Τρωάδες: «ένα αντιπολεμικό έργο»

Για το έργο Τρωάδες του Ευριπίδη μίλησαν στο ραδιόφωνο του «Π» ο σκηνοθέτης του έργου Αντρέας Χριστοδουλίδης και η ηθοποιός Έλενα Χατζηαυξέντη

Μία τραγωδία η οποία δεν επιδιώκει την κάθαρση όπως δήλωσε στο ραδιόφωνο του «Π», ο σκηνοθέτης του έργου «Τρωάδες», το οποίο ανοίγει την Κυριακή 1η Ιουλίου το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, Αντρέας Χριστοδουλίδης, γεγονός σπάνιο για μία αρχαία τραγωδία. Πρόκειται για ένα «αντιπολεμικό έργο», όπως το χαρακτήρισε. Αναφερόμενος δε στη σκηνοθετική απόδοση του έργου, επεσήμανε ότι τόσο ο ίδιος ο λόγος του Ευριπίδη, όσο και η ομάδα ηθοποιών με τους οποίους δούλεψε, αποτέλεσαν για τον ίδιο σημαντικά στοιχεία για την έμπνευσή του.

Με τη σειρά της η ηθοποιός Έλενα Χατζηαυξέντη –η οποία υποδύεται την Ανδρομάχη- μια μάνα που έχασε το γιο της στον πόλεμο- αναφέρθηκε στη δυσκολία του να νιώσεις αφενός και να μεταδώσεις αφετέρου ως ηθοποιός τόσο πόνο, όταν εσύ ο ίδιος δεν έχεις ξαναζήσει μια τόσο μεγάλη απώλεια. Είναι η στιγμή που αναρωτιέσαι γιατί όπως συμπλήρωσε, «Γιατί να γίνεται πόλεμος;. Τότε κατανοεί κανείς  ότι οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν και τέρατα, εάν χάσουν τη συνείδησή τους».

Ένα έργο που αναδεικνύει τη δύναμη των γυναικών, σε συνθήκες πολέμου αλλά και απρόσμενης απώλειας όλων όσων μέχρι πρότινος είχαν είναι οι «Τρωάδες» που ανεβαίνουν σε σκηνοθεσία Αντρέα Χριστοδουλίδη, στο πλαίσιο του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος. Στο στρατόπεδο των Αχαιών, στα παράλια της λεηλατημένης Τροίας, οι αιχμάλωτες Τρωαδίτισσες και η βασίλισσά τους Εκάβη-την οποία υποδύεται η Έρικα Μπεγέτη- θρηνούν για τα δεινά τους. Όσες έχουν απομείνει ζωντανές από την ξεκληρισμένη βασιλική οικογένεια, θα δοθούν ως λάφυρα πολέμου στους Αχαιούς, ενώ ο μικρός Αστυάνακτας, γιος του Έκτορα και της Ανδρομάχης, γκρεμίζεται από τα τείχη, θύμα της σκληρότητας των κατακτητών. Οι φλόγες αφανίζουν την Τροία και οι γυναίκες, απελπισμένες, οδηγούνται στα πλοία που θα τις μεταφέρουν πέρα από το Αιγαίο, σκλάβες στα σπίτια των νικητών. Ο θρήνος των γυναικών, μανάδων, συζύγων, αδελφών, ανθρώπινος και αποκαλυπτικός επισημαίνει για άλλη μια φορά τα «έργα» της ανθρώπινης φύσης. Μια ιστορία που (συνεχώς) επαναλαμβάνεται…

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία και ελεύθερη απόδοση κειμένου: Αντρέας Χριστοδουλίδης

Σκηνικά – Κουστούμια: Λάκης Γενεθλής

Μουσική και μουσική διδασκαλία: Ευαγόρας Καραγιώργης

Κίνηση: Γιώργος Δημόπουλος

Σχεδιασμός φωτισμού: Αντρέας Χριστοδουλίδης

Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Δημόπουλος

Διανομή: Έρικα Μπεγέτη (Εκάβη), Κρίστη Παπαδοπούλου (Κασσάνδρα), Έλενα Χατζηαυξέντη(Ανδρομάχη), Τίνα Λεωνορά (Ελένη), Σωτήρης Μεστάνας (Μενέλαος), Μανώλης Μιχαηλίδης(Ταλθύβιος), Βασίλης Χαραλάμπους (Αστυάναξ)

Χορός: Έφη ΧαραλάμπουςΣτάλω ΣτυλιανούΒασιλική ΑνδρέουΜαρία ΠογιατζήΜαρίλια ΧαριδήμουΕλένη ΟροκληνιώτηΕιρήνη Σαλάτα – Γεωργίου

Παραστάσεις:

1/07 στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου (21:00), 3/07 στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου(21:00), 5/07 2018 στο Σκαλί Αγλατζιάς (21:00), 20/07 στο Αμφιθέατρο Μιτσερού (20:30), 30/07  στο Αμφιθέατρο Ιδαλίου (20:30) (τα καθαρά έσοδα θα δοθούν στο φιλανθρωπικό σωματείο Αλκυονίδες) 26, 27, 28, 29 & 30/09 στο Αρχοντικό Αξιοθέας (20:30).

 

 

You May Also Like

Ο κόσμος του θεάτρου παίρνει θέση

Ζητήσαμε από μέλη της θεατρικής κοινότητας να τοποθετηθούν σχετικά με τις θεατρικές επιχορηγήσεις, ύστερα ...

«Ευρυδίκη»: Μυθολογία αλλιώς στη σκηνή του Θεάτρου Διόνυσος

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου Ένα αταίριαστο αλλά ερωτευμένο ζευγάρι, ο Ορφέας και η Ευρυδίκη ...

Επιστρέφει το όριο του 50% πληρότητας για κλειστά θέατρα και σινεμά σε Λευκωσία και Λεμεσό

Την άρση του μέτρου που αφορά τη λειτουργία κινηματογράφων, θεάτρων και αιθουσών θεαμάτων, με ...

«Δε μ’ αγαπάς. Μ’ αγαπάς». Από Μαργαρίτα σε Μαργαρίτα

Μια υπερβατική συνάντηση μεταξύ δυο κορυφαίων εκπροσώπων της ελληνικής πεζογραφίας, της Μαργαρίτας Καραπάνου και ...

Φυτώριο Νέων Θεατρικών Συγγραφέων στις Αποθήκες ΘΟΚ

Δεν ανακαλύπτεις τίποτα αν κουβαλάς μαζί σου ένα χάρτη. Πρέπει να σαλπάρεις μέσα στη ...

«Ο Άι Βασίλης είναι σκέτη λέρα» στο Θέατρο Ριάλτο

H παράσταση που ανέβηκε πέρσι μόνο σε πρεμιέρα, η κωμωδία που άφησε εποχή στην ...

X