Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου

Πρεμιέρα έκανε την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, η νέα παραγωγή του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου «Συρανό ντε Μπερζεράκ», σε σκηνοθεσία Αχιλλέα Γραμματικόπουλου. Το έργο, που υμνεί την πραγματική αγάπη και θέτει βαθιά ζητήματα στο τραπέζι, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή του ΘΟΚ, από ένα 19μελή θίασο ταλαντούχων ηθοποιών.

Με αφορμή την πρεμιέρα της παράστασης οι ηθοποιοί Λώρης Λοιϊζίδης-ο οποίος υποδύεται τον ομώνυμο ρόλο- και η Αντωνία Χαραλάμπους- στο ρόλο της Ρωξάνης-, μίλησαν στο ραδιόφωνο του «Π», για τη διδακτική αυτή ιστορία, που απευθύνεται σε όλους.

Πείτε μας λίγα λόγια για τη ξακουστή αυτή ιστορία.

Λ: Ο Συρανό, λόγω της μεγάλης του μύτης νιώθει μειονεκτικά και παράλληλα είναι ερωτευμένος κρυφά με τη Ρωξάνη, η οποία όμως έχει ερωτευτεί κάποιο άλλο, τον Κριστιάν. Ωστόσο, η αγάπη του Συρανό για τη Ρωξάνη είναι τόσο μεγάλη που βοηθάει τον Κριστιάν, τον «αντίζηλο», να την προσεγγίσει μέσα απ’ την ποίηση και τους στίχους του Συρανό.

Α: Το σημαντικό είναι ότι ο Κριστιάν είναι νεαρός και πανέμορφος, ενώ ο Συρανό είναι ο άσχημος που έχει το πνεύμα. Κανείς δεν μπορεί να ξεπεράσει το μυαλό ή το λόγο του Συρανό. Και η Ρωξάνη αυτό που ζητά είναι το πνεύμα. Ο Συρανό λοιπόν, χαρίζει τον πνεύμα του στον Κριστιάν- τον οποίο υποδύεται ο Γιώργος Ευαγόρου, οπότε η Ρωξάνη, ερωτεύεται ουσιαστικά κάτι που δεν υπάρχει, όμως αυτό το ανακαλύπτει στο φινάλε.

Στις μέρες μας η πρώτη προσέγγιση ενός ανθρώπου, η πρώτη ματιά είναι η ομορφιά, αλλά μετά θεωρώ ότι πάντα το πνεύμα σε κερδίζει

Η εξωτερική εμφάνιση είναι κάτι που μας απασχολούσε από πάντα.

Λ: Αυτό το έργο θέλει να μας δείξει ότι όλο αυτό- η ομορφιά- είναι σχετικό. Δηλαδή βλέπουμε στο τέλος ότι η Ρωξάνη ερωτεύεται ουσιαστικά το πνεύμα, και όχι την εμφάνιση. Στις μέρες μας η πρώτη προσέγγιση ενός ανθρώπου, η πρώτη ματιά είναι η ομορφιά, αλλά μετά θεωρώ ότι πάντα το πνεύμα σε κερδίζει.

Α: Εγώ νομίζω ότι αυτό το έργο, εκτός από το προφανές, που είναι η ομορφιά και η ασχήμια του καθενός μέσα έξω, μιλά και για άλλες αξίες, τις οποίες βλέπουμε μέσα από το Συρανό. Ο Συρανός πρεσβεύει τον άνθρωπο που δεν κάνει εκπτώσεις, που δε θα συμβιβαστεί, θα παραμείνει πιστός στις απόψεις και στις αξίες του. Πράγματα που χάθηκαν στην σημερινή κοινωνία, γιατί πολλοί από εμάς συμβιβαζόμαστε, κάνουμε εκπτώσεις συναισθηματικά στους γύρω μας, στις σχέσεις μας. Οπότε νομίζω ότι ο Συρανό είναι ο ιδανικός άνθρωπος.

