Με απαρχή την αρχαιολογική συλλογή Γεωργίου και Νεφέλης Τζιάπρα Πιερίδη και μέσω της ανάδειξης του ανθρώπινου σώματος ως βασικό υλικό δημιουργίας, o περφόρμερ PASHIAS παίρνει τη θέση ενός ασβεστολιθικού αγαλματιδίου της σειράς ‘υπηρετών του ναού’ – μία κατ’εξοχήν κυπριακή μορφή γλυπτικής από τον 5ο αιώνα μέχρι τα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ..

Πρόκειται για μια μορφή γλυπτικής που καταγράφεται ως πιθανή προσφορά σε θεότητες ή ενθύμιο γιορτών για τον επιτυχή απογαλακτισμό παιδιών.

Η ζωντανή παρουσία και δράση του δημιουργού παίρνει τη θέση ενός ‘υπηρέτη’ του μουσείου, επισημαίνοντας την ιδιότητα της τέχνης -και κατ’επέκταση του καλλιτέχνη- να υπηρετεί την ανάγκη τέρψης και διαπαιδαγώγησης ενός κοινωνικού συνόλου.

Το έργο “Temple-boy” – αποτελούμενο από περφόρμανς και εκθεσιακή εγκατάσταση, επιχειρεί την έναρξη μιας διαδικασίας κατανάλωσης, προσφοράς, μεταμόρφωσης και επικοινωνίας, η οποία εξερευνά τη μουσειακή ιδιότητα διατήρησης και διαφύλαξης της ιστορικής κληρονομιάς, ως συλλογική και ατομική προσπάθεια ανασύνθεσης και δημιουργίας.

Η περφόρμανς θα δοθεί την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου στις 20:30 στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου.

Θα ακολουθήσει η έκθεση Temple-boy η οποία θα εγκαινιαστεί στις 14 Δεκεμβρίου στους χώρους των μουσείων του Ιδρύματος.

Στα πλαίσια της σειράς εκδηλώσεων «Στιγμές στο Μουσείο» του ιδρύματος, το πρόγραμμα δράσεων «Temple-boy» ολοκληρώνεται με μια διάλεξη στις 11 Ιανουαρίου, εξετάζοντας τη σημασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ως σημείο «έναρξης» για τη σύγχρονη δημιουργία, μέσω διαφορετικών μορφών έκφρασης, όπως η φωτογραφία και η αρχιτεκτονική.

Ποιος είναι 

Η πρακτική του εικαστικού PASHIAS έχει ως επίκεντρο την τέχνη του performance, την εγκατάσταση και τη φωτογραφία, με το σώμα ως βασικό υλικό δημιουργίας. Το έργο του στοχεύει στην εξερεύνηση μιας κατάστασης ή «περιβάλλοντος» με βάση τη σχέση της μονάδας προς ένα σύνολο, όπως κάθε κοινωνικό πλαίσιο αντιλαμβάνεται ένα άτομο, μέσα από τη παρουσία, την ανταλλαγή και την συνύπαρξη. O PASHIAS έχει παρουσιάσει έργα του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και σε διεθνή φεστιβάλ σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Ρωσία, Νορβηγία, Φινλανδία, Εσθονία, Σουηδία, Βουλγαρία, Τουρκία και Βραζιλία. Συγκεκριμένα, έχει συνεργαστεί με πολιτιστικούς οργανισμούς όπως: Marina Abramovic Institute, SESC São Paulo, Estonia Contemporary Art Museum, Besançon Institut Supérieur des Beaux Arts, Mediterranean Biennale of Contemporary Art και Toulouse International Art Festival.

Το 2013 συνίδρυσε το epitelesis – Performance Art Foundation ως ένα διεθνές πρόγραμμα για τη στήριξη πολιτιστικών δράσεων, είναι ενεργός στην επιμέλεια εκθέσεων και δρώμενων με επίκεντρο τη σχέση της ζωντανής δράσης και άλλων καλλιτεχνικών πρακτικών, ενώ εργάζεται ως εκπαιδευτής/λέκτορας σε εναλλακτικά ακαδημαϊκά προγράμματα. Περισσότερα για τον ίδιο στην επίσημη ιστοσελίδα του, εδώ

+ Περφόρμανς στις 7 Δεκεμβρίου στις 20:30

Εγκαίνια έκθεσης στις 14 Δεκεμβρίου στις 20:00. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2018 [Δευτέρα – Κυριακή 10:00 – 19:00]

Διάλεξη στις 11 Ιανουαρίου 2018 στις 19:30

You May Also Like

Έκθεση Τέχνης της Στέλλας Τραχανά

Η Στέλλα Τραχανά σας προσκαλεί στα εγκαίνια της πρώτης ατομικής της έκθεσης, «Ανατροπές». Την ...

Όλαφουρ Ελίασον: Ο σπουδαίος καλλιτέχνης και τα έργα του για το κλίμα στην πρώτη γραμμή του 2021

Αφιέρωμα στον Όλαφουρ Ελίασον, παγκοσμίως διάσημος για τις εγκαταστάσεις του που συνδέουν την ποίηση ...

«Εξαφανίστηκε» το έργο του Banksy για το Brexit

Το γνωστό έργο του Banksy στο Ντόβερ της Μεγάλης Βρετανίας, που συμβολίζει το Brexit ...

Ο «Ψευδής Ρομαντισμός» του Δημήτρη Νεοκλέους

Γράφει ο Καταϊδρωμένος Καθηγητής  Αφορμή για την πιο κάτω σύντομη κουβέντα στάθηκε η καινούργια ...

Mountaintop: λόγος για την περφόρμανς του PASHIAS

Γράφει η Δάφνη Νικήτα, ιστορικός τέχνης Η σημαντικότητα της τέχνης αποκτά μια επιπρόσθετη διάσταση ...

Χριστόδουλος Παναγιώτου: τα έργα που ξεχώρισαν οι New York Times

Ο Χριστόδουλος Παναγιώτου περιλαμβάνεται σε ένα κείμενο των New York Times για τις εικαστικές ...

X