20ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Φάρος

Από τις 28 Μαΐου μέχρι 5 Ιουνίου 2021

Παρά την παγκόσμια οδύνη που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19, και παρά τη δύσκολη απόφασή μας πέρυσι να αναβάλουμε το 20ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Φάρος, το Ίδρυμα Τεχνών Φάρος αποφάσισε όπως φέτος οφείλουμε και πρέπει να συνεχίσουμε την παράδοση του Φεστιβάλ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 28 Μαΐου μέχρι και τις 5 Ιουνίου 2021.

Γιορτάζοντας την 20ή του επέτειο, το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Φάρος έχει προσκαλέσει στην Κύπρο ορισμένους από τους πιο αξιοθαύμαστους σολίστ ανά το παγκόσμιο για επτά ονειρικές συναυλίες στο προαύλιο της Μεσαιωνικής Έπαυλης στα Κούκλια της Παλαίπαφου, και στον υπαίθριο χώρο του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος στον Δελίκηπο, The Olive Grove. Είμαστε πεπεισμένοι ότι το κοινό μας, τόσο από την Κύπρο όσο και από το εξωτερικό, θα ενθουσιαστεί με την εκπληκτική ομάδα μουσικών που θα έχουμε φέτος μαζί μας για αυτή την απαράμιλλη μουσική πανδαισία, και θα εμπνευσθεί από το μοναδικό πρόγραμμα που έχουμε δημιουργήσει για την κάθε μέρα.

Πιστεύουμε ακράδαντα πως η σπουδαία τέχνη και επιστήμη της μουσικής, αποτελεί ζωτική διαδικασία του φυσικού, συναισθηματικού και πνευματικού δούναι και λαβείν, της μέθεξης και της αποκάλυψης. Εμείς, στο Ίδρυμα Τεχνών Φάρος, θα αγωνιζόμαστε πάντα για το θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα και τη βασική ανθρώπινη ανάγκη ενός υγιούς πολιτιστικού περιβάλλοντος. Ανυπομονούμε να σας καλωσορίσουμε στην πιο φημισμένη και την πιο μακρόβια ετήσια μουσική εκδήλωση της Κύπρου, το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Φάρος.

Η ασφάλεια του κοινού μας είναι ύψιστης προτεραιότητας για εμάς. Οι χώροι θα τροποποιηθούν ανάλογα ούτως ώστε να τηρούν όλα τα μέτρα ασφαλείας κατά της πανδημίας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Όλες οι συναυλίες θα είναι υπαίθριες και αρχίζουν στις 8:00 μ.μ.

ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΦΑΡΟΣ

Έχοντας καθιερωθεί ως ένα από τα κορυφαία μουσικά φεστιβάλ της Ευρώπης και αναγνωρισμένο ανά το παγκόσμιο ως ο σημαντικότερος ετήσιος θεσμός κλασικής μουσικής στην Κύπρο, το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Φάρος έχει κερδίσει ασύγκριτη φήμη τόσο για την ποιότητα των συναυλιών του όσο και για την ονειρική ατμόσφαιρα των χώρων στους οποίους πραγματοποιείται. Η αξία του Φεστιβάλ έχει εδραιωθεί μέσα από τη σημαντική 20ετή ιστορία του, η οποία, έμπρακτα και με τρόπο αξιοθαύμαστο, τοποθέτησε την Κύπρο, ιδιαίτερα την περιοχή της Παλαίπαφου, στον διεθνή πολιτιστικό χάρτη: το Φεστιβάλ Φάρος αποτελεί το πρώτο φεστιβάλ μουσικής δωματίου που συστάθηκε ποτέ στην Κύπρο, έχοντας οργανώσει εκατοντάδες συναυλίες με αμέτρητους διεθνούς φήμης σολίστες, μουσικά σχήματα και ορχήστρες, και έχοντας δημιουργήσει μια άνευ προηγουμένου σχέση με χιλιάδες ακροατές από όλο τον κόσμο οι οποίοι επισκέπτονται το νησί ειδικά για να αποτελέσουν μέρος αυτής της εξαιρετικά αναζωογονητικής μουσικής εμπειρίας. Με έντονη παρουσία κοινωφελούς χαρακτήρα, το Φεστιβάλ έχει καλλιεργήσει παράλληλα δυνατούς κοινωνικούς δεσμούς, προσφέροντας τη μοναδική ευκαιρία σε μαθητές στην Κύπρο να επωφεληθούν μέσω των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του χωρίς να υποστούν καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση.

ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 2021

Πιάνο: Enrico Pace, Freddy Kempf, Yevgeny Sudbin, Lily Maisky
Βιολί: Kristóf Barati, Alina Ibragimova, Rosanne Philippens, Boris Brovtsyn, Levon Chilingirian
Βιόλα: Lars Anders Tomter, Diemut Poppen, David Abrahamyan
Βιολοντσέλο: Mischa Maisky, Marc Coppey, Alexander Chaushian
Κλαρινέτο: Julian Bliss

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2021

Παρασκευή 28 Μαΐου / Μεσαιωνική Έπαυλη, Κούκλια / 8:00 μ.μ.

Γιοχάνες Μπραμς: Κουαρτέτο για Πιάνο στη Σολ ελάσσονα, Έργο 25 (1861)
Enrico Pace / πιάνο, Kristóf Barati / βιολί, Diemut Poppen / βιόλα, Alexander Chaushian / βιολοντσέλο

Έντουαρντ Έλγκαρ: Κουιντέτο για Πιάνο σε Λα ελάσσονα, Έργο 84 (1918)
Freddy Kempf / πιάνο, Levon Chilingirian / βιολί, Alina Ibragimova / βιολί, Lars Anders Tomter / βιόλα, Marc Coppey / βιολοντσέλο

Σάββατο 29 Μαΐου / Μεσαιωνική Έπαυλη, Κούκλια / 8:00 μ.μ.

Λούντβιχ βαν Μπετόβεν: Τρίο για Πιάνο σε Ρε μείζονα, Έργο 70, Αρ.1 «Φάντασμα» (1809)
Enrico Pace / πιάνο, Kristóf Barati / βιολί, Alexander Chaushian / βιολοντσέλο

Νίκολα Καμπογκράντε: 150 decibel για Βιολοντσέλο & Πιάνο (2015)
Alexander Chaushian / βιολοντσέλο & Freddy Kempf / πιάνο

Γιοχάνες Μπραμς: Κουιντέτο για Κλαρινέτο σε Σι ελάσσονα, Έργο 115 (1891)
Julian Bliss / κλαρινέτο, Alina Ibragimova / βιολί, Boris Brovtsyn / βιολί, Lars Anders Tomter / βιόλα, Marc Coppey / βιολοντσέλο

Κυριακή 30 Μαΐου / Μεσαιωνική Έπαυλη, Κούκλια / 8:00 μ.μ.

