Η μαγεία των εγκαταλελειμμένων παλατιών της Ιταλίας μέσα από το φακό του Thomas Jorion

Για σχεδόν δέκα χρόνια, ο γαλλικής καταγωγής φωτογράφος Thomas Jorion διέσχισε την Ιταλία, εξερευνώντας και απαθανατίζοντας με το φακό του τα παλαιικά, καταρρέοντα παλάτια του 18ου και 19ου αιώνα.

Χρησιμοποιώντας μια αναλογική κάμερα μεγάλης μορφής, ο Jorion απαθανατίζει αυτά τα «απομεινάρια μεγαλείων» του παρελθόντος δημιουργώντας μια σειρά με το όνομα Veduta. Μέσα από το φακό του, μας δίνεται μια «γεύση» από την παλιά δόξα αυτών των αποσυντεθειμένων παλατιών.

Συχνά ακόμα πλούσιο με διακοσμητική ζωγραφική, το εσωτερικό του κάθε παλατιού ξεχωρίζει για τα προσωπικά του στοιχεία, σαν ένα άναρχα εξελισσόμενο τοπίο. Η καταγραφή της μοναδικότητας των εγκαταλελειμμένων χώρων είναι μέρος αυτού που παρακινεί τον Jorion. «Στην αρχή φωτογράφισα τα παλάτια, για να τα απαθανατίσω πριν αυτά καταστραφούν ολοκληρωτικά» λέει ο Jorion στο My Modern Met. «Και μετά συνειδητοποίησα ότι υπήρχε μια ομορφιά, μια αισθητική, που αναδύεται με σχήματα, χρώματα και φώτα. Δεν αναζητώ απαραίτητα τα σημάδια της εγκατάλειψης, αλλά μάλλον την πατίνα ή αλλιώς τα ίχνη του χρόνου.»

Ο Jorion ταξιδεύει στον κόσμο αναζητώντας μέρη για να φωτογραφίσει με την κάμερα 4 Χ 5 κάμερα του. Συνηθίζει να χρησιμοποιεί φυσικό φως, αναζητώντας την άντληση ή την ποιότητα γραφικών μέσα από αυτά που «γεννάει» το ίδιο το τοπίο. Με εξοπλισμό που ζυγίζει περίπου 18 κιλά, μεταξύ της φωτογραφικής μηχανής μεγάλου μεγέθους, των φακών και των αξεσουάρ, το έργο του Jorion είναι μια επίπονη εργασία, αλλά η ανταμοιβή τον δικαιώνει.

Το έργο του μιλάει για την εύθραυστη και εφήμερη φύση της ανθρωπότητας, δημιουργώντας μας, έπειτα από την θέαση των συλλογών του, το εσωτερικό ερώτημα αν η μοίρα μας θα είναι παρόμοια με αυτά τα κτίρια του παρελθόντος. Και αν όχι, πώς θα είναι το μέλλον; Στην ακινησία τους, αυτοί οι άδειοι χώροι μας αναγκάζουν να συμπληρώσουμε τα κενά του παρελθόντος τους ως τρόπο να κατανοήσουμε το παρόν τους. Χάρη στο έργο του Jorion, η σκέψη και η ματιά μας ταξιδεύει από τα κλειστά όρια του «τώρα», στο προσωπικό μέλλον, αυτό που ονομάζουμε το δικό μας «μετά».

Thomas Jorion, Notturno, Pouilles, 2018.

Thomas Jorion, Pirite, Lombardie, 2020.

Thomas Jorion, Libero dignus, Émilie-Romagne, 2018.

Thomas Jorion, L’arcangelo, Sicile, 2019.

Thomas Jorion, Cortigiana, Sicile, 2020.

Thomas Jorion, Sfuriata, Toscane, 2019.

Thomas Jorion, Vedetta, Ligurie, 2018.

Πηγή: culturenow.gr

You May Also Like

Κτήριο σε αναμονή ενόψει Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

Ολοκληρώνεται την Κυριακή 31 Μαρτίου η μεγάλη αναδρομική έκθεση «Χριστόφορος Σάββα Πρόωρα Παρών», με ...

«Αρχιτεκτονική Σήμερα, Κληρονομιά Αύριο»

Πτυχές της νεότερης αρχιτεκτονικής δημιουργίας του τόπου μέσα από την παρουσίαση έργων που έχουν ...

Έκθεση για τον φωτογράφο Μπιλ Κάνινγχαμ στη Νέα Υόρκη

Ο Bill Cunningham, ο θρυλικός φωτογράφος του street style που πέρασε δεκαετίες φωτογραφίζοντας τις ...

Δέκα πολυαναμενόμενα εθνικά περίπτερα από την 59η Μπιενάλε της Βενετίας το 2022

Μετά την ολοκλήρωση της 58ης Μπιενάλε της Βενετίας, πολλές χώρες που θα παρουσιάσουν εθνικά ...

«Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς» 2019

Για 11η χρονιά, η isnotgallery στη Λευκωσία πραγματοποιεί την ομαδική έκθεση – θεσμό «Πλούσια ...

Τα δύο στέμματα σε πορτρέτο της Αικατερίνης Κορνάρο

Το αρχικό στέμμα σε ελαιογραφία που απεικονίζει την Αικατερίνη Κορνάρο (1454-1510) αποκαλύφτηκε κατά τη ...

X