Δύο εκθέσεις στα πλαίσια της σειράς KunstRaumGoethe στο Ινστιτούτο Γκαίτε Κύπρου

Η δεύτερη έκδοση του KunstRaumGoethe από το Ινστιτούτο Γκαίτε Κύπρου παρουσιάζει δύο εκθέσεις των Dagmar Glausnitzer-Smith, Marion Jungeblut και Στέλιου Καλλινίκου.

13 Μαΐου – 9 Ιουνίου 2021, Ινστιτούτο Γκαίτε Κύπρου.

Το KunstRaumGoethe είναι ένας καλλιτεχνικός χώρος και μια νέα σειρά εκδηλώσεων του Ινστιτούτου Γκαίτε Κύπρου, η οποία φιλοξενεί καλλιτέχνες σύγχρονης τέχνης που σχετίζονται με τη Γερμανία και την Κύπρο με διαφορετικούς τρόπους και/ή ασχολούνται με τις δύο χώρες μέσα από το έργο τους.

Στην δεύτερη έκδοσή του, το KunstRaumGoethe παρουσιάζει τρεις καλλιτέχνες που εξετάζουν τη σύνδεση μεταξύ του σώματος και της γης. Οι δύο εκθέσεις “Interlaced – Verflochten zwischen Schichten” των Γερμανίδων καλλιτέχνιδων Dagmar Glausnitzer-Smith και Marion Jungeblut και “acrobat above the dome” του Κύπριου φωτογράφου Στέλιου Καλλινίκου θα φιλοξενούνται στο Ινστιτούτο Γκαίτε από τις 13 Μαΐου μέχρι τις 9 Ιουνίου 2021.

“Interlaced – Verflochten zwischen Schichten” των Dagmar I. Glausnitzer-Smith & Marion Jungeblut

Όπως αμέτρητα μικρά σημεία αόρατα στο δέρμα του ανθρώπινου σώματος, τα έργα των Marion Jungeblut και Dagmar Glausnitzer-Smith στην έκθεση “Interlaced – Verflochten zwischen Schichten” εντάσσονται σε ένα πλαίσιο, το οποίο αντιπαραθέτει το γνωστό, αφηρημένο και ξένο. Τα λόγια και ο αντικατοπτρισμός περιστάσεων συμβάλλουν στη δημιουργία άλλων πραγματικοτήτων, στρωμάτων και αντιλήψεων στο φαινομενολογικό και φιλοσοφικό πλαίσιο των έργων. Λόγω της αφηρημένης μορφής του, το έργο τέχνης δημιουργεί στον θεατή διαφορετικούς συνειρμούς στα επίπεδα της γνωστικής και οπτικής αντίληψης. Μεμονωμένα στοιχεία, που μεταφράζονται ως αποσπάσματα, επιτρέπουν σε κάποιον/κάποια να σχηματίσει μια εικόνα για το πως συγκροτήθηκε η έκθεση “Interlaced”.

Η Dagmar I. Glausnitzer-Smith ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στον τομέα των καλών Τεχνών και Φιλοσοφίας στο Royal College of Art του Λονδίνου (2000) και απέκτησε το πτυχίο της με αντικείμενο τις Καλές Τέχνες στο Goldsmiths College του Λονδίνου (1994). Διακρίθηκε με το Βραβείο Υποτροφιών Picker Fellowship Award του Πανεπιστημίου Kingston (2000-2003). Διοργάνωσε καλλιτεχνικά πρότζεκτ στη Γερμανία, διεθνή εργαστήρια και καλλιτεχνικές φιλοξενίες για τις παραστατικές τέχνες (2005-2010). Ασχολήθηκε επίσης με την διοργάνωση των εκδηλώσεων Transitstation στο Λονδίνο (2003), στο Βερολίνο (2005), στο Εδιμβούργο (2006) και στην Κοπεγχάγη (2010). Από το 2002-2017 ήταν λέκτορας στο Kingston University του Λονδίνου, με ειδίκευση στις παραστατικές τέχνες.

© Dagmar I. Glausnitzer-Smith

 

Η Marion Jungeblut σπούδασε γλυπτική με τον καθηγητή Jürgen Weber στο Ινστιτούτο για Στοιχειώδεις Φόρμες και Αρχιτεκτονική στο Tεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Braunschweig / Γερμανία. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα μαθηματικών και θεωρητικής φυσικής. Μετά τη διαμονή της στο Λος Άντζελες, όπου εργάστηκε στο SOM και συνείσφερε στις εγκαταστάσεις για το MOMA San Francisco, σπούδασε καλές τέχνες και Μ.Μ.Ε. στη Σχολή Καλών Τεχνών του Braunschweig. Έχει δύο στούντιο στο Braunschweig και στην Ισπανία.