Θεωρώ ότι αυτή η παράσταση τα έχει όλα

Πόσο σε βοήθησε σαν άτομο το γεγονός ότι υποδύεσαι ένα «ιδανικό» άνθρωπο;

Λ: Κάθε ρόλος κάτι σου αφήνει, κάτι σου δίνει. Θεωρώ ότι προσπαθήσαμε όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα έργο πολύ ανθρώπινο. Θεωρώ ότι διαφέρει απ’ τις υπόλοιπες παραστάσεις που έχουμε δει. Δεν πέσαμε στην παγίδα της κωμωδίας, δεν πέσαμε στην παγίδα του δράματος. Βασιστήκαμε στην αλήθεια του πράγματος, κι αυτό είναι πολύ σημαντικό.

Τι συναισθήματα μας αφήνει η συγκεκριμένη παράσταση;

Α: Θεωρώ ότι αυτή η παράσταση τα έχει όλα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο θεατής και θα γελάσει, και θα συγκινηθεί, και θα προβληματιστεί, και θα θυμώσει και θα «γλυκάνει».

Τα τελευταία χρόνια, που έχω την ευθύνη για το κείμενο, τη σκηνοθεσία, την παραγωγή , και υποδύομαι και κάποιο ρόλο,  έχω μία μεγάλη πίεση δουλειάς, με αποτέλεσμα στο τέλος υποκριτικά να μη δουλεύω τόσο σωστά

Λώρη σε έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε -παραγωγές δικές σου. Γιατί απάντησες θετικά σε αυτή την παραγωγή, και πώς νιώθεις τώρα που θα «αρκεστείς» στο ρόλο του ηθοποιού;

Λ: Τα τελευταία χρόνια, που έχω την ευθύνη για το κείμενο, τη σκηνοθεσία, την παραγωγή , και υποδύομαι και κάποιο ρόλο,  έχω μία μεγάλη πίεση δουλειάς, με αποτέλεσμα στο τέλος υποκριτικά να μη δουλεύω τόσο σωστά. Όταν προσπαθείς να συντονίσεις όλους τους άλλους , λες ‘εγώ θα μάθω το ρόλο που τελευταίος’. Οπότε ήθελα να έρθει μια πρόταση που να αφορά μόνο το υποκριτικό κομμάτι. Θεωρώ ότι η πρόταση του Αχιλλέα Γραμματικόπουλου, ήταν η ιδανική για να κάνω αυτό που σκεφτόμουν.

You May Also Like

Πέθανε ο σκηνοθέτης σερ Πίτερ Χολ

Ο Πίτερ Χολ, «ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στο βρετανικό θέατρο» απεβίωσε τη Δευτέρα ...

«Επικίνδυνες Σχέσεις»: μάχη ανάμεσα στα «πρέπει» και τα «θέλω»

Το σκανδαλώδες μυθιστόρημα που έγραψε χρόνια πριν(1782) ο Choderlos de Laclos, και μετέφερε στο ...

Μαρία Πολυδούρη – Frida Kahlo: Γυναικεία επαναστατικότητα επί σκηνής

Δεν περίμενα ποτέ ότι θα μπορούσα να ανακαλύψω γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στη Μαρία Πολυδούρη ...

Στήριξη στον πολιτισμό υποσχέθηκε εκ νέου ο ΥΠΠΑΝ

Τηλεδιάσκεψη με καλλιτέχνες, εκπροσώπους δημιουργών πού εργάζονται στον πολιτιστικό τομέα πραγματοποίησε σήμερα ο Υπουργός ...

Buffer Fringe IV

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών Buffer Fringe IV που θα λάβει μέρος από ...

«Βικτόρ ή Τα Παιδιά στην Εξουσία» στο Θέατρο Versus

Το Θέατρο Versus παρουσιάζει τη νέα του παραγωγή με το έργο του Ροζέ Βιτράκ ...

X