Σεργκέι Προκόφιεφ: Εισαγωγή πάνω σε Εβραϊκά Θέματα για Κλαρινέτο, Πιάνο & Κουαρτέτο Εγχόρδων, Έργο 34 (1919)
Julian Bliss / κλαρινέτο, Freddy Kempf / πιάνο, Levon Chilingirian / βιολί, David Abrahamyan / βιόλα, Alexander Chaushian / βιολοντσέλο

Αντόν Αρένσκι: Κουαρτέτο Εγχόρδων Αρ.2, για Βιολί, Βιόλα & δύο Βιολοντσέλα, σε Λα ελάσσονα, Έργο 35 «Εις μνήμη του Τσαϊκόφσκι» (1894)
Alina Ibragimova/ βιολί, Diemut Poppen / βιόλα, Alexander Chaushian / βιολοντσέλο, Marc Coppey / βιολοντσέλο

Μιχαήλ Γκλίνκα: Παθητικό Τρίο, για Κλαρινέτο, Βιολοντσέλο & Πιάνο σε Ρε ελάσσονα (1832)
Julian Bliss / κλαρινέτο, Marc Coppey / βιολοντσέλο, Freddy Kempf / πιάνο

Αράμ Χατσατουριάν: Τρίο για Κλαρινέτο, Βιολί & Πιάνο (1932)
Julian Bliss / κλαρινέτο, Levon Chilingirian / βιολί, Freddy Kempf / πιάνο

Τρίτη 1 Ιουνίου / Μεσαιωνική Έπαυλη, Κούκλια / 8:00 μ.μ.

Φρανκ Μπριτζ: Θρήνος για δύο Βιόλες (1912)
Lars Anders Tomter / βιόλα & Diemut Poppen / βιόλα

Για Σιμπέλιους: Ντούο για Βιολί & Βιόλα σε Ντο μείζονα (1891/2)
Levon Chilingirian / βιολί & David Abrahamyan / βιόλα

Ρίχαρντ Στράους: Καπρίτσιο – Σεστέτο για Έγχορδα (1942)
Rosanne Philippens / βιολί, Boris Brovtsyn / βιολί, Diemut Poppen / βιόλα, David Abrahamyan / βιόλα, Marc Coppey / βιολοντσέλο, Alexander Chaushian / βιολοντσέλο

Γιοχάνες Μπραμς: Κουιντέτο Εγχόρδων Αρ.2 σε Σολ μείζονα, Έργο 111 (1890)
Boris Brovtsyn / βιολί, Rosanne Philippens / βιολί, Diemut Poppen / βιόλα, Lars Anders Tomter / βιόλα, Marc Coppey / βιολοντσέλο

Τετάρτη 2 Ιουνίου / Μεσαιωνική Έπαυλη, Κούκλια / 8:00 μ.μ.

Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: Κουιντέτο για Κλαρινέτο σε Λα μείζονα, Κ.581 (1789)
Julian Bliss / κλαρινέτο, Rosanne Philippens / βιολί, Boris Brovtsyn / βιολί, David Abrahamyan / βιόλα, Alexander Chaushian / βιολοντσέλο

Φέλιξ Μέντελσον: Κουιντέτο Εγχόρδων Αρ.1 σε Λα μείζονα, Έργο 18 (1832)
Boris Brovtsyn / βιολί, Rosanne Philippens / βιολί, Lars Anders Tomter / βιόλα, Diemut Poppen / βιόλα, Marc Coppey / βιολοντσέλο

Πέμπτη 3 Ιουνίου / Μεσαιωνική Έπαυλη, Κούκλια / 8:00 μ.μ.

Φραντς Σούμπερτ: Τρίο για Πιάνο Αρ.1 σε Σι-ύφεση μείζονα, D.898 (1827)
Yevgeny Sudbin / πιάνο, Rosanne Philippens / βιολί, Alexander Chaushian / βιολοντσέλο

Πιοτρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι: Σεστέτο Εγχόρδων σε Ρε ελάσσονα, Έργο 70 «Ενθύμιο από τη Φλωρεντία» (1890)
Boris Brovtsyn / βιολί, Rosanne Philippens / βιολί, Diemut Poppen / βιόλα, Lars Anders Tomter / βιόλα, Mischa Maisky / βιολοντσέλο, Alexander Chaushian / βιολοντσέλο

Σάββατο 5 Ιουνίου / The Olive Grove, Δελίκηπος / 8:00 μ.μ.

Σεργκέι Ραχμάνινοφ: Τραγούδια μεταγραμμένα για Βιολοντσέλο & Πιάνο: Melodie, Έργο 3, Αρ.3 / Λυκόφως Έργο 21, Αρ.3 / Vocalise Έργο 34, Αρ.14 / Ελεγεία Έργο 3, Αρ.1 (μεταγρ. Maisky)
Mischa Maisky / βιολοντσέλο & Lily Maisky / πιάνο

Ντμίτρι Σοστακόβιτς: Τρίο για Πιάνο Αρ.2 σε Μι ελάσσονα, Έργο 67 (1944)
Lily Maisky / πιάνο, Boris Brovtsyn / βιολί, Mischa Maisky / βιολοντσέλο

Πιοτρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι: Τρίο για Πιάνο σε Λα ελάσσονα, Έργο 50 (1882)
Yevgeny Sudbin / πιάνο, Boris Brovtsyn / βιολί, Mischa Maisky / βιολοντσέλο

ΟΙ ΧΩΡΟΙ

Μεσαιωνική Έπαυλη, Κούκλια.

Η Μεσαιωνική Έπαυλη των Κουκλιών αποτελεί από τα σπουδαιότερα μνημεία Φράγκικης αρχιτεκτονικής στο νησί και μεταμορφώνεται ειδικά για τους σκοπούς του Φεστιβάλ σε μια άριστης ποιότητας αίθουσα μουσικής δωματίου. Το κτίριο επίσης στεγάζει ένα αρχαιολογικό μουσείο, το οποίο καταγράφει την πλούσια ιστορία της ανθρώπινης δραστηριότητας στην περιοχή από το 2800 π.Χ. Η Μεσαιωνική Έπαυλη, η οποία συμπεριλαμβάνεται στην “Πολιτιστική Διαδρομή Αφροδίτη” του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού είναι επίσης μέρος του προγράμματος της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Η Παλαίπαφος ή Παλιά Πάφος ήταν πόλη και βασίλειο της Κύπρου και συνάμα ένα από τα πιο σημαντικά σημεία λατρείας στον αρχαίο Ελληνικό κόσμο. Φιλοξενούσε το περίφημο ιερό της Αφροδίτης, τα παλαιότερα ερείπια του οποίου χρονολογούνται από τον 12ο αιώνα π.Χ.

The Olive Grove, Δελίκηπος.

Το Olive Grove στον Δελίκηπο αποτελεί το θερινό σπίτι του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος για υπαίθριες συναυλίες. Αυτός ο ασύλληπτης ομορφιάς χώρος, βρίσκεται εντός ενός αρχαίου ελαιώνα 800 ετών, και περιβάλλεται από ένα πευκοδάσος δίπλα από προστατευόμενη περιοχή Natura 2000. Εύκολα προσβάσιμο από όλες τις μεγάλες πόλεις και μόλις 25 λεπτά μακριά από το αεροδρόμιο Λάρνακας, ο παραμυθένιος ελαιώνας, με τα υδάτινα στοιχεία του και τον αφοπλιστικά ατμοσφαιρικό φωτισμό του, αποτελεί ένα ειδυλλιακό τοπίο που συνενώνει το ζεν με τον Μεσογειακό νατουραλισμό. Κάθε καλοκαίρι, το The Olive Grove φιλοξενεί συναυλίες με κορυφαίους σολίστες και σύνολα μουσικής, και έχει καταστεί ένας μοναδικά περιζήτητος χώρος με καλλιτέχνες και κοινό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Πληροφορίες & Box Office: Ίδρυμα Τεχνών Φάρος, www.pharosartsfoundation.org & τηλ. 22 – 663871 (Δευτέρα – Παρασκευή, 10:00 π.μ. – 2:00 μ.μ.)
Tickets: €25 / €20 (Συνταξιούχοι, Μαθητές / Μέλη του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ

ENRICO PACE – Πιάνο

Κατόπιν της νίκης του στον περίφημο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνο Φρανς Λιστ στην Ουτρέχτη, το 1989, ο Enrico Pace έγινε διεθνώς γνωστός ως ένας από τους πολύπλευρους και περιζήτητους σολίστ και μουσικούς δωματίου της γενιάς του.

