Τα πέντε μεγάλα θέατρα της Κύπρου ζητούν το άνοιγμά τους

Σε μια καταστροφική «νεκρή περίοδο» εξαμηνίας οδηγούνται τα κλειστά θέατρα που απουσιάζουν από τα κυβερνητικά διατάγματα «επιστροφής στην κανονικότητα» την ώρα που άνοιξαν τα εμπορικά κέντρα αλλά και οι παιδότοποι

Κοινή επιστολή προς τους Υπουργούς Υγείας, Οικονομικών και Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας απέστειλαν τα πέντε μεγάλα θέατρα της Κύπρου, ζητώντας την επανεκκίνηση των κλειστών θεάτρων της Κύπρου που υποχρεώθηκαν τον περασμένο Μάρτιο να κλείσουν εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που έλαβε η κυπριακή κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Το Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας, το Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου, το Παττίχειο Δημοτικό Θέατρο Λεμεσού, το Θέατρο Ριάλτο Λεμεσού και ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ένωσαν δυνάμεις για να ζητήσουν από κοινού την επανεξέταση του χρονοδιαγράμματος επανεκκίνησης της λειτουργίας των κλειστών θεάτρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», της επιστολής προηγήθηκαν συναντήσεις με ειδικούς στους οποίους εξηγήθηκαν τα μέτρα που με απόλυτη υπευθυνότητα θα λάβουν τα θέατρα για το άνοιγμά τους. Ωστόσο φαίνεται πως οι συναντήσεις δεν απέδωσαν αφού το άνοιγμα των κλειστών θεάτρων απουσιάζει από κάθε νέο διάταγμα, τη στιγμή που έχουν ανοίξει τα εμπορικά κέντρα και οι παιδότοποι, χώροι από τους οποίους απουσιάζει κάθε δυνατότητα ελέγχου.

Ενδεικτικός τρόπος λειτουργίας

Τα πέντε μεγάλα θέατρα καταθέτουν ενδεικτικό πρωτόκολλο για τον τρόπο λειτουργίας των κλειστών θεάτρων και παραθέτουν στοιχεία που δείχνουν ότι 19 ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη θέσει σε λειτουργία τα κλειστά θέατρα και τις κλειστές κινηματογραφικές αίθουσές τους.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην επιστολή, δεκατρείς από αυτές τις χώρες είναι σε δυσμενέστερη επιδημιολογικά θέση σε σχέση με την Κύπρο. Επισημαίνουν επίσης ότι:

1. Ο έλεγχος του κοινού κατά την προσέλευση, την παραμονή και την αποχώρηση από το θέατρο είναι πάγια τακτική των θεάτρων για χρόνια τώρα. Τα μεγάλα θέατρα απασχολούν 6-8 άτομα στην ταξιθεσία, στο θυρωρείο και τη διαχείριση χώρων κοινού, ως θέμα ρουτίνας. Αυτά τα άτομα έχουν την ευθύνη για την προσέλευση και αποχώρηση συγκεκριμένου αριθμού θεατών αλλά και για την ασφάλεια και την υγεία τους κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο θέατρο. Οι πλείστοι από τους ταξιθέτες είναι πιστοποιημένοι πρώτοι βοηθοί.

2. Ειδικά τα μεγαλύτερα θέατρα (πέραν των 500 θέσεων) παρέχουν την ευχέρεια, λόγω μεγέθους, για επαρκή κοινωνική αποστασιοποίηση που υπερκαλύπτει το σχετικό πρωτόκολλο για τους εσωτερικούς χώρους των εστιατορίων (ένα άτομο ανά 3 τετραγωνικά μέτρα) ώστε ακόμα και με διάθεση μόνο του 50% των θέσεων τους να προκύπτει ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο που δύναται να επανεκκινήσει τις δράσεις πολιτισμού στην Κύπρο.

3. Η 14η Ιουλίου, ημερομηνία που έχει τεθεί για τη λειτουργία των κλειστών θεάτρων/κινηματογράφων, είναι ουσιαστικά άχρηστη γιατί συμπίπτει σε μεγάλο βαθμό με την έναρξη της περιόδου διακοπών και την παύση των όποιων δράσεων εντός των θεάτρων. Αυτό σημαίνει ότι τα κλειστά θέατρα οδηγούνται σε μια καταστροφική 6μηνη νεκρή περίοδο από τα μέσα Μαρτίου μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου που θα επαναλειτουργήσουν.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Απολύμανση του Δημοτικού Θεάτρου Λευκωσίας. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Γιάννης Κούρτογλου

You May Also Like

Απεβίωσε ο Κάρλος Φουέντες

Ένας από τους μεγαλύτερους λογοτέχνες της εποχής μας, ο Κάρλος Φουέντες, απεβίωσε την Τρίτη ...

Απεβίωσε η Κύπρια ηθοποιός Μάρω Καυκαρίδου

«Έφυγε» σε ηλικία 73 ετών, την Τρίτη 6 Αυγούστου, η Κύπρια ηθοποιός Μάρω Καυκαρίδου, ...

Μιχάλης Χαπέσιης: Η αβάσταχτη ελαφρότητα του σκηνοθέτη

Τη δική του άποψη σε σχέση με την απεργία πείνας του Πανίκκου Χρυσάνθου για θέματα ...

Fear against silence: Μια χορευτική παράσταση – καταγγελία της φοβικής σιωπής

«Αργοπεθαίνει όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές, όποιος δεν ...

«Ούτε ένα ευρώ λιγότερο στον τομέα Θεατρικής Παραγωγής»

Προφανώς μετά από παράπονα, οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες εξέδωσαν ανακοίνωση σε συνέχεια της Ανακοίνωσης ημερ. ...

Η «ανάσταση» του Jesus Quintana

Του Μάρκου Καρασαρίνη Δεκαοκτώ χρόνια μετά τον «Μεγάλο Λεμπόφσκι», ένας από τους δημοφιλέστερους δεύτερους ...

X