Reveal The Collections: Ο Glyn Hughes στον Άγιο Θεόδωρο

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής του και ανοίγει διάλογο με ανθρώπους που παράγουν τέχνη, που την αγαπούν ή την μελετούν, μέσα από τη δράση Reveal The Collections: Ένα έργο μια ιστορία.

Οι Συλλογές δεν φτιάχτηκαν και δεν υπάρχουν για να είναι κρυμμένες. Ανήκουν στον κόσμο της Κύπρου από τον οποίο και για τον οποίο μαζεύτηκαν. Θέλοντας να τιμήσει τους ανθρώπους της σύγχρονης κυπριακή τέχνης, οι οποίοι φροντίζουν για την ψυχή και καλλιεργούν την αισθητική και την σκέψη, το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής του και ανοίγει διάλογο με ανθρώπους που παράγουν τέχνη, που αγαπούν την τέχνη ή την μελετούν.

Η δράση #revealthecollections του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Κύπρου έχει ως στόχο την προβολή και συζήτηση έργων τέχνης της Συλλογής Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης του Ιδρύματος και άλλων ιδιωτικών συλλογών μέσω μια διαδικτυακής δράσης και εντάσσεται στο πρόγραμμα του Ιδρύματος «Πολιτισμός σημαίνει Αλληλεγγύη». Εμπίπτει στην πάγια πολιτική του Ιδρύματος για ενθάρρυνση, αναγνώριση και προβολή της εικαστικής δημιουργίας αλλά και των άλλων τεχνών ευρύτερα. Καταδεικνύει της τη συνεχή στήριξη του Πολιτιστικού Ιδρύματος για βελτίωση των καλλιτεχνικών υποδομών και συμβάλλει παράλληλα της προσπάθειες για κατοχύρωση των δικαιωμάτων του καλλιτέχνη.

Η Συλλογή Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης ξεκίνησε παράλληλα με τη δημιουργία του Πολιτιστικού Ιδρύματος το 1984 και απαριθμεί σήμερα πάνω από 850 έργα. Απώτερος στόχος είναι ο σταδιακός σχηματισμός μιας αντιπροσωπευτικής ομάδας έργων που θα σκιαγραφεί την εξέλιξη της εικαστικής δημιουργίας στην Κύπρο.

Τη δράση επιμελείται η θεωρητικός τέχνης Δρ Μόνικα Ασημένου.

Για το έργο του Glyn Hughes με τίτλο «Άγιος Θεόδωρος», (1961) γράφει ο Σάββας Χριστοδουλίδης, Εικαστικός.

Ο τόπος μας με ξένο βλέμμα. Αυτό ήταν το έργο του Glyn Hughes. Παρά τη μακρόχρονη διαμονή του στο νησί, κατάφερε να διατηρήσει στη ζωγραφική του την ανάγκη και τη συνήθεια το ήδη ιδωμένο να φαντάζει πρωτόγνωρο.

Αγκίστρωνε την επιθυμία του σε μια ενεστώσα εντύπωση, σε μια ρωμαλέα ξεδιπλωμένη εξωτερικότητα: αντιλαμβανόταν το έξω “ως εμπειρία του σώματος, του χώρου, των ορίων της βούλησης και της ανεξάλειπτης παρουσίας του άλλου”, όπως θα έλεγε ο Michel Foucault. Ο Χιουζ ήξερε να “ανοίγει” το έργο. Ήξερε να κάνει την επιφάνεια του να μοιάζει απροσμέτρητη. Έτσι και ο “Άγιος Θεόδωρος”: μια περιοχή χωρίς πλαίσιο.’

Λεζάντα φωτογραφίας:

Glyn Hughes, “Άγιος Θεόδωρος”, (1961) Μικτή τεχνική σε καμβά, 213 x 123 εκ.

Συλλογή Πολιτιστικού Ιδρύματος Τράπεζας Κύπρου

Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου

Φανερωμένης 86-90, Λευκωσία

Για πληροφορίες: 22 128157

www.boccf.org

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Nursed in Darkness/A Place in the Sun

Ο Σύνδεσμος Εικαστικών Καλλιτεχνών Κύπρου, κατά τη διάρκεια του μήνα Ιουλίου, πραγματοποιεί για τρίτη ...

«Η εγκατάλειψη και η φθορά του κυπριακού τοπίου»

Οι Εκδόσεις Εν Τύποις σας προσκαλούν την Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου στις 7.00 μ.μ. στην ...

Διαδραστικό εργαστήρι Τέχνης και Θεάτρου

Εικαστικό και θεατρικό διαδραστικό εργαστήρι τέχνης και θεατρικού παιγνιδιού με θέμα τις κουκουβάγιες πραγματοποιείται ...

Αρχιτεκτονική 2021: Χώροι αναμονής με κοινωνική αποστασιοποίηση στο Τορόντο

Στο Τορόντο, οι Χειμερινοί Σταθμοί (Winter Stations) σχεδιάστηκαν βάσει της κοινωνικής απομόνωσης και τι ...

Διαφωνία ΕΚΑΤΕ για νομοσχέδιο για την επαγγελματική υπόσταση του καλλιτέχνη

Tο Επιμελητήριο Καλών Τεχνών Κύπρου (ΕΚΑΤΕ) σε ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα δηλώνει ότι ...

Έκθεσης Ανδρέα Χρυσαφή στην Πινακοθήκη Πάφου

Πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 27 Ιουλίου,  στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου τα εγκαίνια της έκθεσης του ...

X