Ο ήχος των πόλεων την εποχή του κοροναϊού

Ένα τραγούδι ενάντια στον κοροναϊό από τη Σενεγάλη, χειροκροτήματα για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας στο Παρίσι και η επιστροφή των τιτιβίσματων της αυγής στη Βαρσοβία είναι μερικοί από τους ήχους που έχουν συλληφθεί ως μέρος ενός έργου τέχνης που στοχεύει να καταγράψει πώς ο ήχος των πόλεων αλλάζει δραματικά κατά τη διάρκεια της επιδημίας Covid-19.

Ο ιστότοπος Cities and Memories συγκέντρωσε ηχογραφήσεις από όλο τον κόσμο τα τελευταία πέντε χρόνια και ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα μια νέα εκστρατεία για την οικοδόμηση ενός παγκόσμιου ηχητικό χάρτη που δείχνει τον τρόπο με τον οποίο το ηχητική τοπίο μετατοπίζεται, καθώς η απομόνωση επηρεάζει τον κόσμο και τα αστικά περιβάλλοντα εξελίσσονται.

Ο Stuart Fowkes, ο οποίος διαχειρίζεται το έργο, και έχει δεχθεί ηχογραφήσεις από 70 χώρες, αναφέρει ότι η εξάπλωση και η επακόλουθη απομόνωση έχει μεταμορφώσει τον ήχο των πόλεων σε θέμα μερικών ημερών. “Αυτή είναι μια πραγματικά μοναδική στιγμή που ο κόσμος ακούγεται σαν να μην ακουγόταν ποτέ πριν”, είπε. “Σε καμία από τις ζωές μας ο κόσμος δεν ακούγεται ποτέ όπως ακούγεται τώρα”.

“Υπάρχουν πολλές φωτογραφίες εγκαταλελειμμένων πόλεων και εξαιρετικές μαρτυρίες σε βίντεο, αλλά δεν υπήρξε τόσο υλικό που να επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο ο ήχος ανα τον κόσμο αλλάζει”, πρόσθεσε.

Ο διαδραστικός χάρτης διαθέτει έναν ήχο από όλο τον κόσμο μαζί με σχετικές πληροφορίες . Μέχρι στιγμής συμπεριλάμβάνει τα πάντα από τους μεταβαλλόμενους ήχους της πρωινής προσευχής από ένα θιβετιανό μοναστήρι στη βόρεια Ινδία έως μια γυναίκα από τη Φινλανδία που διαβάζει αποσπάσματα ιστοριών του Roald Dahl στα παιδιά της σε περιορισμό.

Ο Fowkes λέει ότι οι ήχοι μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τέσσερις τομείς. Πρώτον, οι νέοι ήχοι που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της επιδημίας, όπως χειροκροτήματα για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας. “Υπάρχουν ηχογραφήσεις από τις Βρυξέλλες, το Παρίσι, τη Λίμα, τη Μαδρίτη από ανθρώπους που το κάνουν κάθε βράδυ”, είπε. “Υπάρχουν καμπάνες εκκλησίας που παίζουν για τον ίδιο σκοπό αυτοί είναι οι νέοι ήχοι”.

 

Η δεύτερη κατηγορία είναι ήχοι μέσα στο σπίτι, όπως μια γυναίκα στο Ελσίνκι που δεν μπορεί έρθει σε επαφή με τα παιδιά στην οικογένειά της, έτσι ηχογραφεί ιστορίες και παραμύθια για αυτά εξ αποστάσεως. “Είναι αυτό που κάνουν οι άνθρωποι μέσα στα σπίτια τους και πώς αντιμετωπίζουν την κοινωνική αποστασιοποίηση και πώς μπορεί αυτό να μεταφραστεί σε ήχο”.

