Ryunosuke Okazaki: Όταν η μόδα συνάντησε τον σουρεαλισμό

Ο Iάπωνας σχεδιαστής Ryunosuke Okazaki δημιούργησε μια συλλογή γλυπτών – ενδυμάτων, τα οποία έχουν «σημείο αναφοράς» τη σουρεαλιστική τεχνική του αυτοματισμού.

Η επώνυμη συλλογή «Αυτοματισμός» του Iάπωνα σχεδιαστή μόδας από την Χιροσίμα, Ryunosuke Okazaki παρουσιάζει μια σειρά από οκτώ ενδύματα – έργα τέχνης που με εξαίσιες καμπύλες οι οποίες χαρίζουν την ψευδαίσθηση πως τα υφάσματα πάλονται, καταφέρνουν και δημιουργούν τρισδιάστατα σχήματα και σιλουέτες.

 

 

Πηγή έμπνευσης του Okazaki για αυτή την ιδιαίτερη συλλογή αποτέλεσαν τα πειράματα αυτοματισμού του André Breton, τον ιδρυτή του σουρεαλιστικού κινήματος.

Ο σουρεαλιστικός αυτοματισμός είναι μια μέθοδος δημιουργίας τέχνης στην οποία ο καλλιτέχνης καταστέλλει τον συνειδητό έλεγχο της διαδικασίας. Αυτός ο όρος εφευρέθηκε ώστε να υποδηλώσει την περιγραφή σωματικών κινήσεων που δεν ελέγχονται συνειδητά, όπως η αναπνοή ή υπνοβασία.

 

 

“Αυτή η συλλογή είναι εμπνευσμένη από τον αυτοματισμό του André Breton και από σουρεαλιστικούς πίνακες που δεν δεσμεύονται από αυτό που ονομάζουμε κοινή λογική ή δομή βάσει μιας συγκεκριμένης λογικής. Αυτό είναι ένα πείραμα που στοχεύει σε ένα νέο σχεδιασμό πέρα ​​από κάθε φαντασία”, δήλωσε ο Okazaki στο Dezeen.

Κάθε εμφάνιση στη συλλογή ποικίλλει σε σχήμα και μορφή, αλλά όλα έχουν κοινά χαρακτηριστικά στην υλική χρήση και την τεχνική κατασκευής τους. Ο Okazaki δημιούργησε τα 8 κομμάτια της συλλογής τους, χρησιμοποιώντας οργάντζα διαφορετικών χρωμάτων. Ο σχεδιαστής εξήγησε ότι τα αφηρημένα σχήματα και μοτίβα σχηματίστηκαν στο «έλεος» της ραπτομηχανής του. Άφησε ελεύθερη τη βελονιά του μηχανήματος και τις αυτόματες λειτουργίες της να ελέγχουν το ύφασμα για να παράγουν αφηρημένες καμπύλες που ρέουν και ζιγκ-ζαγκ λεπτομέρειες.

 

 

“Τα σχήματα που δημιουργώ θα αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, όπως το ανθρώπινο σώμα αλλάζει”, είπε ο Okazaki. Και συνέχισε λέγοντας, “Οι κυματοειδείς καμπύλες που δημιουργούνται στο έλεος της ραπτομηχανής φαίνεται να χαράζουν έναν συγκεκριμένο ρυθμό”.

Κάθε ένδυμα διαθέτει χρωματικές παλέτες αντιθέσεων, συνδυάζοντας πράσινα neon με έντονα κόκκινα και πορτοκαλί υφάσματα με πράσινες ραφές για να δημιουργήσουν έντονες συγκρουσιακές εκρήξεις.

Αντί να σχεδιάσει, ο Ryunosuke Okazaki προτίμησε να αφήσει το χρώμα και το ύφασμα, να δημιουργήσουν την νέα του σουρεαλιστική collection.

 

 

culturenow.gr / Deezeen

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

“See Through”: Μια πολύχρωμη εικαστική εγκατάσταση από μπαμπού στο Λονδίνο

Ένα διαδραστικό γλυπτό με εντυπωσιακά χρώματα και μηνύματα αισιοδοξίας είναι η πρώτη εικαστική εγκατάσταση ...

Η Ιστορία πίσω από τον Πίνακα: «Απόλλωνας» του Ανρί Ματίς

Γνωρίζουμε την ιστορία πίσω από το έργο «Απόλλωνας» του Ανρί Ματίς, όπου ο ζωγράφος, ...

«Η γοητεία του οικείου» σε έκθεση με έργα του Βίκτωρα Ιωαννίδη

Έκθεση αφιερωμένη στον πρωτοπόρο Κύπριο ζωγράφο Βίκτωρα Ιωαννίδη ανοίγει για το κοινό, από τις ...

«Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς» 2019

Για 11η χρονιά, η isnotgallery στη Λευκωσία πραγματοποιεί την ομαδική έκθεση – θεσμό «Πλούσια ...

ΠΛΗΜΜΥΡΑ από το Φανταστικό Θέατρο

Τέσσερις Κύπριοι συγγραφείς εμπνέονται από έναν αρχαίο μύθο για να μιλήσουν για το σήμερα. ...

Σημαίες των Κουνς και Αμπράμοβιτς στο Κέντρο Ρόκφελερ

Το εμβληματικό Κέντρο Ρόκφελερ  της Νέας Υόρκης μετατρέπεται έως τις 16 Αυγούστου σε υπαίθρια ...

X