Ο Pace έχει εμφανισθεί με αρκετές από τις κορυφαίες ορχήστρες του κόσμου, μεταξύ άλλων, Βασιλική Ορχήστρα του Κοντσερτγκεμπάου, Φιλαρμονική του Μονάχου, Εθνική Φιλαρμονική Ουγγαρίας, Φιλαρμονική Βαρσοβίας, Φιλαρμονική Φράιμπουργκ, Φιλαρμονική του BBC, Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, Ορχήστρα της Σάντα Τσετσίλια, Ορχήστρα Ραδιοφωνίας της Ολλανδίας και Φιλαρμονική Ολλανδίας, Συμφωνική Ορχήστρα Ραδιοφωνίας MDR Λειψίας, Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα RTE Ιρλανδίας, Ορχήστρα Δωματίου του Βερολίνου. Έχει περιοδεύσει εκτενώς σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Νότια Αφρική και έχει εμφανισθεί σε σημαντικές συναυλιακές αίθουσες όπως Κοντσερτγκεμπάου του Άμστερνταμ, Σάλα Βέρντι και Σκάλα του Μιλάνου, Γουίγκμορ του Λονδίνου, και Κάρνεγκι της Νέας Υόρκης.

Ο Enrico Pace ενώνει συχνά τις δυνάμεις του με τους βιολονίστες Λεωνίδα Καβάκο, Frank Peter Zimmermann, Akiko Suwanai και Liza Ferschtman, και έχει συμμετάσχει σε μεγάλα φεστιβάλ μουσικής, συμπεριλαμβανομένων, Λα Ροκ-ντ’Αντερόν, Βερμπιέ, Λουκέρνης, Ρέινγκαου, Σλέσβιγκ-Χόλσταιν, Σάλτσμπουργκ, και Μπετόβεν Βόννης.

Η πλούσια δισκογραφία του περιλαμβάνει ολόκληρο τον κύκλο με σονάτες για βιολί και πιάνο του Μπετόβεν, με τον Λεωνίδα Καβάκο, που κυκλοφόρησε το 2013 από την Decca Classics, και προτάθηκε για Βραβείο Γκράμι, ένα ψηφιακό δίσκο με τον Frank Peter Zimmermann σε έργα Μπουσόνι και Γ.Σ. Μπαχ για τη Sony Classical, καθώς και ένα εξαιρετικά πετυχημένο σόλο άλμπουμ με το Années de pèlerinage του Λιστ για την εταιρεία Piano Classics.

Enrico Pace – Photo: Marco Borggreve

FREDDY KEMPF – Πιάνο

Εξαιρετικά χαρισματικός με ένα ασυνήθιστα ευρύ ρεπερτόριο, ο Freddy Kempf αποτελεί έναν από τους πιο επιφανείς πιανίστες της εποχής μας. Έχει κερδίσει τη φήμη τόσο του εκρηκτικού και αυθόρμητου ερμηνευτή που δεν διστάζει να πάρει ρίσκα, όσο και του βαθιά ευαίσθητου μουσικού καλλιτέχνη.

Ο Kempf έκανε το ντεμπούτο του σε κοντσέρτο με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα σε ηλικία μόλις 8 ετών, και διακρίθηκε περαιτέρω όταν κέρδισε το βραβείο του Νεαρού Καλλιτέχνη της Χρονιάς στον Διαγωνισμό του BBC το 1992. Το 1998, κέρδισε το τρίτο, αντί το πρώτο, βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Τσαϊκόφσκι στη Μόσχα – γεγονός που προκάλεσε τις έντονες διαμαρτυρίες του κοινού και την κατακραυγή του ρωσικού τύπου, ο οποίος ανακήρυξε τον Freddy Kempf ως τον «ήρωα του διαγωνισμού».

Ο Freddy έχει εμφανισθεί με ορισμένες από τις σημαντικότερες ορχήστρες ανά το παγκόσμιο, μεταξύ άλλων, Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα, Φιλαρμόνια του Λονδίνου, Ορχήστρα του Μπέρμινχαμ, Συμφωνική Ορχήστρα του Γκέτεμποργκ, Φιλαρμονική του Μπέργκεν, Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου, Συμφωνική του Σαν Φρανσίσκο, Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας, Συμφωνική NHK του Τόκυο, Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης, Συμφωνική της Μόσχας, Φιλαρμονική του Μπουένος Άιρες, Ορχήστρα Τόνχαλε της Ζυρίχης και Φιλαρμονική της Δρέσδης. Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους μαέστρους όπως Järvi, Dutoit, Sanderling, Chailly, Petrenko, Davis, και Temirkanov.

Έχει δώσει ρεσιτάλ σε πολλές από τις μεγάλες αίθουσες μουσικής, μεταξύ άλλων, Μεγάλη Αίθουσα Ωδείου της Μόσχας, Κοντσέρτχαους του Βερολίνου, Σάλα Βέρντι στο Μιλάνο, Κοντσερτγκεμπάου στο Άμστερνταμ, Κάντογκαν και Μπάρμπιγκαν στο Λονδίνο, Μπριτζγουότερ του Μάντσεστερ, Όπερα του Σίδνεϋ, Σουντόρι του Τόκυο. Ο Freddy Kempf ηχογραφεί αποκλειστικά για την BIS Records. Το 2013, η ηχογράφησή του με τα Κοντσέρτα για Πιάνο του Προκόφιεφ Αρ.2 και Αρ.3 με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Μπέργκεν υπό τη διεύθυνση του Andrew Litton, είχε προταθεί για το βραβείο Gramophone Concerto.

Freddy Kempf – Photo (c) Neda Navaee

YEVGENY SUDBIN – Πιάνο

Ο Yevgeny Sudbin χαρακτηρίστηκε από την εφημερίδα Telegraph ως «πιθανότατα ένας από τους σπουδαιότερους πιανίστες του 21ου αιώνα». Διατηρώντας αποκλειστικό συμβόλαιο με τη δισκογραφική εταιρία BIS Records, όλες οι ηχογραφήσεις του Sudbin δέχθηκαν τις επευφημίες των μουσικοκριτικών και έχουν προβληθεί ως «CD του Μήνα» από το BBC Music Magazine και «Editor’s Choice» από το Gramophone. Το άλμπουμ του με συνθέσεις του Σκριάμπιν ανακηρύχτηκε «CD της Χρονιάς» από την Telegraph και κέρδισε το Βραβείο Κλασικής Μουσικής MIDEM στις Κάννες στην κατηγορία «Καλύτερη Ηχογράφηση σε Σόλο Όργανο». Το συγκεκριμένο άλμπουμ χαρακτηρίστηκε επίσης από το Gramophone ως «ένας δίσκος στο εκατομμύριο», ενώ το International Record Review ανέφερε ότι ο δίσκος του Sudbin με μουσική Ραχμάνινοφ «τον επιβεβαιώνει ως ένα από τα σημαντικότερα πιανιστικά ταλέντα της εποχής μας».

