REVIEW: Παγκύπριες πρεμιέρες και μαγευτικό βιολί Sibelius από τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου

Το πρόγραμμα ήταν αφιερωμένο αποκλειστικά στον σπουδαιότερο Φινλανδό συνθέτη Sibelius, με δύο σημαντικά του έργα σε πρώτη παγκύπρια εκτέλεση: Andante Festivo και την πλούσια 3η Συμφωνία

Γράφει ο Αντρέας Τσαούσης

Μια πολύ όμορφη συναυλία μας χάρισε τη Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, την πρώτη της στη φετινή σεζόν στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου.

Το πρόγραμμα ήταν αφιερωμένο αποκλειστικά στον σπουδαιότερο Φινλανδό συνθέτη Sibelius, με δύο σημαντικά του έργα σε πρώτη παγκύπρια εκτέλεση: Andante Festivo και την πλούσια 3η Συμφωνία.

Πρωταγωνιστής υπήρξε ο διεθνούς φήμης βιολινίστας Βερολινέζος Kolja Blacher που, ευτυχώς για τους μουσικόφιλους της Κύπρου, είχε αποδεχτεί την πρόσκληση του Μαέστρου Bachmann να παίξει πλάι στην Ορχήστρα μας το φημισμένο Κοντσέρτο για Βιολί. Το πρόγραμμα ξεκίνησε με το λυρικότατο Andante Festivo, σε μια επίδειξη μεστού ήχου από τα έγχορδα της ΣΟΚ.

Η συνέχεια ανήκε αποκλειστικά στον Κ. Blacher, που μας μάγεψε με το “Ex-Zukermann” Guarneri del Gesù (1730) βιολί του. Και οι τρεις κινήσεις εκτελέστηκαν στην εντέλεια, με τον σολίστ να δικαιώνει απόλυτα τη φήμη του, τόσο στα αργά μελωδικά σημεία, όσο και στα εκρηκτικά μέρη, που απαιτούν ιδιαίτερη δεξιοτεχνία. Ο J Bachmann καθοδήγησε τη ΣΟΚ σε μια αντάξια συνοδεία, ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τα κοντραμπάσα, των οποίων ο βαθύς ήχος δονούσε στην αίθουσα και στήριζε υποδειγματικά τον σολίστ.

Μετά το διάλειμμα, απολαύσαμε την πρώτη στην Κύπρο εκτέλεση της 3ης Συμφωνίας. Μαέστρος και Ορχήστρα διατήρησαν την υψηλή ποιότητα εκτέλεσης από το έργο που είχε προηγηθεί, δίνοντας μας μια γενναιόδωρη εκδοχή αυτής της συμπυκνωμένης σύνθεσης. Όλες οι ομάδες οργάνων αρίστευσαν, να σημειώσουμε όμως τα ωραιότατα pizzicato από τα έγχορδα και, φυσικά, το θριαμβευτικό και σβέλτο φινάλε στη Ντο μείζονα. Οι φιλόμουσοι αποχώρησαν απόλυτα ικανοποιημένοι…

(Να μας επιτραπεί εδώ να παρακαλέσουμε τη Διεύθυνση του Δημοτικού Θεάτρου Στροβόλου, τη μέρα κάθε συναυλίας, να γίνεται τουλάχιστον ένα καλό σκούπισμα έξω από το κτήριο, αφού κανείς πια δεν ενδιαφέρεται για τους ανθώνες. Και να φροντίζει οι ξύλινες πόρτες στον εξώστη να είναι κλειστές κατά τη διάρκεια μιας Συναυλίας: αυτό βοηθάει στην καλή ακουστική του χώρου και τον απομονώνει από ανεπιθύμητους εξωτερικούς θορύβους. Είναι πολύ δύσκολο;)

You May Also Like

Open Studios για την Παγκόσμια Μέρα Τέχνης

Περισσότεροι από 40 καλλιτέχνες συμμετέχουν στα Open Studios, μια δράση που διοργανώνει το Επιμελητήριο ...

Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα Βραβεία Ίρις 2021

Μέσω live streaming, απευθείας από τον θερινό κινηματογράφο Παναθήναια, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ) ...

78ο Φεστιβάλ Βενετίας: Το Χρυσό Λιοντάρι στη γαλλική ταινία «Το συμβάν» της Οντρέ Ντιβάν

Στη θαυμάσια, δοσμένη με δύναμη και μια εξαιρετική ερμηνεία, ταινία, «Το συμβάν» («L’evenement»), της ...

Διάλεξη: «Χρήμα, βία, αιμομιξία: η εικόνα του τυράννου στην αρχαία τραγωδία»

Διάλεξη με θέμα «Χρήμα, βία, αιμομιξία: η εικόνα του τυράννου στην αρχαία τραγωδία» θα ...

Πρόγραμμα Πολιτιστικής Αποκέντρωσης: Ταγκό στο Σεληνόφως

To ταγκό δεν είναι απλώς μια μουσική φόρμα ή ένα είδος χορού. Είναι “κουλτούρα” ...

Online προβολές ταινιών για παιδιά από το Φεστιβάλ Δράμας

Το Φεστιβάλ Δράμας αγαπά τα παιδιά και στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες εγκλεισμού τους προσφέρει ...

X