Πορτρέτα του Ντέιβιντ Μπέιλι στο Λονδίνο

«Οι φωτογραφίες μου είναι απλές και άμεσες για το πρόσωπο που φωτογραφίζω και όχι για μένα. Περνάω περισσότερο χρόνο συζητώντας μαζί του απ' όσο βγάζοντάς το φωτογραφίες»

Δημιούργησε κάποια από τα πιο αξέχαστα και αισθησιακά πορτρέτα προσωπικοτήτων της μόδας, του κινηματογράφου, της μουσικής και της τέχνης γενικότερα. Αυτοδίδακτος με ξεχωριστό στυλ που διακρίνεται από το έντονο λευκό φόντο και τις εντυπωσιακές, φαινομενικά αυθόρμητες πόζες, ο Άγγλος φωτογράφος, Ντέιβιντ Μπέιλι συμπληρώνει εξήντα χρόνια καριέρας και μία νέα έκθεση στη γκαλερί Gagosian, στο Λονδίνο προβάλλει τα έργα από την πιο κρίσιμη δεκαετία, που τον καθόρισε ως καλλιτέχνη.

Πορτρέτα των Μικ Τζάγκερ, Μάικλ Κέιν, Ντέιβιντ Χόκνεϊ, Τζέιν Μπίρκιν, Τζιν Σρίμπτον, Μαν Ρέι από τη δεκαετία του 1960 με τα οποία απέκτησε τόσο μεγάλη φήμη όσο και οι λαμπερές προσωπικότητες που αποτύπωσε με τον φακό του συνθέτουν την έκθεση.

Ο Ντέιβιντ Μπέιλι εργάστηκε στη βρετανική Vogue, στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και το 1965 ακολούθησε το πρώτο του λεύκωμα, Box of Pin-Ups με εικόνες των Beatles, Μικ Τζάγκερ και Άντι Γουόρχολ.

Ο Ντέιβιντ Μπέιλι, φωτογράφος και κινηματογραφιστής, γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1938, όπου ζει και εργάζεται. Δημοσίευσε το πρώτο του πορτρέτο (του θεατρικού συγγραφέα Ουίλιαμ Σόμερσετ) στο περιοδικό Today το 1960.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Ντέιβιντ Μπέιλι θεωρείται συχνά ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της γέννησης της πολιτιστικής σκηνής και του κινήματος των «swinging 60’s» του Λονδίνου, την εποχή κατά την οποία γυρίστηκε η ταινία «Blow Up» του 1966. Ο κεντρικός χαρακτήρας της ταινίας είναι βασισμένος στην καριέρα και την προσωπικότητα του κορυφαίου φωτογράφου.

«Οι φωτογραφίες μου είναι απλές και άμεσες για το πρόσωπο που φωτογραφίζω και όχι για μένα. Περνάω περισσότερο χρόνο συζητώντας με το πρόσωπο από ό,τι βγάζοντας φωτογραφίες», έχει πει ο Ντέιβιντ Μπέιλι, ο οποίος προσπαθούσε πάντα να εξάγει την προσωπικότητα μέσω της διαδικασίας φωτογράφησης. Ο Ντέιβιντ Μπέιλι άλλαξε για πάντα τον ρόλο και τη θέση των μοντέλων σε όλο τον κόσμο. Όταν φωτογράφισε την Τζιν Σρίμπτον καθόρισε τη γέννηση του όρου «supermodel».

Η έκθεση με πορτρέτα του Ντέιβιντ Μπέιλι εγκαινιάστηκε στις 14 Φεβρουαρίου και θα παραμείνει έως τις 30 Μαρτίου 2019 στη γκαλερί Gagosian, στο Λονδίνο.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ/ΜΠΕ

You May Also Like

Mountaintop: περφόρμανς για ένα έργο τέχνης

Γράφει η Δάφνη Νικήτα* Το βράδυ της 19ης Μαΐου, Ευρωπαϊκής Νύχτας Μουσείων, παρουσιάστηκε στην ...

Public Art: 12 παράλληλες εκθέσεις φωτογραφίας στην Πάφο

Η ΦΕΚ ΠΑΦΟΥ διοργανώνει στο πλαίσιο του MoPP (Μonths of Photography Paphos / Μήνες ...

Ανάγκη για επανεκκίνηση στις Τέχνες

Γράφουν Κύπριοι Χαράκτες Η πανδημία του νέου κορωνοϊού μετέτρεψε σε ασθενείς τους υγιείς ανθρώπους, ...

Εγκαίνια της πρωτοβουλίας “OnAthens” του Ιδρύματος Ωνάση με το «Το φιλί»

Η Αθήνα συνιστά τον πυρήνα των δράσεων του Ιδρύματος Ωνάση με τίτλο «Ο συνδυασμός ...

Συμπόσιο για τον χώρο, το λόγο και την ευθύνη του καλλιτέχνη

Ο χώρος, ο λόγος και η ευθύνη του καλλιτέχνη είναι το θέμα συμποσίου το ...

Σκέψεις για το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας

Στις 2 Απριλίου ο Δήμος Λευκωσίας αποφάσισε -με πλειοψηφία 16 ψήφων έναντι 5 αποχών- ...

X