Ο Sudbin εμφανίζεται, τόσο σε ρεσιτάλ όσο και σε συναυλίες με ορχήστρα, στις σπουδαιότερες αίθουσες μουσικής και σειρές συναυλιών ανά το παγκόσμιο, μεταξύ άλλων, Τόνχαλε Ζυρίχης, Royal Festival Hall, Queen Elizabeth Hall και Wigmore Hall του Λονδίνου, Κοντσερτγκεμπάου του Άμστερνταμ, Avery Fisher Hall της Νέας Υόρκης και Davies Symphony Hall του Σαν Φρανσίσκο. Πρόσφατες συνεργασίες και περιοδείες του συμπεριλαμβάνουν εμφανίσεις με ορχήστρες, όπως, Συμφωνική Ορχήστρα της Νέας Ζηλανδίας, Ορχήστρα Δωματίου της Αυστραλίας, Συμφωνική Ορχήστρα της Μινεσότα και Συμφωνική του Βανκούβερ, Συμφωνική της Λειψίας και Συμφωνική της Λουκέρνης, Ορχήστρα Φιλαρμόνια, φιλαρμονικές ορχήστρες της Τσεχίας, του Μπέργκεν, του Λονδίνου, του Λίβερπουλ και του BBC.

Η ερμηνεία του στο Πρώτο Κοντσέρτο για Πιάνο του Ραχμάνινοφ στα Proms του BBC το 2008 είχε χαρακτηρισθεί από την εφημερίδα The Daily Telegraph ως «ανυπέρβλητη.» Ο Yevgeny Sudbin συνεργάστηκε με ορισμένους από τους πιο σημαίνοντες μαέστρους της εποχής μας, συμπεριλαμβανομένων των Neeme Järvi, Charles Dutoit, Osmo Vänskä, Hannu Lintu, Tugan Sokhiev, Andrew Litton και Vassily Sinaisky.

Yevgeny Sudbin, Berlin, 2015, Copyright: www.peterrigaud.com

LILY MAISKY – Πιάνο

Η Lily Maisky γεννήθηκε στο Παρίσι και μεγάλωσε στις Βρυξέλλες, όπου ακόμα διατηρεί ως βάση της. Ξεκίνησε τις σπουδές της στο πιάνο σε ηλικία 4 ετών υπό τους Lyl Tiempo και Alan Weiss, και φοίτησε στη Μουσική Σχολή Περσέλ από το 2001 μέχρι το 2005.

Η Lily έχει περιοδεύσει εκτενώς ανά το παγκόσμιο, και είχε την τιμή να ερμηνεύσει κοντσέρτα υπό τη διεύθυνση μαέστρων όπως οι Leonard Slatkin, Thomas Sanderling, Gerd Albrecht, Gabor Takacs-Nagy, Daniel Raiskin, Alberto Veronesi, μεταξύ άλλων. Έχει εμφανισθεί σε σημαντικές συναυλιακές αίθουσες όπως Royal Festival Hall του Λονδίνου, Musikverein της Βιέννης, Prinzregententheater Μονάχου, Φιλαρμονική του Έλβα και Μέγαρο Μουσικής του Αμβούργου, Λα Φενίτσε Βενετίας, Αίθουσα Μπετόβεν Βόννης, Σουντόρι Τόκυο, Ολυμπιακό Θέατρο Ρώμης, Ωδείο της Μόσχας, Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης, Κάρνεγκι Νέας Υόρκης, Κέντρο Παραστατικών Τεχνών της Σεούλ, μεταξύ άλλων.

Έχει προσκληθεί σε διεθνούς φήμης φεστιβάλ, συμπεριλαμβανομένων, Βερμπιέ, Προτζέτο Μάρτα Άργκεριχ, Μουσικός Μάης Φλωρεντίας, Σλέσβιγκ-Χόλσταιν, Εδιμβούργου, Γκστάαντ, Μπέργκαμο-Μπρέσια, Μιγιαζάκι και το Φεστιβάλ Πιάνου του Πεκίνου.

Λάτρης της μουσικής δωματίου, η Lily Maisky εμφανίζεται τακτικά ως ντούο με τον πατέρα της, Mischa Maisky, και με τον αδερφό της στο Maisky Trio. Οι συμπράξεις της περιλαμβάνουν καλλιτέχνες όπως, μεταξύ άλλων, Martha Argerich, Julian Rachlin, Janine Jansen, Dora Schwarzberg, Renaud Capuçon, Gérard Caussé, Nicholas Angelich, Frank Braley και Κουαρτέτο Εγχόρδων Szymanowski. Η Lily έχει κυκλοφορήσει αρκετές ηχογραφήσεις για τη Deutsche Grammophon, την EMI και τη βελγική εταιρεία Avanti Classics, έχει εμφανισθεί σε διάφορα ντοκιμαντέρ, και εκτελέσεις της έχουν μεταδοθεί από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση ανά το παγκόσμιο.

Lily Maisky

KRISTÓF BARÁTI – Βιολί

Ο Ούγγρος βιολονίστας Kristóf Baráti αναγνωρίζεται ανά το παγκόσμιο ως ένας μουσικός απαράμιλλης ποιότητας, τεράστιας εκφραστικής γκάμας και αψεγάδιαστης τεχνικής. Έχει επανειλημμένα επευφημηθεί για την ποίηση και την ευγλωττία των ερμηνειών του, και έχει χαρακτηρισθεί ως «ένας πραγματικός τονικός αισθητιστής του υψηλότερου επιπέδου».

Οι πρόσφατες εμφανίσεις του Baráti περιλαμβάνουν συναυλίες με τη Φιλαρμονική του Λος Άντζελες στο Χόλυγουντ Μπόουλ, με τη Φιλαρμονική του Λονδίνου στο Royal Festival Hall, ενώ το 2019, ήταν ο κύριος βιολονίστας της εναρκτήριας συναυλίας του Φεστιβάλ Βερμπιέ. Ο Baráti έχει εμφανισθεί με ορχήστρες όπως Τόνχαλε Ζυρίχης, Φιλαρμονική του Όσλο, Εθνική Ορχήστρα Γαλλίας, Ορχήστρα Αυστριακής Ραδιοτηλεόρασης, Συμφωνικής Ορχήστρα του Μόντρεαλ, Φιλαρμονική της Χάγης, Φιλαρμονική του BBC και Συμφωνική Ορχήστρα του BBC Σκωτίας. Εμφανίζεται τακτικά με τον Βαλέρι Γκεργκίεφ και την Ορχήστρα Μαριίνσκι τόσο στη Ρωσία όσο και σε περιοδείες ανά το παγκόσμιο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και Κίνας.

Αφοσιωμένος μουσικός δωματίου, ο Kristóf Baráti συμπράττει συχνά με μουσικούς όπως οι Mischa Maisky, Yuri Bashmet, Enrico Pace, Jean-Efflam Bavouzet, Zoltán Kocsis και Kim Kashkashian, μεταξύ άλλων. Κάθε χρόνο εμφανίζεται στο Φεστιβάλ Λευκών Νυχτών, και το 2019 έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου του Σιάτλ και στο Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου του Άσπεν. Το 2016, έκανε το συγκλονιστικό ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Βερμπιέ όπου ερμήνευσε ολόκληρο τον κύκλο με σονάτες και παρτίτες του Μπαχ, και έκτοτε επιστρέφει κάθε χρόνο στο φεστιβάλ.