Η τρίτη κατηγορία είναι οι ήχοι από τον φυσικό κόσμο που επανέρχονται καθώς μειώνεται η ανθρώπινη δραστηριότητα στις πόλεις. Ο Fowkes λέει ότι ένας άντρας από τη Βαρσοβία είπε ότι τώρα μπορεί να ακούσει το τραγούδι ενός πουλιού που δεν ακουγόταν πριν. “Ένα από τα λίγα θετικά στοιχεία αυτής της κατάστασης είναι ότι οι άνθρωποι αρχίζουν να επανασυνδέονται με τη φύση και αρχίζουν να παρατηρούν ήχους που συνήθως πνίγονται γύρω τους”, είπε.

Η τελευταία κατηγορία είναι η απώλεια τυπικών ήχων που προκάλεσε η ερήμωση ορισμένων χώρων, όπως η πλατεία Times Square στη Νέα Υόρκη, η οποία είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αστικά αξιοθέατα στον κόσμο, σε μια ηχογράφηση που στάληκε στον Fowkes ” το μόνο που ακούγεται είναι απλώς ένα drone και τίποτα άλλο “.

Ο Fowkes λέει ότι το πρότζεκτ δεν αφορά μόνο τη συλλογή των ήχων αλλά και την καταγραφή των εμπειριών και των ανησυχιών των ανθρώπων, όπως είναι οι φόβοι που μπορεί να έχουν για την απώλεια της δουλειάς τους ή για το πώς θα ψυχαγωγήσουν τα παιδιά που μένουν στο σπίτι για εβδομάδες. “Είχαμε μια ηχογράφηση το πρωί από κάποιον στη Νέα Υόρκη που είπε ότι η πόλη έχει να ακουστεί έτσι από τις 11/11”, δήλωσε ο Fowkes. “Υπάρχει μια πραγματική αίσθηση στη Νέα Υόρκη ότι είναι και πάλι το ground zero επειδή είναι το επίκεντρο της επιδημίας στις ΗΠΑ”.

Ο Fowkes ελπίζει ότι το έργο θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο ηχητικό τους περιβάλλον και θα παρατηρήσουν πώς η ανθρώπινη δραστηριότητα μπορεί να το αλλάξει δραματικά, για παράδειγμα, η εξαφάνιση της εναέριας κυκλοφορίας “Οι άνθρωποι δεν παρατηρούν απαραιτήτως όταν κάτι εξαφανίζεται αλλά όταν επανέλθει το θα το προσέξουν περισσότερο”, είπε.

ΠΗΓΗ: The Guardian

 

 

You May Also Like

Εικόνες από την συναυλία της Φιλαρμονικής του Βερολίνου και της Όρχήστρας Νέων στο ΠΑΦΟΣ2017

Φωτογραφίες από την πρόβα τζενεράλε της Ορχήστρας Νεών #UnitedbyMusic και μουσικών της Φιλαρμονικής του ...

«Οι Γελοιογραφίες του Πιν» στο Eyekon Comic Con

Έκθεση με τις «Γελοιογραφίες του Πιν», θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Eyekon Comic Con 2018, ...

Παναγία των Παρισίων: Συλλογική απώλεια ως προσωπική

«Καθώς διέσχιζα τον ποταμό προς το Ιλ Σεν-Λουί, ένα γνώριμο αίσθημα καταλάγιασε μέσα μου: ...

Μαραθώνια διαδικτυακή παράσταση για στήριξη καλλιτεχνών οργανώνει η ΠΑΣΥΝΕΚ

Στη στήριξη των απλών πολιτών προσβλέπει η Παγκύπρια Συντεχνία Επαγγελματιών Καλλιτεχνών, η οποία οργανώνει ...

Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018: Τελετή έναρξης

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Κύπρο σας προσκαλεί στην τελετή έναρξης του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής ...

Τα «Ημερολόγια Καραντίνας της κυρίας Τεπενδρή» από τον Κωνσταντίνο Κακανιά

Από την επιβολή στην Καλιφόρνια του «Μένουμε Σπίτι» τον περασμένο Μάρτιο λόγω της πανδημίας, ...

X