© Marion Jungeblut

 

“acrobat above the dome” του Στέλιου Καλλινίκου

To αλεξίπτωτο λειτουργεί μόνο αν τραβήξετε το σχοινί
που ενεργοποιεί το μηχανισμό.
χρειάζεται μια συνειδητή προσπάθεια,
αλλά αν δεν έχετε τις αισθήσεις σας…
μπορεί κάποιος να το κάνει για εσάς;

Ο Στέλιος Καλλινίκου μας παρουσιάζει ακολουθίες εικόνων, οι οποίες συνυφαίνονται σε αλληλένδετους διαλόγους και συλλογισμούς, ενώ παράλληλα εξερευνά τη σχέση μεταξύ των αφηγηματικών περιορισμών της φωτογραφίας με την συνείδηση. Οι εικόνες του εμφανίζονται μυθολογικές και αρχαιολογικά πρωτο-ανθρώπινες, συνδέοντας κάτι αρχέγονο με το παρόν εστιάζοντας στη σχέση του σώματος με τη γη. Σε ένα ενδοσκοπικό αναστοχαστικό ρυθμό κατασκευάζει κόσμους που λειτουργούν ως υποθετικά σενάρια μέσω των οποίων διερευνώνται οι διασταυρώσεις μεταξύ εδαφικών και ιδεολογικών εννοιών που σχετίζονται με το «τοπίο» – όπως ο χώρος/τόπος και ο χρόνος/ιστορία.

Acrobat – Stelios Kallinikou

 

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σε πλήρη συμμόρφωση με το πρωτόκολλο υγιεινής και προστασίας των αρμόδιων αρχών. Για την επίσκεψη της έκθεσης είναι απαραίτητο ένα έγκυρο CoronaPass (αρνητικό test pcr/rapid ισχύς εντός 72 ωρών, εμβολιασμός τουλάχιστον με μια δόση 3 εβδομάδες πιο πριν, αποδεικτικό νόσησης από Covid-19 τους τελευταίους 6 μήνες) και προηγούμενη δήλωση ενδιαφέροντος.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:
www.goethe.de/kypros/kunstraumgoethe

ΧΩΡΟΣ: Ινστιτούτο Γκαίτε Κύπρου, Λεωφ. Μάρκου Δράκου 21, 1102, Λευκωσία.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 13 Μαΐου – 9 Ιουνίου 2021 (κατόπιν προηγούμενης δήλωσης ενδιαφέροντος στο kultur-nikosia@goethe.de ή +357 22 674606)
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Δευτέρα – Παρασκευή, 14:00-19:00 / Σάββατο, 10:00-14:00
ΤΙΜΗ: Ελεύθερη είσοδος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: +357 22 674606, kultur-nikosia@goethe.de, www.goethe.de/kypros

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Memories – Howard Hodgkin: Έκθεση σε γκαλερί του Λονδίνου

Την πρώτη, μετά τον προ τριετίας θάνατό του, αξιόλογη έκθεση για ένα σπουδαίο ζωγράφο, ...

«Μισά – μισά» από τη νεοσύστατη Εταιρεία Θεάτρου MiNIMIS

Η νεοσύστατη Εταιρεία Θεάτρου MiNIMIS παρουσιάζει την πρώτη της θεατρική παραγωγή με το ισπανικό ...

«A Little Bit of Everything»: έκθεση φωτογραφίας της Μπογιάνα Λοϊζου

«A Little Bit of Everything» είναι ο τίτλος της ατομικής έκθεσης που παρουσιάζει η ...

«Οι Λύκοι» της Σάρα Ντελάπ από το Φανταστικό Θέατρο

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτιστική Αποκέντρωση, Πολιτιστικές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού», το Φανταστικό ...

Έκθεση της Έβελυν Αναστασίου στην γκαλερί Eins

Η γκαλερί eins στη Λεμεσό παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Έβελυν Αναστασίου με τίτλο ...

RestART|Η τέχνη στα χρόνια του κορονοϊού

Η κοινωνική απομόνωση ήταν φυσικό επακόλουθο της πανδημίας. Κλειστές πόρτες, περιορισμένος χώρος, άπλετος χρόνος ...

X