Εκατό χρόνια μετά, ανακάλυψαν ότι πίνακας του Μποτιτσέλι είναι αυθεντικός

Αυθεντικός και όχι αντίγραφο, είναι ένας πίνακας του Μποτιτσέλι, που αποτελεί εδώ και 100 χρόνια μέρος λονδρέζικης ιδιωτικής συλλογής έργων τέχνης.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν την αυθεντικότητα του πίνακα «Η Παναγία με το Ρόδι» του μαέστρου της Αναγέννησης, κατά τη διάρκεια εκτεταμένης συντήρησης. Μέχρι τώρα, όλοι πίστευαν ότι αποτελεί αντίγραφο του διάσημου πίνακα του 15ου αιώνα, που εκτίθεται στο Ούφιτσι της Φλωρεντίας, το οποίο είχε ζωγραφίσει κάποιος άγνωστος.

Μόλις όμως, οι συντηρητές της English Heritage, της υπηρεσίας προστασίας των μνημείων της Αγγλίας, αφαίρεσαν ένα παχύ στρώμα κίτρινο βερνίκι από την επιφάνειά του, μπόρεσαν να μελετήσουν κάθε του λεπτομέρεια και να αποφανθούν ότι πρόκειται για δουλειά του Μποτιτσέλι.

Οι ειδικοί χρησιμοποίησαν ακτίνες Χ, υπέρυθρες ακτίνες και προηγμένες μεθόδους ανάλυσης των έντονων μπλε, κόκκινων και χρυσών αποχρώσεων.

Η Ρέιτσελ Τέρνμπουλ, υπεύθυνη συντήρησης στην υπηρεσία, συνεργάστηκε με ειδικούς στην Εθνική Πινακοθήκη και το Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου στο Λονδίνο. «Μπορούμε επιτέλους να επιβεβαιώσουμε ότι η «Παναγία με το Ρόδι» προέρχεται από το εργαστήριο του ζωγράφου Σάντρο Μποτιτσέλι στη Φλωρεντία», όπως αναφέρει η Telegraph.

«Για πρώτη φορά μετά από 100 χρόνια, μπορέσαμε να εξετάσουμε λεπτομερώς και να συντηρήσουμε τον πίνακα. Παρατήρησα αμέσως ότι ο πίνακας είχε μεγάλες ομοιότητες με το εργαστήριο του ίδιου του Μποτιτσέλι. Στυλιστικά, έμοιαζε πάρα πολύ για να είναι αντίγραφο. Η χρονική περίοδος ήταν η σωστή, τεχνικά ήταν άψογος και είχε ζωγραφιστεί πάνω σε ένα υλικό που χρησιμοποιούνταν συχνά τότε. Οταν αφαιρέσαμε το κίτρινο βερνίκι, που έκρυβε την ποιότητα του πίνακα, είδαμε το αρχικό σχέδιο και τις τελικές αλλαγές πάνω του, κάτι που πολύ ασυνήθιστο για αντίγραφο», λέει η Τέρνμπουλ.

«Ο Μποτιτσέλι, όπως και άλλοι ζωγράφοι της εποχής του στη Φλωρεντία, δημιουργούσε και πωλούσε αντίγραφα των δημοφιλέστερων έργων του, σε χαμηλότερες τιμές», εξηγεί στο BBC ο Παύλος Ιωαννίδης, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ.

«Μόνο πρόσφατα, χάρη στις προηγμένες μεθόδους εξέτασης, μπορούμε να διαπιστώσουμε ποια είναι δημιουργίες του ίδιου του ζωγράφου και ποια αντίγραφα από άλλους».

Ο πίνακας του 1487, με την Παναγία, τον μικρό Χριστό και τέσσερις αγγέλους, αγοράστηκε από τον μεγιστάνα των διαμαντιών Τζούλιους Γουέρνερ, το 1897 και προστέθηκε στα 700 έργα της συλλογής που εκτίθεται στη βίλα Ρέιντζερ στο Γκρίνουιτς, έξω από το Λονδίνο. Ο πίνακας θα επιστρέψει στη βίλα Ρέιντζερ την ερχόμενη Δευτέρα.

Πηγη: protagon.gr

 

 

You May Also Like

Η Κύπρος συμμετέχει στην ταυτόχρονη ανάγνωση της Ιλιάδας

Στο Festival Européen Latin Grec συμμετέχει η Κύπρος, στο πλαίσιο του οποίου θα γίνει ...

Έκθεση της Alison Turnbull στην Art Seen Projects

Με την ατομική έκθεση της Alison Turnbull «Cloud Diagram» εγκαινιάζει την εικαστική σεζόν 2016-17 ...

Παντελής Διαμαντίδης: Η οθόνη ως μέσο καλλιτεχνικής δημιουργίας

Quickly Photographed and Released Unharmed είναι ο τίτλος μιας σειράς οπτικοακουστικών έργων τέχνης του ...

Ο Μαουρίτσιο Κατελάν και ένα μνημείο για τα θύματα της 11ης Σεπτεμβρίου

Το νέο έργο του Μαουρίτσιο Κατελάν στο Ίδρυμα Σύγχρονης Τέχνης HangarBicocca στο Μιλάνο είναι ...

Ομαδική έκθεση στο Lellos Art Point

To Lellos Art Point παρουσιάζει από την Παρασκευή 5 Ιουνίου την έκθεση «From figure ...

Lonesome West / Martin McDonagh / ΕΘΑΛ

Η ΕΘΑΛ ξεκινά την θεατρική περίοδο 2015/2016 με ένα ακόμη έργο του πολυβραβευμένου θεατρικού-και ...

X