Εκατοντάδες στούντιο καλλιτεχνών στη Μόσχα προς κατεδάφιση

Περισσότεροι από 700 καλλιτέχνες στη Μόσχα «βρέθηκαν στους δρόμους» από τη ρωσική κυβέρνηση, η οποία κατεδαφίζει τα στούντιο τους για να ανοίξει το δρόμο για αστική ανάπτυξη, λέει η Ένωση Καλλιτεχνών της Μόσχας (MUA).

Περίπου χίλια στούντιο – που στεγάζονται κυρίως στα οικιστικά κτίρια της δεκαετίας του 1960 “Khrushchyovka” – είναι διάσπαρτα σε όλη την πρωτεύουσα, με περίπου 500 προοριζόμενα για κατεδάφιση. Ανήκουν στον Δήμο της Μόσχας και εκμισθώνονται δωρεάν από το MUA ως μέρος ενός σχεδίου σοβιετικής εποχής για την εκπαίδευση καλλιτεχνών. Ενώ το συγκεκριμένο σχέδιο πλέον δεν υφίσταται, μια μακρά σειρά ζωγράφων, γλύπτων και αγγειοπλάστων συνέχισε να επωφελείται από τους επιδοτούμενους χώρους για δεκαετίες.

Οι κάτοικοι των στοχευμένων κτιρίων μετακινούνται σε νέα καταλύματα, αλλά οι καλλιτέχνες εκδιώκονται χωρίς να τους προσφέρονται υποκατάστατα εργαστήρια από την κυβέρνηση. Οι τελικές ειδοποιήσεις εξόδου έφτασαν τον Δεκέμβριο.

«Η σύμβαση μίσθωσης που συντάχθηκε από την πόλη της Μόσχας έχει μια ρήτρα που ορίζει ότι εάν τα κτίρια κατεδαφιστούν, δεν μπορούμε να απαιτήσουμε στούντιο αντικατάστασης», λέει ο Yuri Kurshakov, ο οποίος εργάζεται για το MUA. “Είναι δύσκολο να το δεχτούμε γιατί δεν μιλάμε μόνο για μερικά στούντιο εδώ, αλλά για ολόκληρα σμήνη που θα εξαφανιστούν.”

Ως έχει, το MUA είναι σε θέση να παρέχει εργαστήρια μόνο στο ένα τρίτο των 7.000 μελών του και ισχυρίζεται ότι οι «απατηλές» αρχές δεν βοηθούν, παρά την υπόσχεση του δήμαρχου της Μόσχας Σεργκέι Σομπιανίν ότι «κανένας καλλιτέχνης δεν θα μείνει στο δρόμο». Η ένωση προσθέτει ότι επί του παρόντος είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τις αρχές για να συζητηθεί η κατάσταση λόγω της πανδημίας.

 

Τα πρώτα στούντιο που πρόκειται να κατεδαφιστούν βρίσκονται σε ένα πενταώροφο κτήριο στην ανατολική συνοικία Izmaylovo της Μόσχας, δίπλα στον αυτοκινητόδρομο Schelkovskoe. Οι ειδικά σχεδιασμένοι χώροι καταλαμβάνονται από καλλιτέχνες από το 1961. Δεκατέσσερις εργάζονται επί του παρόντος εκεί και τους εκδόθηκε ειδοποίηση έξωσης τον Αύγουστο του περασμένου έτους. «Αντιμετωπίζουμε αυτήν την άδικη κατάσταση επειδή μαε στερείται ο χώρος εργασίας», λέει ο Denis Rudykh, ο οποίος έχει εργαστεί εκεί για μια δεκαετία. «Χωρίς στούντιο, ένας καλλιτέχνης παύει να είναι καλλιτέχνης. Δεν τα παρατάμε »

Η Γιέλενα Γιαντσούκ λειτουργός στο συμβούλιο του Δήμου της Μόσχας αγωνίζεται με τη μεριά των καλλιτεχνών. Επίσης, κατηγόρησε τον Σομπιανίν ότι «έκανε κενές υποσχέσεις» και λέει ότι οι ισχυρισμοί της πέφτουν στα κωφά αυτιά. Αποκαλεί την κατάσταση «απολύτως παράλογη».