Το πλούσιο δισκογραφικό έργο του Baráti περιλαμβάνει τα πέντε κοντσέρτα για βιολί του Μότσαρτ, ολόκληρο τον κύκλο με σονάτες για βιολί και πιάνο των Μπετόβεν και Μπραμς σε σύμπραξη με την πιανίστρια Klára Würtz, τις σόλο σονάτες για βιολί του Εζέν Ιζαιέ για την Brilliant Classics, και τις σονάτες και παρτίτες του Μπαχ για την Berlin Classics.

Kristóf Baráti – Photo: Marco Borggreve

ALINA IBRAGIMOVA – Βιολί

Ερμηνεύοντας μουσική που διαλαμβάνει ένα τεράστιο εύρος – από μπαρόκ μέχρι σύγχρονη, σε όργανα περιόδου αλλά μοντέρνα, η Alina Ibragimova έχει καθιερωθεί ως μια από τις πιο καταξιωμένες και ενδιαφέρουσες βιολονίστριες της νέας γενιάς.

Πρόσφατες εμφανίσεις της περιλαμβάνουν το ντεμπούτο της με τη Βασιλική Ορχήστρα του Κοντσερτγκεμπάου (υπό τη διεύθυνση του John Eliot Gardiner), τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, τη Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου, την Ορχήστρα Ραδιοφωνίας της Σουηδίας (υπό τη διεύθυνση του Daniel Harding), τη Συμφωνική της Βιέννης, τη Συμφωνική της Βοστώνης, και την επιστροφή της ως σολίστ με την Συμφωνική Ορχήστρα του BBC, τη Βασιλική Φιλαρμονική της Στοκχόλμης, τη Συμφωνική του Μόντρεαλ και τη Μητροπολιτική Συμφωνική του Τόκυο. Η Alina Ibragimova έχει δώσει ρεσιτάλ σε αίθουσες όπως Γουίγκμορ του Λονδίνου, Κοντσερτγκεμπάου του Άμστερνταμ, Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ, Μουζίκφεραϊν της Βιέννης και Κάρνεγκι της Νέας Υόρκης.

Από το 2015, η Ibragimova κατέχει εξέχουσα παρουσία στο BBC Proms, έχοντας ερμηνεύσει κοντσέρτα από το καθιερωμένο ρεπερτόριο, και έχοντας δώσει συναυλίες μπαρόκ με ολόκληρο τον κύκλο από σονάτες και παρτίτες του Μπαχ για τις οποίες η εφημερίδα Guardian σχολίασε, «Η αμεσότητα και η ειλικρίνεια της ερμηνείας της Ibragimova έχει την αλλόκοτη ικανότητα να καταλύει την όποια αίσθηση απόστασης μεταξύ ερμηνευτή και ακροατή», καθώς και νέες συνθέσεις σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση.

Η πετυχημένη, μακροχρόνια συνεργασία της Alina Ibragimova με τον πιανίστα Cédric Tiberghien είχε ως αποκορύφωμα ένα κύκλο ρεσιτάλ με τις σονάτες για βιολί και πιάνο των Μπετόβεν και Μότσαρτ, στο Γουίγκμορ του Λονδίνου. Η δισκογραφία της για την Hyperion Records περιλαμβάνει 17 άλμπουμ από τον Μπαχ μέχρι τον Σιμανόφσκι και τον Ιζαιέ.

Γεννημένη στη Ρωσία το 1985, η Ibragimova φοίτησε στη Σχολή Γεχούντι Μενουχίν, το Βασιλικό Κολέγιο Μουσικής του Λονδίνου και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ακαδημίας Κρόνμπεργκ. Έχει αποσπάσει σωρεία σημαντικών βραβείων, μεταξύ άλλων, το Βραβείο Νεαρού Καλλιτέχνη της Βασιλική Φιλαρμονικής Εταιρείας το 2010.

Alina Ibragimova – Photo (c) Eva Vermandel

BORIS BROVTSYN – Βιολί

Ο Boris Brovtsyn σπούδασε στο Κονσερβατόριο Τσαϊκόφσκι, και είναι ο μεγάλος νικητής πολλών διεθνών διαγωνισμών, μεταξύ άλλων, Georg Kulenkampff (1994, Κολωνία), Transnet (1996, Πρετόρια) και Γεχούντι Μενουχίν (1998). Το 2001, ήταν φιναλίστ στον Διαγωνισμό Βιολιού «Βασίλισσα Ελισάβετ» και ακολούθως κέρδισε το Βραβείο Reuters. Ένα χρόνο αργότερα κέρδισε το πρώτο βραβείο στον Διαγωνισμό Βιολιού Τίμπορ Βάργκα. Το 1998, ο Brovtsyn έκανε το ντεμπούτο του στο Ηνωμένο Βασίλειο με τη Φιλαρμονική του BBC υπό τη διεύθυνση του Ρουμόν Γκάμπα.

Ο Boris Brovtsyn έχει εμφανισθεί σε σημαντικά φεστιβάλ μουσικής δωματίου, συμπεριλαμβανομένων των Βερμπιέ και Λουγκάνο, Εδιμβούργου, Οξφόρδης, Ιερουσαλήμ, Ryedale, Genius of the Violin, Ζορζ Ενέσκου. Ως σολίστ, ο Boris έχει εμφανισθεί με επιφανείς ορχήστρες, μεταξύ άλλων, Φιλαρμονική του Μόντε Κάρλο, Φιλαρμονική του Στρασβούργου, Κρατική Ορχήστρα του Βελγίου, Φιλαρμονική του BBC, Κρατική Ορχήστρα της Λιλ, Ορχήστρα Δωματίου της Μόσχας και Συμφωνική του Σάο Πάολο, Συμφωνική Ορχήστρα Βασιλείας, Συμφωνική Ορχήστρα Βέρνης, Φιλαρμονική της Βαρσοβίας και Συμφωνική της Γιούτα. Έχει συνεργαστεί με μαέστρους όπως οι Neville Marriner, Yuri Bashmet, Gerd Albrecht, Marek Janowski, Neeme Järvi, Louis Langrée, Yan Pascal Tortelier, Gilbert Varga, Antoni Wit, Alexander Lazarev, Vassily Sinaisky, Vladimir Fedoseev, Alain Lombard και Arvo Volmer.

Boris Brovtsyn

LEVON CHILINGIRIAN – Βιολί

Ο Levon Chilingirian γεννήθηκε στην Κύπρο από Αρμένιους γονείς. Ήρθε σε επαφή με τη μουσική από πολύ μικρή ηλικία μέσω της πιανίστριας μητέρας του και του βιολονίστα θείου του. Η καριέρα του ως σολίστ ξεκίνησε το 1969, όταν κέρδισε το Πρώτο Βραβείο στον Διαγωνισμό Μπετόβεν του BBC, και εν συνεχεία το Πρώτο Βραβείο στον Διαγωνισμό Munich Duo το 1971. Την ίδια χρονιά, ίδρυσε ένα από τα πιο δραστήρια και επιφανή κουαρτέτα εγχόρδων στον κόσμο: το Κουαρτέτο Εγχόρδων Chilingirian.

