Who is America? Η πραγματικότητα ξεπερνά τη σάτιρα

Ταλέντο και ευφυΐα. Αυτά τα δύο χρειάζονται για να μπορείς να κάνεις μια πετυχημένη κωμική σειρά. Και αυτός ο συνδυασμός είναι που σκοτώνει όταν ασχολείσαι με σάτιρα. Ο ταλαντούχος Βρετανός κωμικός Sacha Baron Cohen επέστρεψε στη μικρή οθόνη με ένα καυστικό 7 επεισοδίων ημίωρο πρόγραμμα, για να αναρωτηθεί καυστικά «Who is America?».

Αλλάζοντας συνεχώς πρόσωπο, με τη βοήθεια του make up και προσθετικών, ο κωμικός, που αγαπήσαμε ως Ali G και λατρέψαμε ως Borat, παίρνει συνεντεύξεις από πολιτικούς κάθε πλευράς, υποστηρικτές του Τραμπ και διευθύντριες γκαλερί, θέλοντας να τους ξεγελάσει αποσπώντας τους γελοίες απαντήσεις και αντιδράσεις σε γελοίες ερωτήσεις.

Δεν είναι εύκολο το εγχείρημα, ειδικά στη μετά Τραμπ εποχή. Γιατί το να σατιρίσεις κάποιον, όπως ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, που οι ατάκες του δεν χρειάζονται καν επεξεργασία από σατιρικό καλλιτέχνη, πρέπει να βρεις τη λεπτή γραμμή που περνάς από τη γελοιότητα στη σάτιρα. Σκεφτείτε το και στα εγχώρια πολιτικά δεδομένα. Για παράδειγμα, οι συζητήσεις στην ολομέλεια της Βουλής είναι από μόνες τους ένα απολαυστικό τρίωρο κωμικό show, δεν πρέπει να βάλεις εσύ punch lines για να κάνεις το κοινό να γελάσει. Γενικότερα, πώς να κάνεις πλάκα με τον Κουλία, τον Χαμπουλλάς; Πώς να συγκριθείς με το πρωτότυπο; Κανείς δεν το ξεπερνά…

Μέσα στο αλλοπρόσαλλο, κυνικό, post truth κλίμα της εποχής, εκείνο που τελικά καταφέρνει ο Cohen πετυχημένα είναι να υπενθυμίσει στο κοινό τις απόψεις κάποιων πολιτικών. Και μάλιστα στο πρώτο επεισόδιο το κάνει εύστοχα, ασχολούμενος με την οπλοκατοχή που έχει γίνει μάστιγα στις ΗΠΑ, εκεί που είναι πιο εύκολο πλέον να αποκτήσεις όπλο απ’ ό,τι τσίχλες απ’ το περίπτερο. Ο Cohen μεταμφιέστηκε σε συνταγματάρχη της αντιτρομοκρατικής, ονόματι Erran Morad, και άρχισε τα ραντεβού με ισχυρούς ανθρώπους του λόμπι της οπλοχρησίας ώστε να τους πείσει να διαφημίσουν και στις ΗΠΑ το πρόγραμμα, μέσα από το οποίο ανήλικοι 3-16 ετών μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν τα όπλα. Οι πολιτικοί και το λόμπι της οπλοχρησίας όχι απλώς πείθονται από τον Cohen, αλλά δέχονται να συμμετάσχουν και σε διαφημιστικό, όπου τα όπλα είναι μέσα σε λούτρινα ζωάκια!

Προφανώς, μετά την προβολή του επεισοδίου οι πολιτικοί αντέδρασαν, λέγοντας πως εξαπατήθηκαν. Ωστόσο, ακόμη και αν είναι έτσι, ο Cohen κατάφερε, έστω και με αυτόν τον τρόπο, να δείξει στο κοινό τις απόψεις κάποιων ανθρώπων, αφού έτσι κι αλλιώς οι πολιτικοί καλεσμένοι του έχουν πει τα ίδια και χειρότερα, χωρίς τη βοήθειά του, είτε σε συνεδριάσεις επίσημων οργάνων, είτε σε εκπομπές που πιθανότατα είδε μικρότερη μερίδα κοινού. Σάτιρα εναντίον πραγματικού τρόμου λοιπόν, σε μια εκπομπή που, όταν δεν βγάζει γέλιο, αποκαλύπτει την Αμερική του σήμερα. Αξίζει.

 

You May Also Like

Project blue book: Έκαστος… ΟΥΦΟ ετάχθη

Έχει περάσει ανεπιστρεπτί η εποχή που το κοινό έβλεπε ιστορικά ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση. Ή ...

We are the wave: Επανάσταση χωρίς κινητά;

Μία ομάδα μαθητών αποφασίζει να παλέψει για ένα καλύτερο μέλλον, καταπολεμώντας την αδικία και ...

Το High Fidelity έγινε σειρά και έκανε… update

Ο Ρομπ έγινε η Ρομπ (ή Ρόμπιν;) και στη θέση του Τζον Κιούζακ εδώ ...

Το Truth be told είναι οι τύψεις του ρεπορτάζ

Σαράκι που σε τρώει, ρεπορτάζ που γράφεις και σε πιάνει κόμπος στο στομάχι. Αν ...

Catch 22: Βομβαρδισμός συναισθημάτων σε μια σειρά

Δεν είναι καθόλου εύκολο να μεταφέρεις ένα βιβλίο ούτε κινηματογραφικά ούτε τηλεοπτικά. Πόσω μάλλον ...

Η… τέλεια ληστεία στο Hatton Garden είναι απολαυστική

Αν δεν υπήρχε προηγούμενο με άλλες ταινίες και σειρές για την περιβόητη ληστεία στο ...

X