Ο καλλιτέχνης Yaroslav Martynov – που πέθανε τον Δεκέμβριο σε ηλικία 59 ετών μετά από μάχη με τον καρκίνο – κληρονόμησε το εργαστήριο του πατέρα του στο Izmaylovo το 1998. «Είναι δύσκολο να συνδέθει με βεβαιότητα ο θάνατός του με την έξωση, αλλά δεν βοήθησε την ψυχική του ηρεμία, όλα συνέπεσαν και ήταν τρομερό … έπρεπε να πακετάρουμε και να κινηθούμε πολύ γρήγορα, ήταν πολύ αγχωτικό », λέει η σύζυγός του Ευγενία. Υποστηρίζει ότι το MUA δεν έχει κάνει αρκετά. “Το σωματείο έμεινε μακριά από το πρόβλημα όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά … όταν άκουσε για πρώτη φορά για την έξωση κινήθηκε αργά και δεν πραγματοποίησε συνάντηση με τους καλλιτέχνες μέχρι δύο εβδομάδες αργότερα.”

Ο Κουρσάκοφ, ωστόσο, λέει ότι το MUA έχει κάνει τα πάντα για να βοηθήσει τους καλλιτέχνες, αλλά λέει ότι «τα εργαλεία του για να επηρεάσουν την κατάσταση είναι περιορισμένα».

«Λάβαμε μια ειδοποίηση που μας είπε να αφήσουμε το στούντιο μας στο Izmaylovo σε δύο μήνες, αν και η σύμβαση μεταξύ της ένωσης και της κυβέρνησης ισχύει έως το 2025», λέει ο καλλιτέχνης Alexei Spirenkov, ο οποίος μοιραζόταν ένα εργαστήριο με τη σύζυγό του. «Η ένωση μας παραχώρησε χώρο αφού μετακομίσαμε, αλλά είναι μικροσκοπικό. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες δεν έχουν πουθενά να πάνε και πουθενά να αποθηκεύσουν τα έργα τους. ”

Στο πλαίσιο της τεράστιας ανάπλασης της Μόσχας, η κυβέρνηση σχεδιάζει να μεταφέρει το 10% του πληθυσμού της πρωτεύουσας από ερειπωμένες μεταπολεμικές κατοικίες σε μοντέρνα διαμερίσματα. «Οι πρώτοι όροφοι αυτών των νέων κτιρίων δεν είναι οικιστικοί… το να δοθεί μέρος αυτών των εγκαταστάσεων στους καλλιτέχνες θα ήταν ιδανικό, ειδικά επειδή κατασκευάζονται δύο έως τρεις φορές περισσότερες κατοικίες από ό, τι κατεδαφίζονται», λέει ο αναπληρωτής δημοτικού συμβουλίου της Μόσχας. Ντμίτρι Μπαρόνοφσκι. «Προφανώς, η πόλη δεν χρειάζεται καλλιτέχνες. δεν φέρνουν εισόδημα στον προϋπολογισμό και είναι οικονομικά μη κερδοφόρο να παρέχονται εγκαταστάσεις για αυτούς. ”

ΠΗΓΗ: The Art Newspaper

You May Also Like

H Τώνια Μισιαλή νικήτρια στο Hellas Filmbox Berlin

Η Κύπρια σκηνοθέτιδα Τώνια Μισιαλή ήταν η νικήτρια στην κατηγορία «Νεοεμφανιζόμενων Ελλήνων» του 4ου ...

The Paperboy | Δίχασε η ταινία, ένωσε η Κίντμαν

Νικόλ Κίντμαν, Ζακ Έφρον, Μάθιου Μακ Κόναχι, Τζον Κιούζακ και η Μέισι Γκρέι εμφανίστηκαν ...

Νέα τραγούδια από τους Radiohead [vid]

Δύο νέα κομμάτια τους, τα «The Daily Mail» και «Staircase» κυκλοφορούν την ερχόμενη Δευτέρα ...

Αυλαία την Τετάρτη για το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Αρχή με “Μήδεια”

Η Έρικα Μπεγιέτη ως Μήδεια στην πρώτη παραγωγή του φεστιβάλ, η επίσημη έναρξη του ...

Η Έλεν Μίρεν στο Θέατρο Ριάλτο

Τη «Βασίλισσα Ελισάβετ» υποδέχεται στις 13 Σεπτεμβρίου το Θέατρο Ριάλτο και μάλιστα σε μια ...

Ο Άδωνις Αλετράς έχει ψήφο στα βραβεία EMMY

Για τα βραβεία Emmy στην κατηγορία «Μουσική» ετοιμάζεται να ψηφίσει ο Kύπριος συνθέτης Άδωνις ...

X