Ο Levon Chilingirian είναι Μουσικός Διευθυντής του πολυτάλαντου σουηδικού συνόλου εγχόρδων Camerata Roman, και έχει εμφανισθεί ως σολίστ με τη Συμφωνική του BBC, τη Φιλαρμονική του Λονδίνου, τη Συμφωνική του Μπουρνμάουθ, τη Φιλαρμονική του Λίβερπουλ, την Ορχήστρα Δωματίου του Λίβερπουλ και την Κρατική Ορχήστρα Ρωσίας, μεταξύ άλλων. Απέσπασε το μετάλλιο Cobbett, το Βραβείο Μουσικής Δωματίου από τη Βασιλική Φιλαρμονική Εταιρία, και, τον Ιανουάριο του 2000, τη διάκριση του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας για τις υπηρεσίες του στη μουσική.

Levon Chilingirian

LARS ANDERS TOMTER – Βιόλα

Ο Lars Anders Tomter θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους βιολίστες της εποχής μας. Έχοντας χαρακτηρισθεί από το περιοδικό ως «Ο Γίγαντας της Σκανδιναβικής Βιόλας» από το περιοδικό The Strad, ο Tomter σπούδασε στο Ωδείο του Όσλο και στην Κρατική Ακαδημία Μουσικής στη Νορβηγία.

Το 1984, κέρδισε το Ειδικό Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιόλας στη Βουδαπέστη για την ερμηνεία του στο Κοντσέρτο για Βιόλα του Μπάρτοκ και, ακολούθως, το Πρώτο Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Maurice Vieux στη Λιλ. Έκτοτε, έχει κερδίσει τεράστια διεθνή αναγνώριση, με εμφανίσεις σε αίθουσες όπως Μουζίκφεραϊν Βιέννης, Κάρνεγκι της Νέας Υόρκης, Γουίγκμορ του Λονδίνου, Κοντσέρτχαους του Βερολίνου και Φιλαρμονική της Κολωνίας.

Έχει εμφανισθεί ως σολίστ με ορχήστρες όπως, Συμφωνική του BBC, Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου, Academy of St. Martin in the Fields, Συμφωνική Ορχήστρα του Μπέρμινχαμ, Ορχήστρα Ραδιοφωνίας της Φρανκφούρτης, Ορχήστρα της Βόρειας Γερμανικής Ραδιοφωνίας, Φιλαρμονική της Τσεχίας και Εθνική Ορχήστρα Ραδιοφωνίας της Δανίας, υπό τη διεύθυνση σημαντικών μαέστρων, συμπεριλαμβανομένων των Marc Albrecht, Sylvain Cambreling, Dennis Russell Davies, Olari Elts, Daniele Gatti, Manfred Honeck, Eivind Gullberg Jensen και Krzysztof Penderecki.

Ο Lars Anders Tomter είναι συχνά προσκεκλημένος σημαντικών φεστιβάλ μουσικής, μεταξύ άλλων, Βερμπιέ, BBC Proms, Lockenhaus και Kissingen Summer, και διατελεί καλλιτεχνικός συνδιευθυντής του Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου του Ρίσορ στη Νορβηγία. Η πλούσια δισκογραφία του περιλαμβάνει άλμπουμ από τις εταιρίες Simax, Naxos, Virgin Classics, NMC, Somm και Chandos. Ο Lars Anders Tomter είναι Καθηγητής στην Κρατική Ακαδημία Μουσικής στο Όσλο, και από το 2013, Καθηγητής στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής της Δανίας στην Κοπεγχάγη.

Lars Anders Tomter – Photo (c) Nicki Twang

DIEMUT POPPEN – Βιόλα

Η Diemut Poppen συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο σημαντικές βιολίστριες της γενιάς της. Γεννημένη σε μουσική οικογένεια, σπούδασε σε Γερμανία, ΗΠΑ και Παρίσι με ορισμένους από τους πιο θρυλικούς βιολιστές της εποχής της, συμπεριλαμβανομένων των Yuri Bashmet, Kim Kashkashian, Bruno Giuranna και Peter Schidlof. Έχει αποσπάσει πολλές υποτροφίες και βραβεία όπως το Studienstiftung des Deutschen Volkes και το φημισμένο Ευρωπαϊκό Βραβείο Μουσικής.

Ως σολίστ, η Diemut Poppen έχει εμφανιστεί στις σημαντικότερες αίθουσες μουσικής ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων, Κάρνεγκι της Νέας Υόρκης, Μπάρμπιγκαν του Λονδίνου, Φιλαρμονική του Βερολίνου και Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ, και έχει συνεργαστεί με μουσικούς όπως Λεωνίδα Καβάκο, Claudio Abbado, και Viktor Tretyakov.

Πολλοί συνθέτες έχουν γράψει νέα έργα για τη Diemut Poppen, μεταξύ άλλων, έργα για σόλο βιόλα, κονσέρτα, σονάτες και μουσική δωματίου. Έχει ηχογραφήσει για ένα μεγάλο αριθμό δισκογραφικών εταιριών, όπως Deutsche Grammophon, Cappricio, Live classics, EMI, Tudor, Ediphone και Ondine. Η Diemut θεωρεί την Κύπρο τη δεύτερη πατρίδα της και την επισκέπτεται πολύ συχνά.

Diemut Poppen

DAVID ABRAHAMYAN – Βιόλα

Από πολύ νεαρή ηλικία, ο David Abrahamyan συνεργάστηκε με τη Φιλαρμονική του Λουξεμβούργου, την OSPA στο Οβιέδο της Ισπανίας, την Lagen Laden των Βρυξελλών, με την οποία εμφανίσθηκε ως σολίστ, και την Ορχήστρα Salzburg Chamber Soloists υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Lavard Skou Larsen. Συμμετείχε σε συναυλίες υπό τη διεύθυνση μαέστρων όπως οι Claudio Abbado, Zubin Mehta, Bernard Haitnk, Roberto Benzi, Jesús López Cobos και Plácido Domingo, μεταξύ άλλων.

Από το 2005 μέχρι το 2009, υπήρξε ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της σειράς εξειδικευμένων εργαστηρίων “Musical Improvement” στην πόλη Felechosa στις Αστούριες της Ισπανίας, με προσκεκλημένους σημαντικούς μουσικούς/καθηγητές συμπεριλαμβανομένων των Dora Schwarzberg, Liviu Prunaru, Alexander Chaushian, Wolfgang Meyer, Gunter Pichler, Gustav Rivinius, Mikhail Kopelman.

Ο Abrahamyan έχει συμπράξει σε μουσική δωματίου με μουσικούς όπως οι Boris Belkin, Alba Ventura, Daishin Kashimoto, Boris Andreanov, Ashley Wass, σε μεγάλες αίθουσες συναυλιών όπως Κοντσερτγκεμπάου του Άμστερνταμ, Κοντσέρτχαους του Βερολίνου, Θέατρο Κολοσσαίου στο Μπουένος Άιρες, Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ, KKL της Λουκέρνης, Royal Festival Hall και Queen Elizabeth Hall του Λονδίνου, Εθνικό Αμφιθέατρο της Μαδρίτης, Σαλ Πλεγιέλ του Παρισιού, Κέντρο Καλών Τεχνών των Βρυξελλών, Θέατρο Μαντσόνι της Μπολόνιας, και Σάλα Σάο Πάολο.

Ο David έχει κυκλοφορήσει δύο ψηφιακούς δίσκους με την Dutch Records Company με έργα του Ολλανδού συνθέτη Wim Zwaag, ο οποίος του αφιέρωσε το κομμάτι του, Adagio for Viola, καθώς και ένα DVD (συνεργασία Ευρώπης και Νοτίου Κορέας) με το Verklärte Nacht του Σαίνμπεργκ.

