Βαρβάρα Χριστοφή: «Παίρνω δύναμη από τους χαρακτήρες του έργου»

Με το αριστουργηματικό έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα εγκαινίασε τη νέα σεζόν το Θέατρο Ένα

«Ένα από τα αριστουργήματα όχι μόνο του Λόρκα αλλά και της παγκόσμιας λογοτεχνίας», χαρακτήρισε το εναρκτήριο έργο του Θεάτρου Ένα, η ηθοποιός Βαρβάρα Χριστοφή, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «τι παίζει».

Ρόλος ζωής

Αναφερόμενη στον δικό της ρόλο η ηθοποιός δήλωσε ότι «Νιώθω μεγάλη χαρά και ευθύνη που αναλαμβάνω αυτό τον ρόλο της νύμφης στον ‘Ματωμένο Γάμο’. Είναι ένας ρόλος ζωής πιστεύω για κάθε ηθοποιό και νιώθω πολύ τυχερή που ήρθε η στιγμή να τον ενσαρκώσω.». Ο δημοφιλής Ισπανός συγγραφέας γράφει για μία ιστορία αγάπης με πρωταγωνιστές τρία πρόσωπα το 1932. Μία νύμφη που αναγκάζεται να παντρευτεί ακολουθώντας τις επιταγές της οικογένειάς της, κάποιο που δεν αγαπά, ενώ είναι ερωτευμένη από μικρή με κάποιον άλλον. «Το πάθος, ο ανεκπλήρωτος έρωτας και το ερωτικό τρίγωνο» είναι μόνο μερικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το έργο του Λόρκα, όπως αναφέρει η ηθοποιός. «Ωστόσο πίσω από αυτή την ερωτική ιστορία στο έργο σκιαγραφείται και η καταπίεση που βίωνε μία γυναίκα εκείνη την εποχή.»

Χρησιμοποιούνται πολύ ωραίες εικόνες από τον συγγραφέα κι αυτό είναι που επιτρέπει στο έργο να είναι ακόμη και στις μέρες μας επίκαιρο.

Δυναμική στους χαρακτήρες

«Παίρνω μία δύναμη από τους χαρακτήρες του έργου. Μελετώντας τις δράσεις και τις αποφάσεις τους, παρατηρεί κανείς ότι υπάρχει μία δυναμική στα πρόσωπα αυτά, την οποία σέβομαι σαν άνθρωπος και με εμπνέει» δήλωσε η ηθοποιός υπογραμμίζοντας τα στοιχεία που η ίδια κράτησε από το κείμενο του συγγραφέα. Συγκεκριμένα «η νύμφη είναι ένας δυναμικός χαρακτήρας από την αρχή μέχρι το τέλος. Αναγκάζεται να παντρευτεί κάποιον που δεν είχε μέσα στην καρδιά της, κάτι που θέλει κατά τη γνώμη μου μεγάλη ψυχική δύναμη. Το να αποδεχτείς τη μοίρα σου. Ακόμη και στη συνέχεια όταν καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να ζήσει αυτή τη ζωή και φεύγει με τον έρωτα της, τον Λεονάρντο, δείχνει απίστευτη δύναμη μέσα από τις πράξεις της», συμπλήρωσε.

Διαχρονικότητα στον λόγο

Αυτό που καθιστά το έργο τόσο διαχρονικό δεν είναι μόνο η κλασική ιστορία αγάπης που πάντα θα συγκινεί την ανθρωπότητα αλλά και ο τρόπος γραφής του συγγραφέα. Όπως ανέφερε η Βαρβάρα Χριστοφή «Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει τη δράση ακούγοντας  έναν ποιητικό λόγο. Χρησιμοποιούνται πολύ ωραίες εικόνες από τον συγγραφέα κι αυτό είναι που επιτρέπει στο έργο να είναι ακόμη και στις μέρες μας επίκαιρο.»

Συντελεστές
Σκηνοθεσία/Διασκευή/Σχεδιασμός Φωτισμού: Αντρέας Χριστοδουλίδης
Σκηνικά/κοστούμια: Σταύρος Αντωνόπουλος
Χορογραφίες: Φιλίππα Στυλιανούδη
Βοηθoί Σκηνοθέτη: Φανή Σωκράτους, Αιμιλία Αντωνιάδου
Χειρισμός Φωτισμού/Ήχου: Γιώργος Αργυρίδης
Παίζουν: Έλενα Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνος Γαβριήλ, Βαρβάρα Χριστοφή, Σωτήρης Μεστάνας, Δημήτρης Γκουτζαμάνης, Βασιλική Ανδρέου, Μαριλύ Μήλια, Φανή Σωκράτους,
Γιώργης Χριστοδούλου, Φιλίππα Στυλιανούδη

*Τακτικές παραστάσεις κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 20:30. Παραστάσεις θα δοθούν στο Αρχοντικό της οδού Αξιοθέας στις 17, 18, 19 και 20 Οκτωβρίου και στο «θέατρο ένα» Λεμεσού στις 23, 24, 25 Οκτωβρίου την ίδια ώρα. 

You May Also Like

ΘΟΚ: Τέσσερις για τη θέση Καλλιτεχνικού Διευθυντή στον ΘΟΚ

Τέσσερα ονόματα περιλαμβάνει η βραχεία λίστα των υποψηφίων για τη θέση καλλιτεχνικού διευθυντή στον ...

«Οι Λύκοι» έρχονται στη Λευκωσία τον Σεπτέμβριο

Μετά την καλοκαιρινή τους περιοδεία σε χωριά και κοινότητες στο πλαίσιο του προγράμματος Πολιτιστικής ...

Φεστιβάλ Κύπρια: «Αριστοφάνους και Μενάνδρου Γωνία» από το Φανταστικό Θέατρο

Μια καινούργια θεατρική σύνθεση δημιουργείται με αφορμή τα χορικά του Μιχάλη Χριστοδουλίδη για πέντε ...

23ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ Πανεπιστημίου Κύπρου στο Αρχοντικό Αξιοθέας

Επιστρέφουμε λοιπόν, όσο μας επιτρέπουν οι καιροί και οι περιστάσεις. Φορτωμένοι με ενδοιασμούς και ...

ΡΟΜΠΙΝ ΚΟΡΜΑΚ : Η Κύπρος, η αρχαιοκαπηλία, η τέχνη

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως «Δεν υπήρξε βεβήλωση των μνημείων αλλά λεηλασία στο πλαίσιο του ...

Τα ΜΑΝΤΑΤΑ στις Τρεις Ελιές

Τα «Μαντάτα», η νέα παραγωγή του Κέντρου Παραστατικών Τεχνών «Μίτος», ανέβηκε σε χώρους παραδοσιακών ...

X