Εκατόν σαράντα χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα στην Ευρώπη, το εμβληματικό έργο του Ερρίκου Ίψεν, ανεβαίνει από τη Δεύτερη Σκηνή της ΕΘΑΛ, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Αύρας Σιδηροπούλου. «Ένας υπηρέτης του θεάτρου ο συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτης Ίψεν, μας έκανε πιο πλούσιους αφήνοντας την παρακαταθήκη του», ανέφερε μεταξύ άλλων ο ηθοποιός Νεοκλής Νεοκλέους, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» για την παραγωγή που κάνει πρεμιέρα από τις 6 Νοεμβρίου, στον Τεχνοχώρο ΕΘΑΛ.

Ένα έργο που πρωτο-παρουσιάστηκε το 1879 κι όμως «κουμπώνει» ακόμη στα δεδομένα μιας σύγχρονης κοινωνίας.

Όχι μόνο κουμπώνει, αλλά μπορεί να χαρακτηριστεί και σύγχρονο έργο κατά τη γνώμη μου καθώς πραγματεύεται ένα θέμα το οποίο βλέπουμε δυστυχώς να συμβαίνει ακόμη.  Όλοι λίγο πολύ ζούμε μια ζωή η οποία δεν είναι εξ’ ολοκλήρου αυτή που θέλουμε, δεν είναι η ουσιαστική ζωή η οποία μπορεί να μας κάνει ευτυχισμένους. Κι όλη αυτή η ψεύτικη πραγματικότητα βιώνεται με ανθρώπους που μας περιβάλλουν είτε στις επαγγελματικές είτε στις προσωπικές μας σχέσεις. Όλα αυτά αντικατοπτρίζονται στο έργο του Ίψεν, γι’ αυτό και μοιάζει στις μέρες μας πιο επίκαιρο από ποτέ.

Διαβάστε επίσης: Στο «Κουκλόσπιτο» μιλάμε κανονικά

Με ποιο τρόπο αντικατοπτρίζεται αυτή η «φυλακή» στο συγκεκριμένο έργο;

Η κεντρική ηρωίδα, η Νόρα, είναι αυτή που ζει σε αυτή τη φυλακή, στο κουκλόσπιτο, καθώς ζει σε ένα γάμο ο οποίος είναι βασισμένος σε μία πλαστή πραγματικότητα. Ο άντρας της, τον οποίο υποδύομαι, της κάνει ικανοποιεί όλα τα αιτήματά της που αφορούν υλικά αγαθά έτσι ώστε να την έχει υπό την επίβλεψή του, χωρίς ποτέ να λαμβάνει υπόψιν του τη δική της γνώμη. Η Νόρα από την άλλη πιστεύει σε ένα πολύ όμορφο κόσμο, όπου ένας άνθρωπος μπορεί ακόμα και να δώσει τη ζωή του για κάποιο άλλο από αγάπη. Όλα αυτά ωστόσο γκρεμίζονται μπροστά της από τον ίδιο της τον άντρα για ένα μόνο της στραβοπάτημα. Και τότε συνειδητοποιεί ότι δεν ξέρει πραγματικά ποια είναι και τι θέλει σε αυτό τον κόσμο. Αυτό είναι το ταξίδι της Νόρας.

Αυτά τα τεράστια έργα που αντέχουν μέσα στον χρόνο, δεν διδάσκουν, μόνο θέτουν ερωτήματα προς τον καθένα μας, γιατί στο κέντρο είναι ο άνθρωπος

Τι διδάσκει στους θεατές το συγκεκριμένο έργο;

Αυτά τα τεράστια έργα που αντέχουν μέσα στον χρόνο, δεν διδάσκουν, μόνο θέτουν ερωτήματα προς τον καθένα μας, γιατί στο κέντρο είναι ο άνθρωπος. Μέσω ενός ποιητικού λόγου ο θεατής μπαίνει βαθιά στις ψυχές των ηρώων. Αυτό κάνει η ποίηση, πάει κάτω στο μεδούλι, δεν ασχολείται με την επιφάνεια, αλλά με την αλήθεια των ανθρώπων. Έτσι ο θεατής αρχίζει να βλέπει κομμάτια του εαυτού του επί σκηνής με αληθοφάνεια και καλείται να απαντήσει στα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το έργο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Αύρα Σιδηροπούλα, τα σκηνικά/κοστούμια ο Γιώργος Τενέντες, την μουσική σύνθεση ο Βάνιας Απέργης, τον σχεδιασμό φωτισμών ο Αλεξάντερ Γιότοβιτς και τα video art η Άρτεμις Τζάβρα Bulloch.

Βοηθός σκηνοθέτη η Μαρία Χατζηστυλλή.

Επί σκηνής θα δούμε τους Βασιλική Κυπραίου, Νεοκλή Νεοκλέου, Θανάση Δρακόπουλο, Φώτη Αποστολίδη, Μυρτώ Κουγιάλη, Μαρία Πόβη και Λεωνίδα Έλληνα.

+ Πρεμιέρα στις 6 Nοεμβρίου 2019, στις 20:30 στον Τεχνοχώρο της ΕΘΑΛ [Φραγκλίνου Ρούζβελτ, Λεμεσός]. Παραστάσεις στις 8, 9, 12, 15, 16 Νοεμβρίου 2019 στις 20:30 και 10, 17 Νοεμβρίου 2019 στις 18:30 | Λευκωσία: 20, 21, 22 Νοεμβρίου 2019 | 20.30 | Θέατρο Αποθήκες ΘΟΚ) Πληροφορίες: 25877827

You May Also Like

«Womanhood 2»: θεατρικό εργαστήρι με το Μάριο Ιωάννου

Θεατρικό εργαστήρι με τίτλο «Womanhood 2», διοργανώνει ο ηθοποιός Μάριος Ιωάννου, με σκοπό να ...

Προκήρυξη του 34ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου ΘΟΚ 2021

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου προκηρύσσει το 34ο Παγκύπριο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου 2021 με στόχο ...

Οι φετινές καλοκαιρινές παραγωγές του ΘΟΚ

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου υποδέχεται το φετινό καλοκαίρι με δύο νέες παραγωγές, που θα ...

Εργαστήρια της Τετάρτης από τον ΘΟΚ: 30 Μαρτίου & 6 Απριλίου

Τρίωρα αυτοτελή Εργαστήρια Θεάτρου προσφέρονται από τον ΘΟΚ κάθε Τετάρτη απόγευμα τους μήνες Μάρτιο ...

«Περιμένοντας τον Γκοντό/ Godot’yu bekleren»:Το θέατρο δείχνει τον δρόμο

Αποστολή στην Κωνσταντινούπολη – Κώστας Κωνσταντίνου «Έβαλα τα κλάματα. Δεν είχα κλάψει μέχρι τότε. ...

Rebecca Sampson: Ιστορίες πίσω από τις εικόνες

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως/φωτογραφία: Ελένη Παπαδοπούλου Ιρλανδοί νομάδες, Γερμανοί που ζουν στο περιθώριο της ...

X