Γράφει η Κατερίνα Μιχάηλου

Μικρές ιστορίες και κείμενα του πολυγραφότατου Ρώσου συγγραφέα Δανιήλ Χαρμς συνθέτουν το σύνολο του λόγου της παραγωγής «Συμβάντα», που έκανε ήδη πρεμιέρα και συνεχίζει τις παραστάσεις της στο Παλιό Ξυδάδικο στη Λεμεσό. Γεννηθείς το 1905 στην Αγία Πετρούπολη, ο συγγραφέας διανύοντας μία περίοδο υπό σταλινικό καθεστώς, υπήρξε ένας από τους εκπροσώπους της Ρωσικής πρωτοπορίας. Τα κείμενα του διασώθηκαν μετά και τη δεύτερη φυλάκισή του, ωστόσο ξεκίνησαν να κυκλοφορούν κατά τη δεκαετία του ’80, ενώ άρχισαν να μεταφράζονται σε άλλες γλώσσες αρκετά χρόνια μετά. Η επαφή της σκηνοθέτιδας Έλενας Αγαθοκλέους με αυτό το υλικό, κατέληξε στην εν λόγω παραγωγή του Κέντρου Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ.

Όπως η ίδια δήλωσε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «τι παίζει», «αυτό που με γοήτευσε περισσότερο στη γραφή του Χαρμς είναι ο λόγος του. Τα κείμενα του έχουν ένα ρυθμό και προσφέρουν στον αναγνώστη μία αναζωογόνηση διαβάζοντάς τα. Ο λόγος του είναι πάρα πολύ απενεχοποιημένος. Μιλάει ελεύθερα για όσα μας απασχολούν, χωρίς να προσβάλλει κανένα, αγαπώντας πραγματικά τη Ρωσία, τους ανθρώπους της και τις συνήθειές τους».

Στην παράσταση παίζουν οι ηθοποιοί Μιχάλης Ασιήκκας, Λουκία Πιερίδου, Ελεάνα Αλεξάνδρου, Ανδρέας Μακρής. Ακούγεται η φωνή του Μηνά Τίγκιλη. Επί σκηνής και οι μικροί Αλέξανδρος και Μάριος Βαλέβσκι. 

«Ποιητική διαμαρτυρία»

«Μελετώντας τον συγγραφέα αυτόν και το έργο του νιώθω ότι κέρδισα ένα φίλο» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια. «Το γεγονός δε ότι ο ίδιος ανήκει στον κύκλο του παραλόγου, συνέτεινε στο να νιώσω ακόμη πιο έντονα ότι έπρεπε να μελετήσω το έργο του, καθώς επίσης και το ότι τα κείμενά του είναι μία διαμαρτυρία. Μία ποιητική διαμαρτυρία για καθετί που πάει να συμβεί, αλλά ποτέ δεν συμβαίνει. Αυτό είναι κάτι που συναντώ και στην καθημερινότητά μου. Το βλέπω σε όλους τους τομείς. Στην πολιτική αυτού του τόπου, στην υγεία, στην παιδεία, στον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις για τη ζωή μας. Οπότε αυτό το είδος της διαμαρτυρίας χωρίς τη χρήση συνθηματολογίας νιώθω ότι με αφορά», σημείωσε η σκηνοθέτιδα μιλώντας για την επαφή της με το έργο του Δανιήλ Χαρμς, που οδήγησε στη σύνθεση της παραγωγής αυτής, τονίζοντας ταυτόχρονα τα εφόδια που μπορεί να σου χαρίσει η διαδικασία προετοιμασίας του κάθε έργου, δουλεύοντας με μία «φοβερή ομάδα», όπως τη χαρακτήρισε.

+ Παραστάσεις στις 27, 28, 29, 30 Μαρτίου στο Παλιό Ξυδάδικο στις 20:30. Πληροφορίες: 97879793. 

You May Also Like

Γκρεμισμένα Τείχη: Λεύκωμα για τη «Νύχτα της Ιγκουάνα»

Γκρεμισμένα τείχη / Broken Gates είναι ο τίτλος ενός λευκώματος αφιερωμένου στην παράσταση του ...

Έγκλημα και Τιμωρία επί σκηνής

“Η συνεργασία του θεάτρου μας με τον Γιάννη Ιορδανίδη είναι ξεχωριστή τιμή”, ανέφερε σε ...

Κωμωδία και έρωτας στο Θέατρο Σκάλα

Στην βικτωριανή Αγγλία, ο Όσκαρ Ουάϊλντ μας παρασέρνει μέσα από ένα άκρως διαχρονικό έργο ...

«Φούστα Μπλούζα» αλά κυπριακά στο Πάνθεον

Η πιο ανατρεπτική κωμωδία των Παπαθανασίου – Ρέππα, ΦΟΥΣΤΑ ΜΠΛΟΥΖΑ, κάνει παγκύπρια πρεμιέρα και ...

Σήκωσαν αυλαία οι «Τρεις» στο Θέατρο Διόνυσος

Δόθηκε από το Θέατρο «ΔΙΟΝΥΣΟΣ», την Παρασκευή 13 Απριλίου 2018,  η πρεμιέρα της Ισπανικής ...

ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ | Εργαστήρια της Τετάρτης στον ΘΟΚ

«Ο τελικός σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μετατρέψει τους καθρέφτες σε παράθυρα» – Sydney J. Harris Το Τμήμα Θεατρικής Ανάπτυξης ΘΟΚ ανακοινώνει ...

X