David Abrahamyan

MISCHA MAISKY – Βιολοντσέλο

Αναγνωρισμένος ως ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της εποχής μας, Mischa Maisky είναι ο μοναδικός τσελίστας στην ιστορία που είχε το προνόμιο να μαθητεύσει δίπλα από τους δύο «μύθους» του βιολοντσέλου, τον Μστισλάβ Ροστροπόβιτς και τον Γκρέγκορ Πιατιγκόρσκι. Εγκωμιάζοντας τον Maisky, ο ίδιος ο Ροστροπόβιτς μάλιστα δήλωσε «Αποτελεί ένα από τα πιο έξοχα ταλέντα της νέας γενιάς. Το παίξιμό του συνδυάζει ποίηση και άκρα ευαισθησία, μαζί με έντονο ταπεραμέντο και θαυμάσια τεχνική.»

Γεννήθηκε στη Λετονία, σπούδασε στη Ρωσία και με τον επαναπατρισμό του στο Ισραήλ, επευφημήθηκε από τα ακροατήρια των σημαντικότερων μουσικών μητροπόλεων ανά το παγκόσμιο – Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο, Βιέννη, Νέα Υόρκη, Τόκυο.

Ο Mischa Maisky είναι κυριολεκτικά ένας μουσικός παγκόσμιας κλάσης και προσκαλείται τακτικά στα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ στον κόσμο. Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους μαέστρους, μεταξύ άλλων, Λέοναρντ Μπερνστάιν, Κάρλο Μαρία Τζουλίνι, Λόριν Μάαζελ, Ζούμπιν Μέτα, Ρικάρντο Μούτι, Τζουζέπε Σινόπολι, Βλαντίμιρ Ασκενάζι, Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, Τζέιμς Ληβάιν, Σαρλ Ντυτουά, Γιούρι Τερμικάνοφ, Μάριςς Γιάνσονς και Γκουστάβο Ντουνταμέλ, ενώ έχει συμπράξει με καλλιτέχνες όπως Μάρτα Άργκεριχ, Ράντου Λούπου, Πέτερ Σάρκιν, Γκίντον Κρέμερ, Ιτζάκ Περλμαν, Εβγκένι Κίσιν Γιούρι Μπασμέτ, Βαντίμ Ρέπιν, Μαξίμ Βενγκέροφ, Τζόσουα Μπελ, Τζούλιαν Ράχλιν και Ζανίνε Γιάνσεν, μεταξύ άλλων.

Αποκλειστικός καλλιτέχνης της Deutsche Grammophon για πάνω από 30 χρόνια, ο Mischa Maisky έχει ηχογραφήσει πέραν των 35 άλμπουμ με ορχήστρες όπως, Φιλαρμονική του Βερολίνου, Φιλαρμονική της Βιέννης και Φιλαρμονική του Ισραήλ, Συμφωνική του Λονδίνου, Ορχήστρα του Παρισιού, Ορχήστρα Δωματίου Orpheus και Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης, μεταξύ άλλων. Οι ηχογραφήσεις του έχουν αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές, καθώς και λαμπρές διακρίσεις – πέντε φορές το σπουδαίο Βραβείο της Ακαδημίας Ηχογράφησης του Τόκιο, τρεις φορές το Γερμανικό Βραβείο Echo, Grand prix du disque, Diapason d’or, ενώ έχει προταθεί κατ’ επανάληψη για Βραβείο Γκράμι.

Mischa Maisky – Photo (c) Andrej Grilc

MARC COPPEY – Βιολοντσέλο

Ο Marc Coppey συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο επιφανείς τσελίστες της εποχής μας. Έγινε γνωστός το 1988, όταν σε ηλικία δεκαοκτώ ετών συμμετείχε στον Διαγωνισμό Μπαχ της Λειψίας κερδίζοντας το Πρώτο Βραβείο και το Ειδικό Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας, αλλά και την προσοχή του Λόρδου Γεχούντι Μενουχίν. Κατόπιν τούτου, έκανε το ντεμπούτο του σε Μόσχα και Παρίσι ερμηνεύοντας, μαζί με τον Μενουχίν και την πιανίστρια Βικτώρια Ποστνίκοβα, το Τρίο για Πιάνο του Τσαϊκόφσκι – μια συνεργασία που καταγράφηκε σε ταινία από τον διάσημο σκηνοθέτη Μπρουνό Μονσενζόν. Ένα χρόνο αργότερα, προσκλήθηκε στο Φεστιβάλ του Εβιάν από τον Μτσισλάβ Ροστροπόβιτς, και έκτοτε η καριέρα του ως σολίστ απογειώθηκε με γοργούς ρυθμούς.

Σήμερα, ο Coppey εμφανίζεται ως σολίστ με κορυφαίες ορχήστρες της εποχής μας, υπό τη διεύθυνση σπουδαίων μαέστρων, μεταξύ άλλων, Eliahu Inbal, Rafael Frühbeck de Burgos, Yan-Pascal Tortelier, Alain Altinoglu, Michel Plasson. Εμφανίζεται κατ’ επανάληψη στις πιο περίβλεπτες αίθουσες συναυλιών ανά το παγκόσμιο – Γουίγκμορ του Λονδίνου, Κοντσέρτχαους του Βερολίνου, Κοντσερτγκεμπάου του Άμστερνταμ, Σαλ Πλεγιέλ, Θέατρο Σαμπ Ελιζέ, Θέατρο Σατλέ και Φιλαρμονική του Παρισιού, Αμφιθέατρο του Ωδείου Λιστ στη Βουδαπέστη, Μεγάλη Αίθουσα του Ωδείου της Μόσχας, Φιλαρμονική Αγίας Πετρούπολης, Αίθουσα Κασάλς στο Τόκυο και Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, μεταξύ άλλων.

Παθιασμένος και ως μουσικός δωματίου, ο Marc Coppey έχει εξερευνήσει εκτενώς το ρεπερτόριο του βιολοντσέλου συμπράττοντας με άλλους επιφανείς σολίστες, καθώς και με τα κουαρτέτα Takacs, Tokyo, Prazak, Modigliani, Ebène και Talich. Από το 1995 μέχρι το 2000, ο Coppey διετέλεσε τσελίστας του περίφημου Κουαρτέτου Εγχόρδων Ysaÿe. Εμφανίζεται τακτικά σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ, συμπεριλαμβανομένων, Γαλλικής Ραδιοφωνίας του Μονπελιέ, Στρασβούργου, Στουτγάρδης, Μόντε Κάρλο, Λισαβώνας, Κούχμο, Πραντές, Λα Ροκ-ντ’Αντερόν, Folle Journée Νάντης και Φεστιβάλ Μπαχ στη Λειψία.

Η εντυπωσιακή δισκογραφία του Marc Coppey περιλαμβάνει άλμπουμ για τις εταιρείες Naïve, Decca, Harmonia Mundi και K617, έλαβε διακρίσεις διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων των Diapason d’Or καθώς και “Choc” από το περιοδικό Le Monde de la Musique.

