Ένα έργο για την κλιματική αλλαγή από τους μαθητές του Λυκείου Κολοσσίου

«Είχα ξεχάσει πώς γίνεται το μέλι…» είναι ο τίτλος του έργου μαθητών και μαθητριών του Λυκείου Κολοσσίου που απέσπασε το α' παγκύπριο βραβείο εικαστικών τεχνών στην κατηγορία Γλυπτική

Ένα γλυπτό στο εσωτερικό του οποίου τοποθετήθηκαν σπόροι γρασιδιού για να φυτρώσουν και το οποίο επισκέπτονται μέλισσες, πάνω στα λουλούδια του απέσπασε το πρώτο βραβείο στον Παγκύπριο διαγωνισμό εικαστικών τεχνών που διοργανώνει ετήσια το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) ανάμεσα στους μαθητές σχολείων από ολόκληρη την Κύπρο.

Υπεύθυνη καθηγήτρια η Πόπη Νικολάου, γνωστή για τη συμπερίληψή της ανάμεσα στους καλύτερους εκπαιδευτικούς του κόσμου

Η Πόπη Νικολάου είναι καθηγήτρια τέχνης στο Περιφερειακό Λύκειο Αποστόλου Λουκά Κολοσσίου και είναι κυρίως γνωστή αφενός χάρη στο έργο «Μετανάστες» που δημιούργησε με μαθητές της για τον ίδιο διαγωνισμό και το οποίο διακρίθηκε διεθνώς αποσπώντας το Saatchi Gallery / Deutsche Bank Art Prize for Schools το 2016. Αφετέρου, για τη διάκρισή της ως μια από τους/τις νικητές/τριες των διεθνών βραβείων AKS Education Awards, τα οποία απονέμονται κάθε χρόνο στο Νέο Δελχί της Ινδίας.

Αυτή τη φορά, η κ. Νικολάου και οι μαθητές της από τρία τμήματα του σχολείου, δημιούργησαν το έργο «Είχα ξεχάσει πώς γίνεται το μέλι…» με θέμα την κλιματική αλλαγή. «Ήταν προγραμματισμένο από πέρσι να γίνει ένα έργο για την κλιματική αλλαγή, ένα πολύ μεγαλύτερο, ωστόσο αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα μικρότερης κλίμακας ώστε να συμμετάσχουμε με αυτό στον παγκύπριο διαγωνισμό, με τους μαθητές μας.» Αφετηρία του έργου είναι η Γαία, η θεά της Γης, αν και προηγουμένως η κ. Νικολάου μίλησε με τους μαθητές της για τις μέλισσες. «Ενθουσιάστηκαν και αρχίσαμε να φτιάχνουμε μέλισσες για να τις τοποθετήσουμε στο κεντρικό έργο. Ωστόσο αργότερα αλλάξαμε γνώμη και καταλήξαμε στη δημιουργία της Θεάς της Γης με καινοτόμο τρόπο.»

Χρησιμοποιώντας υλικά όπως σύρμα, που είναι το κύριο χαρακτηριστικό σε όλα τα μέχρι τώρα έργα που έφτιαξαν οι μαθητές της κ. Νικολάου, τσιμέντο, τριών ειδών χώμα αλλά και κυρήθρες και βρύα, το έργο είναι ένας συμβολισμός «για τη σύνδεση του ανθρώπου με τη γη, για την επιστροφή στη φυσική ζωή, για την προστασία του περιβάλλοντος, ακόμη και για το ίδιο το μέλι σαν γιατρικό», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Νικολάου που επισημαίνει ότι τεχνικά η διαδικασία ήταν εξαιρετικά δύσκολη. Σύμφωνα με την ίδια, οι μαθητές έκαναν διάφορα πειράματα ακόμη και για τη σύσταση και αντοχή των υλικών σε ανοιχτό χώρο, καθώς το έργο βρίσκεται ήδη τοποθετημένο στο νεοσυσταθέν «Πάρκο Γλυπτικής για τα ανθρώπινα δικαιώματα», μια πρωτοβουλία της κ. Νικολάου που βρήκε συνοδοιπόρους στην κοινότητα Κολοσσίου.

«Το νέο μας έργο εντάσσεται στο Πάρκο Γλυπτικής ως ένα δικαίωμα του ανθρώπου να ζει σε ένα καθαρό περιβάλλον. Όπως εμείς μπορούσαμε να είμαστε έξω, να παίζουμε, να ανεβαίνουμε στα δέντρα, πρέπει και τα παιδιά μας να μπορούν να το κάνουν αυτό, αλλά για να γίνει πρέπει να το προστατέψουμε» εξηγεί.

You May Also Like

«Γράμμα στον Ορέστη» από τον Στέφανο Δρουσιώτη

…Η Κλυταιμνήστρα, μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα, γράφει ένα γράμμα στον Ορέστη, στην προσπάθειά ...

Έκθεση για τη γεωλογία και τον ορυκτό πλούτο της Κύπρου στη Τσεχία

Τα εγκαίνια μιας πολύ σημαντικής περιοδικής έκθεσης για τη «Γεωλογία και τον ορυκτό πλούτο ...

Ρίτσαρντ Χάμιλτον: Μια έκθεση με τα έργα του πατέρα της βρετανικής ποπ αρτ

Ο πατέρας της βρετανικής ποπ τέχνης, Ρίτσαρντ Χάμιλτον, ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες ...

Φώτος Φωτιάδης: «Έτσι γνώρισα τον Μόντη…»

Στο πλαίσιο του αφιερώματος «ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΝΤΗΣ: 90 χρόνια σε 12 μέρες» που πραγματοποιείται με ...

Ντοκιμαντέρ για την οικογένεια Ξυλούρη

Οι «Βραδιές Ντοκιμαντέρ» [Doc Nights] συνεχίζονται στο σινεμά Πάνθεον, στη Λευκωσία, με την προβολή του ...

«Περιμένοντας τον Γκοντό» και την κρατική επιχορήγηση

Η θεατρική ομάδα Point To Contemporary Theater ανεβάζει το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ «Περιμένοντας ...

X