικής 19, 1016 Λευκωσία, T: 22797400

info@nimac.org.cy, www.nimac.org.cy

 

You May Also Like

13ο Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Χορού στη Λεμεσό

Από τις 22 μέχρι τις 30 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί η φετινή 13η έκδοση του Καλοκαιρινού ...

Σιμόνη Συμεωνίδου: «Η σχέση μου με τα σκιαγάλματα προέκυψε από μια μεγάλη διαφωνία»

Γράφει η Κατερίνα Μιχάηλου Στην τέταρτη ατομική της έκθεση η Σιμόνη Συμεωνίδου παρουσιάζει σκιαγάλματα ...

Έκθεση του Αριστοτέλη Δημητρίου στην γκαλερί Κ

Ο ζωγράφος Αριστοτέλης Δημητρίου παρουσιάζει την 13η ατομική του έκθεση -και τέταρτη στην γκαλερί ...

Στα 94 της χρόνια έφυγε η νομπελίστρια Ντόρις Λέσινγκ

Στον ύπνο της πέθανε τις πρώτες ώρες της Κυριακής 17 Νοεμβρίου 2013 στην οικία της ...

Εικαστική «απόβαση» στο λιμάνι του Ότραντο

Το 1997, ογδόντα ένας άνθρωποι χάθηκαν όταν βούλιαξε το αλβανικό πλοίο Kater I Rades. ...

Κυπριακή κουλτούρα χωρίς το φολκλόρ

Του εργαστηρίου φωτογραφίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 19 Αυγούστου στο χωριό Κοιλάνι, ηγήθηκε ο ...

X