Τη συνεχή επικοινωνία με το κοινό, σε περιόδους «εγκλεισμού» για προστασία από τον κορωνοϊό επιδιώκει η Λεβέντειος Πινακοθήκη μέσω της πρωτοβουλίας της, «Μένω Σπίτι – Μένω με Τέχνη». Η δράση αυτή απευθύνεται ουσιαστικά σε όσους παραμένουν στα σπίτια τους για προληπτικούς- ή όχι- λόγους. Όπως αναφέρει η διευθύντρια της Πινακοθήκης, κυρία Λουκία Χατζηγαβριήλ, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει», «Αφού έτσι έχουν τα πράγματα και όλοι συστήνουν να μένουμε σπίτι, σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ενδιαφέρουσα μία τέτοια πρωτοβουλία. Όλοι είμαστε συνεχώς συνδεδεμένοι με το διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, επομένως είναι εύκολο για τον κάθε χρήστη να έχει συνεχή επαφή με την Πινακοθήκη και βλέπει όσα περισσότερα θέλει μέσω των αναρτήσεων που θα κάνουμε, στην σελίδα μας στο Facebook».

Διαδικτυακοί «επισκέπτες»

Συγκεκριμένα τα βίντεο που δημοσιεύονται ήδη και θα δημοσιεύονται καθημερινά – για όσο χρειαστεί- αφορούν εικονικές επισκέψεις, με θεματικές που σχετίζονται με τις συλλογές της πινακοθήκης, ενώ μέσα από ξεχωριστές αναρτήσεις θα προσφέρεται πρόσβαση σε διεθνή καλλιτεχνικά θέματα. Όπως αναφέρει η κυρία Χατζηγαβριήλ «όλο το επιστημονικό προσωπικό   που ασχολείται με την καταγραφή ή με την επεξεργασία των συλλογών μας έχει δημιουργήσει κάποια θέματα τα οποία θα αναρτώνται κάθε μέρα στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα μία ανάρτηση που έγινε ήδη αφορούσε τον Αναστάσιο Λεβέντη και δημοσιεύσαμε ουσιαστικά ένα πορτρέτο του ιδίου που είναι ο ιδρυτής της πινακοθήκης και μιλά για τη ζωή του και το όραμα που είχε να δημιουργήσει ο ίδιος ένα μουσείο στην Κύπρο για να στεγαστούν οι συλλογές που είχε δημιουργήσει εν ζωή».

Αφιέρωμα στους ιμπρεσιονιστές

Το προσωπικό της Λεβέντειου Πινακοθήκης τρέχει ήδη το πρόγραμμα των καθημερινών αναρτήσεων, το οποίο όπως ανέφερε η κυρία Χατζηγαβριήλ είναι δύναται να λειτουργήσει μέχρι και δύο μήνες αργότερα- για κάθε περίπτωση. Την εβδομάδα που διανύουμε θα πραγματοποιηθούν δημοσιεύσεις με κοινό παρονομαστή τον ρεύμα του ιμπρεσιονισμού και τους ζωγράφους που το ακολούθησαν, με βάση και τα έργα που υπάρχουν στη Πινακοθήκη. Όπως εξήγησε η διευθύντρια της Πινακοθήκης «Θα δημοσιεύουμε έναν ιμπρεσιονιστή ζωγράφο κάθε μέρα και κάποια στοιχεία που αφορούν το ίδιο και τα οποία δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό- για παράδειγμα η σχέση ενός ζωγράφου με τα παιδιά του.» Όπως συμπλήρωσε, ο κόσμος μπορεί να κάνει ‘αντιδρά΄ στο υλικό που δημοσιεύεται, κάνοντας like, σχολιάζοντας ή προσθέτοντας φωτογραφίες από επισκέψεις του σε άλλα μουσεία». Ελπιδοφόρο είναι δε το γεγονός ότι στον δρόμο που χάραξε η Λεβέντειος Πινακοθήκη φαίνεται να βαδίζουν κι άλλα μουσεία της Κύπρου και του εξωτερικού. Συγκεκριμένα από την Κύπρο το ενδιαφέρον του για κάποια σχετική δράση εκδήλωσε το Καλλινίκειο Δημοτικό Μουσείο Αθηένου, δύο μουσεία από την Ολλανδία και ένα από την Πορτογαλία. Όπως ανέφερε η κυρία Χατζηγεωργίου «το Καλλινίκειο μουσείο υποστηρίζει την ίδια δράση δημοσιεύοντας με τον ίδιο τρόπο κάποια αντικείμενα από τις δικές τους συλλογές και κάποια παιχνίδια που μπορούν να απασχολήσουν το διαδικτυακό κοινό. Έτσι προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε και να κρατήσουμε το πνεύμα ανοικτό μέσα από την τέχνη».

You May Also Like

Έκθεση με έργα 20 σύγχρονων δασκάλων στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή

Έκθεση με έργα είκοσι σύγχρονων δασκάλων της δημοτικής και προδημοτικής εκπαίδευσης παρουσιάζει το Μουσείο ...

Επανεκκίνηση με οικογενειακή έκθεση για την γκαλερί «Εναλία»

Με έργα του Πέτρου Πτωχόπουλου και της Νεφέλης και Νένας Πτωχοπούλου επανεκκινεί την εικαστική ...

Περί Φουάρ* | Foire, Art Fair, Art Forum

Γράφει ο Δημήτρης Αληθεινός Μια από τις εκθέσεις τέχνης που περιμένουν με ενδιαφέρον κάθε ...

«Αναδυόμενες Πολιτείες» στην Γκαλερί Αποκάλυψη

Ο Φώτος Δημητρίου επιστρέφει στην γκαλερύ του στην Λευκωσία με καινούργια εικαστική πρόταση. Μια ...

Open Call: Cheapart Cyprus 2018

H φετινή διοργάνωση CHEAPART Cyprus 2018 απευθύνεται σε εικαστικούς καλλιτέχνες από την Κύπρο και το εξωτερικό. Από τις ...

Οι υποβρύχιες φωτογραφίες με «άρωμα» μπαρόκ της Christy Lee Rogers

Η φωτογράφος Christy Lee Rogers, έπειτα από την «εμπειρία» της απώλειας, δημιουργεί την πιστή ...

X