Marc Coppey – Photo (c) Ulrike von Loeper

ALEXANDER CHAUSHIAN – Βιολοντσέλο

Ο Alexander Chaushian θεωρείται ένας από τους πιο εξαίσιους τσελίστες της σύγχρονης μουσικής σκηνής. Έχει δώσει συναυλίες σε σπουδαίες αίθουσες μουσικής ανά το παγκόσμιο, και έχει εμφανισθεί ως σολίστ με ορχήστρες όπως Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης στο Κοντσέρτχαους της Βιέννης και στο Μπρούκνερχαουζ του Λινζ, ορχήστρες London Mozart Players και Φιλαρμόνια στο Λονδίνο, Ορχήστρα της Ρωμανικής Ελβετίας, Βασιλική Κρατική Ορχήστρα Βελγίου, ορχήστρα Les Solistes Europeens de Luxembourg σε μια επετειακή συναυλία υπό τη διεύθυνση του Γεχούντι Μενουχίν, ορχήστρα Boston Pops στην Αίθουσα Συμφωνικής Μουσικής της Βοστώνης, και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Αρμενίας στο Κάρνεγκι της Νέας Υόρκης. Έχει εμφανισθεί με μεγάλη επιτυχία σε αίθουσες όπως Royal Festival Hall, Queen Elizabeth Hall και Wigmore Hall του Λονδίνου, Σάλα Βέρντι του Μιλάνου και Σουντόρι της Ιαπωνίας.

Ο Chaushian κέρδισε το χάλκινο μετάλλιο στον 12ο Διεθνή Διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι στη Μόσχα, και το 2005, το τρίτο βραβείο και το ειδικό βραβείο από την Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου στον Διαγωνισμό ARD στη Γερμανία. Ανάμεσα στους διακεκριμένους μουσικούς με τους οποίους έχει συμπράξει περιλαμβάνονται οι Γεχούντι Μενουχίν, Julia Fischer, Levon Chilingirian, Yuri Bashmet, François-Frédéric Guy, Emmanuel Pahud, ενώ συνεργάζεται τακτικά με τον πιανίστα Yevgeny Sudbin.

Η δισκογραφία του Alexander Chaushian περιλαμβάνει αρκετές επευφημημένες ηχογραφήσεις με τον Yevgeny Sudbin για την εταιρία BIS, ενώ ο πρόσφατος του ψηφιακός δίσκος ως σολίστ σε κοντσέρτο με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Αρμενίας, πάλι για την εταιρία BIS, έλαβε διθυραμβικές κριτικές και επιλέγηκε ως «άλμπουμ της εβδομάδας» από την εφημερίδα Independent.

Alexander Chaushian – Photo (c) Arvin Kocharian

JULIAN BLISS – Κλαρινέτο

Ο Julian Bliss συγκαταλέγεται στους πιο έξοχους κλαρινετίστες στον κόσμο, έχοντας ξεχωρίσει τόσο ως σολίστ σε κοντσέρτα, όσο και ως μουσικός δωματίου, καλλιτέχνης της τζαζ, μέντορας σε εργαστήρια κλαρινέτου και ακούραστος εξερευνητής μουσικής. Έχει εμπνεύσει μια ολόκληρη γενιά νεαρών κλαρινετιστών με τη δημιουργία της συλλογής των προσιτών κλαρινέτων Conn-Selmer, και έχει προσελκύσει νέο κοινό στο όργανο. Ο Julian άρχισε να παίζει το κλαρινέτο σε ηλικία τεσσάρων ετών, πριν συνεχίσει τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα και στη Γερμανία υπό την Sabine Meyer. Η επαγγελματική του σταδιοδρομία ξεκίνησε σε ηλικία μόλις δώδεκα ετών.

Έχει εμφανισθεί σε συναυλίες μουσικής δωματίου σε κορυφαία φεστιβάλ και αίθουσες συναυλιών ανά το παγκόσμιο, μεταξύ άλλων, Γκστάαντ, Μέκλενμπεργκ-Βορπόρμεν, Βερμπιέ, Γουίγκμορ του Λονδίνου και Κέντρο Λίνκολν της Νέας Υόρκης. Ως σολίστ, έχει εμφανισθεί με διεθνούς φήμης ορχήστρες, μεταξύ άλλων, Συμφωνική του Σάο Πάολο, Ορχήστρα Δωματίου του Παρισιού, Φιλαρμονική του Όκλαντ, Φιλαρμονική του Λονδίνου και Βασιλική Φιλαρμονική του Λονδίνου.

Το 2010, ίδρυσε το εξαιρετικά επιτυχημένο Julian Bliss Septet, και για την επέτειο του Μπετόβεν το 2020, δημιούργησε ένα νέο σύνολο που αποτελείται από σπουδαίους πνευστούς, το Bliss Wind Soloists, οι οποίοι ερμήνευσαν, μεταξύ άλλων, την Έβδομη και Όγδοη συμφωνία του Μπετόβεν.

Τα άλμπουμ του Julian Bliss έχουν δεχθεί τους διθυράμβους των μουσικοκριτικών, ξεχώρισαν ως ‘ηχογραφήσεις της εβδομάδας΄ και προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Πρόσφατες ηχογραφήσεις του περιλαμβάνουν τα Κουιντέτα των Μότσαρτ και Βέμπερ σε σύμπραξη με το Κουαρτέτο Εγχόρδων Carducci, τον Βοσκό στον Βράχο του Σούμπερτ με τους Christopher Glynn (πιάνο) και Sophie Bevan (σοπράνο), την Αντίστιξη της Νέας Υόρκης του Στηβ Ράιχ, τα Κοντσέρτα για Κλαρινέτο των Μότσαρτ και Νίλσεν με τη Royal Northern Sinfonia, και ένα ρεσιτάλ σε σύμπραξη με τον Αμερικανό πιανίστα Bradley Moore σε έργα Ρώσων και Γάλλων συνθετών.

Julian Bliss

20ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΦΑΡΟΣ
28 ΜΑΙΟΥ – 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021
ΚΥΠΡΟΣ

28 Μαΐου – 3 Ιουνίου / ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΕΠΑΥΛΗ, ΚΟΥΚΛΙΑ.
5 Ιουνίου / THE OLIVE GROVE, ΔΕΛΙΚΗΠΟΣ.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

«Χειρονομία αυθορμητισμού» στην Apocalypse Gallery

Τη πρώτη ατομική της έκθεση ζωγραφικής, “Χειρονομία αυθορμητισμού”, παρουσιάζει η Μαρίλια Γαβριηλίδου. Αν και ...

5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κιθάρας EGTA – 2020

Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Δασκάλων Κιθάρας Κύπρου (EGTA – Κύπρου) διοργανώνει το 15ο Διεθνές Φεστιβάλ ...

«Το Κτήνος στο Φεγγάρι»: Αληθινές ιστορίες Αρμενίων στη σκηνή

Κόντρα στους καιρούς και προσαρμοσμένη στα νέα μέτρα που επέβαλε η πανδημία του κορωνοϊού ...

Φιλανθρωπική συναυλία «Μόνο για λίγο»

Η Άννα Χρυσάνθου επιστρέφει για ακόμα μια φορά με την μπάντα της από την ...

Προβολή συναυλίας του Nick Cave στο Πάνθεον

Τη συναυλία που πραγματοποίησε ο Nick Cave στην Κοπεγχάγη, στις 20 Οκτωβρίου 2017, μαζί ...

Συναυλία – Παρουσίαση Δίσκου Στέλας Φυρογένη – “Stelafi, Ο Σιδεροκόφτης”

Εδώ και δύο σχεδόν χρόνια, οι μουσικοί Λευτέρης Μουμτζής και Ανδρέας Τραχωνίτης και η ...

X