Η Γενιά Ζ φλερτάρει ψηφιακά

Αφού μπουκώσαμε να διαβάζουμε άρθρα για τους μιλένιαλς, κάνουν αυτό κάνουν εκείνο, καταναλώνουν έτσι, διασκεδάζουν αλλιώς, ήρθε η ώρα να μπουκώσουμε και σε άρθρα, αναλύσεις, αποκαλύψεις για το τι κάνει η Γενιά Z, πάνω-κάτω η γενιά των παιδιών μας δηλαδή. Οι πρώτοι από αυτούς έχουν ενηλικιωθεί και θα αρχίσουμε να τους παρακολουθούμε. Περιέργως κανείς δεν έχει ασχοληθεί με τη δική μου γενιά, κάτι που βρίσκω μάλλον καλό.

Με τη Γενιά Ζ ασχολούνται κυρίως και τα ευρήματα της έρευνας του Tinder για το πώς συμπεριφέρονται στο φλερτ. Και θα είναι η πρώτη γενιά που θα έχει από την παιδική της ηλικία κιόλας ψηφιακά καταγεγραμμένες συμπεριφορές αφού περίπου γεννήθηκαν μαζί με την ανάδυση του διαδικτύου και των social media.

Το Tinder είναι εκείνη η εφαρμογή που βλέπουμε στις ταινίες και τις σειρές που φτιάχνεις προφίλ και σκρολάρεις προφίλ και λες ποιοι σ’ αρέσουν και άμα τους έχεις αρέσει κι εσύ βγάζει ένα πράσινο ΟΚ και μπορείτε να μιλήσετε ή να βγείτε ραντεβού. Σε μας εδώ στη Νότια Ευρώπη δεν ξέρω πόσο δουλεύει αλλά μια φίλη Ολλανδή που έχω χρησιμοποιούσε τους προγόνους του Tinder ήδη από το 2005, χωρίς τους ενδοιασμούς που είχα εγώ. Το Tinder είναι πλέον ένας γίγαντας με εκατομμύρια χρήστες και τώρα με την πανδημία μεγάλωσε κι άλλο. Στις 29 Μαρτίου του 2020 είχε 3 δισ. σκρολαρίσματα (δυστυχώς δεν γράφω ελληνικά πια).

Τι μαθαίνουμε λοιπόν για τη Γενιά Ζ από την έρευνα; Αυτό που υποψιαζόμασταν ήδη: ότι δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα να συνομιλήσουν με αγνώστους, για την ακρίβεια ψάχνουν νέα πρόσωπα να τους βγάλουν από τη «φούσκα» που ζουν και να διευρύνουν τα ενδιαφέροντά τους. Μπαίνουν στο Tinder για να γνωρίσουν κόσμο, να κουβεντιάσουν και να κάνουν βιντεοκλήσεις. Λένε πολλά για τον εαυτό τους στο βιογραφικό τους, ακόμα και τι ψηφίζουν και το αλλάζουν συχνά. Και προτιμούν αυτούς που βρίσκονται γεωγραφικά κοντά τους.

Με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε και την εξέλιξη των συμπεριφορών, το Tinder τολμάει προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια. Θεωρεί ότι στο φλερτ οι άνθρωποι θα είναι πιο ειλικρινείς και αυθεντικοί, για παράδειγμα. Το θέμα των ορίων αναδεικνύεται σε μείζον ζήτημα, ως απόρροια του κινήματος MeToo αλλά και της πανδημίας. Αυτό σημαίνει ότι πριν τη συνάντηση τα «ενδιαφερόμενα μέρη» έχουν ήδη συμφωνήσει για θέματα ασφάλειας (μόνο με μάσκα για παράδειγμα) αλλά και για θέματα συμπεριφοράς: συναίνεση είναι η κύρια λέξη.

Μαθαίνουμε επίσης ότι από τα άκρα του παρελθόντος (αρπαχτή από τη μία, γάμος από την άλλη) τώρα το φλερτ είναι και πάλι το πρώτο βήμα και… βλέπουμε. Οι μισοί από τους χρήστες δηλώνουν ότι δεν ψάχνουν συγκεκριμένο τύπο σχέσης. Παρά την πανδημία δηλαδή, οι νέοι δεν ψάχνουν ούτε να κουκουλωθούν για να έχουν παρέα ούτε να ζήσουν τη ζωή στα άκρα μέχρι την επόμενη.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η έννοια του πρώτου ραντεβού δεν υπάρχει πια ή τουλάχιστον δεν υπάρχει με τη ρομαντική έννοια. Το να περπατήσουμε στο ηλιοβασίλεμα ή πάμε ένα ρομαντικό δείπνο είναι φάσεις που θα έρθουν αργότερα. Το πρώτο ραντεβού έχει σχέση με μια δραστηριότητα και μάλιστα συχνά «φυσική» και μέσα σε κόσμο, όπως για παράδειγμα ένα απόγευμα για ρόλερ σκέιτινγκ ή για μια παρτίδα τένις. Οι νέοι διαλέγουν δραστηριότητες που λένε πολύ περισσότερα για τον άλλο σε δύο ώρες παρά σε 10 δείπνα.

Διαβάζοντας τα παραπάνω άρχισα να νιώθω μεγαλύτερη συμπάθεια για τις ψηφιακές γνωριμίες. Με τέτοιους όρους καταλαβαίνω γιατί τα παιδιά μας θα έβγαιναν ένα πρώτο ραντεβού με κάποιον που έχουν γνωρίσει σε εφαρμογή. Και μην σκάτε, η Γενιά Ζ δεν είναι χαζή. Δεν χρειάζεται να μάθει ότι πίσω από ένα πληκτρολόγιο είναι ο κακός Λύκος και όχι η Κοκκινοσκουφίτσα. Το έχει στο DNA της. Και φυσικά οι μαμάδες της Γενιάς Χ ή των Μιλένιαλς θα τους το υπενθυμίζουν συνεχώς.

You May Also Like

Που ‘σαι Θανάση; Μπες στο δίκτυο και δες

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Πολύ σπάνια βάζω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την ...

Ο Ινδιάνος στο twitter

Πολλοί από εμάς είδαν το βίντεο με τον νεαρό και τον Ινδιάνο που ξεσήκωσε ...

Τεχνολογία για λίγους

@valia_kaimaki Τον περασμένο Φεβρουάριο, η ανακοίνωση της εξαγοράς της εφαρμογής whatsapp από το facebook ...

Ευρώπη και εταιρείες κατά της τρομοκρατίας

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Η μάχη κατά του Ισλαμικού Κράτους δίνεται και ...

Ψηφιακός μινιμαλισμός

Αν ψάχνετε κάτι καλό να διαβάσετε σας συστήνω ανεπιφύλακτα το παλιότερο [του 2016] αλλά ...

Η γνώση πάει παντού

@valia_kaimaki Όποιος ανακαλύψει τον κόσμο της online γνώσης, δύσκολα ξεκολλάει. Έχετε χαζέψει καθόλου τι ...

X