Το εμβληματικό έργο του Τένεσι Ουίλιαμς «Ο Γυάλινος Κόσμος», που αποτελεί και το αυτοβιογραφικό έργο του συγγραφέα, είναι η νέα παραγωγή του Θεάτρου Ανεμώνα που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Αντρέα Τηλεμάχου. Η ηθοποιός Ιωάννα Σιαφκάλη μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» για το διαχρονικό αυτό έργο.

Πείτε μας δυο λόγια για το έργο.

Το έργο καταπιάνεται με μία οικογένεια που ουσιαστικά ζει σε ένα γυάλινο, εύθραυστο κόσμο, με μία μάνα που μεγαλώνει μόνη της τα παιδιά της- καθώς ο σύζυγός της τους εγκατέλειψε- από τα οποία το κορίτσι υποφέρει από μία αναπηρία στο πόδι και το αγόρι δουλεύει για να τους συντηρεί. Η μάνα, την οποία υποδύομαι, κατάγεται από αριστοκρατική οικογένεια, ωστόσο στην πορεία με την επιλογή του συζύγου της έχασε ότι είχε, κι έτσι από τα ψηλά έπεσε στα χαμηλά. Η ίδια για να μπορέσει να ζήσει, να αναπνεύσει ανατρέχει συνεχώς στο παρελθόν, στην εποχή που ήταν μικρή, ωστόσο όλο αυτό καταπιέζει τα παιδιά της. Μέχρι που κάποια στιγμή έρχεται μετά από διαταγή της, ένας συνάδελφος του γιου της να γνωρίσει την κόρη της. Ο επισκέπτης αυτός λοιπόν, είναι το πιο ρεαλιστικό πρόσωπο του έργου καθώς όλοι οι άλλοι λόγω της κατάστασης της μάνας κυρίως ζουν σε ένα όνειρο, σε μία ομιχλώδη κατάσταση. Όταν και ο καλεσμένος τους εγκαταλείπει έρχεται το φινάλε αυτής της ζωής γιατί και ο γιος φεύγει με αποτέλεσμα μάνα και κόρη να μείνουν μόνες τους.

Ποιος είναι ο ρόλος της μάνας σε όλη αυτή την ιστορία;

Είναι μία πολύ καταπιεστική μητέρα, που για να αντέξει αυτή τη μίζερη και μοναχική ζωή ανατρέχει συνέχεια στο παρελθόν και αναβιώνει τι έχει ζήσει στο παρελθόν όταν ήταν μικρή. Η ίδια γίνεται αυταρχική με τα παιδιά της για το πώς θα φάνε, πώς θα μιλήσουν, πώς θα φερθούν. Ωστόσο υπάρχει αγάπη πίσω απ’ όλη αυτή τη συμπεριφορά.

Είναι ένα έργο που άγγιξε πάρα πολύ τις ψυχές των ανθρώπων όπου κι αν παίχτηκε. Είναι οικουμενικό. Παρόλο που ανήκει σε ένα Αμερικανό συγγραφέα παίζεται στην Κύπρο και στην Ελλάδα και μπορώ να πω ότι οι χαρακτήρες είναι μεσογειακοί

Γιατί είναι τόσο δημοφιλές το συγκεκριμένο έργο;

Γιατί είναι και το αυτοβιογραφικό έργο του συγγραφέα. Είναι η ζωή του. Ο ίδιος ο Τένεσι Ουίλιαμς είναι ο Τομ ο γιος της οικογένειας. Η  αδερφή του συγγραφέα είχε στην πραγματικότητα σχιζοφρένια –και όχι αναπηρία στο πόδι όπως έγραψε- και η μητέρα του όντως κατάγεται από αριστοκρατική οικογένεια, ωστόσο ο πατέρας του στην πραγματική ζωή δεν τους εγκατέλειψε, αλλά ήταν τόσο αυταρχικός που όλα αυτά τα στοιχεία τα μετέφερε στη μάνα ο συγγραφέας όταν έγραψε το έργο. Είναι ένα έργο που άγγιξε πάρα πολύ τις ψυχές των ανθρώπων όπου κι αν παίχτηκε. Είναι οικουμενικό. Παρόλο που ανήκει σε ένα Αμερικανό συγγραφέα παίζεται στην Κύπρο και στην Ελλάδα και μπορώ να πω ότι οι χαρακτήρες είναι μεσογειακοί. Στέκει παντού και στέκει ακόμα και σήμερα. Πολλές μάνες μεγαλώνουν μόνες τα παιδιά τους, πολλά παιδιά αγόρια προσπαθούν να συντηρήσουν την οικογένεια και πνίγονται μέσα σε αυτό το περιβάλλον. Το χαρακτηρίζει μία διαχρονικότητα, μια αλήθεια και μία μαγεία, όπως και όλα τα έργα του Τένεσι Ουίλιαμς.

Συντελεστές:

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αντρέας Τηλεμάχου

ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Σόσε Εσκιτζιάν
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ-ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΥ: Μόνικα Χατζηβασιλείου
ΦΩΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Βασίλης Πετεινάρης
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:Αντρέας Τηλεμάχου

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ιωάννα Σιαφκάλη,Άγγελος Αγαθάγγελος,Βάρσια Αδάμου,Νικόλας Πέτρου

ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ-ΗΧΟΥ:Έλενα Γιώργαλλου
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:Παντελής Χατζημηνάς
ΓΡΑΦΙΚΑ:Θέο Πέτρου
ΜΑΚΙΓΙΑΖ:Γιώτα Τσιολάκκη

ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ & ΣΑΒΒΑΤΟ 20:30, ΚΥΡΙΑΚΗ 19:00.

ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ : 70007721

You May Also Like

ΕΞΩΣΤΗΣ | Κασσάνδρα

Μουσική: Michael Jarrell Σκηνοθεσία: Herve Loichemol Μουσική διεύθυνση: Jean Deroyer Στον ρόλο της Κασσάνδρας ...

Το Ριάλτο γιορτάζει τα 20χρονα του

Δύο δεκαετίες ζωής -με την καινούρια του μορφή- γιορτάζει φέτος το Θέατρο Ριάλτο, το ...

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων ΘΥΜΕΛΗ για το Β’ Εξάμηνο 2021

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ανακοινώνει τις χορηγίες ΘΥΜΕΛΗ για επαγγελματικές θεατρικές παραγωγές στο δεύτερο ...

«Ήταν Όλοι τους Παιδιά μου» του Άρθουρ Μίλλερ στο Θέατρο Versus

Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, 1947, λίγο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Είναι η ...

(Αφ)ορίζοντας τα όρια

Συνέντευξη στην Χριστίνα Λάμπρου Σύνορα, οδοφράγματα, όρια, πλαίσια και φραγμοί ανιχνεύονται, υπερπηδώνται ή / ...

Ρόλαντ Γιαν: Πρέπει να συνδυάσουμε τις μνήμες μας

Συνέντευξη στους Πανίκκο Χρυσάνθου και Μερόπη Μωυσέως/ Φωτογραφία: Πανίκκος Χρυσάνθου Ο Ρόλαντ Γιαν, ο ...

X