Ομαδική Έκθεση: “Reclaiming”

Η Edit Gallery είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την ομαδική έκθεση “Reclaiming”.

Η έμφυλη, η σεξουαλική βία και η παρενόχληση είναι θέματα τα οποία πρόσφατα έχουν γίνει κύριο θέμα συζήτησης στις ειδήσεις και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγω περιπτώσεων σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης που σχετίζονται με διασημότητες. Το κίνημα #MeToo που ξεκίνησε στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του 2017, έχει επηρεάσει την Ελλάδα και την Κύπρο ρίχνοντας φως στον αντίκτυπο της σεξουαλικής κακοποίησης και του συναισθηματικού και σωματικού τραύματος που ακολουθεί.

Ωστόσο, αυτά τα φαινόμενα σεξουαλικής βίας και εξαναγκασμού δεν είναι κάτι πρωτοφανές. Οι ιστορίες παρενόχλησης και βιασμού καθώς και οι αρνητικές συνέπειες στα θύματα έχουν πολυετείς ιστορικές ρίζες τις οποίες μπορούμε να βρούμε ακόμα και σε μύθους και ιστορίες χιλιάδων ετών πριν, πράγμα που καταδεικνύει πως το πρόβλημα πηγάζει από την ίδια μας την κουλτούρα. Είναι ζητήματα τα οποία στην ελληνική μυθολογία βλέπουμε πολύ συχνά, όπου η σεξουαλική βία εναντίον κυρίως γυναικών και νεαρών ανδρών περιπλέκεται από τις πολλαπλές μορφές που παίρνει και τα πλαίσια μέσα στα οποία συμβαίνει, κάνοντας την έτσι να φαίνεται σαν κάτι το φυσιολογικό.

Η έκθεση “Reclaiming” στοχεύει στο να «ξαναγράψει» μερικούς Ελληνικούς μύθους όπου οι γυναίκες έχουν αδικηθεί και καταπιεστεί. Η ελληνική μυθολογία απεικονίζει συχνά γυναίκες με μια πληθώρα αρνητικών συναισθημάτων: θυμό, ζήλια, κακία ακόμη και ανδρική υπονόμευση. Η έμφυλη βία ήταν ένα πολύ συχνό θέμα και οι γυναίκες ήταν το ελάσσον φύλο. Από την άλλη πλευρά, οι άνδρες ήταν συνώνυμοι με τις ιδιότητες της δύναμης, της ανδρείας και της ηγεσίας.

Ως εκ τούτου, αυτή η έκθεση στοχεύει να προσφέρει μια διαφορετική εξήγηση για την παρουσίαση αυτών των καταπιεσμένων γυναικείων μορφών, τη δυναμική στις διαφορές ισχύος μεταξύ των φύλων και τη διαιώνιση αυτών των στερεοτύπων.

Η έκθεση παρουσιάζει έναν εκλεκτικό συνδυασμό με Κύπριους και Ελλαδίτες καλλιτέχνες.

Στην έκθεση Reclaiming συμμετέχουν: Αντωνάκης (GR), Αριάδνη Διογένους (CY), Δάφνη Χριστοφόρου (CY), Έφη Σπύρου (CY), Φίκος(GR), Georgia Fambris (GR), Μαριάντρη Χρυσοστόμου (CY), PASHIAS (CY), Στέλλα Καπεζάνου (GR).

Διάρκεια Έκθεσης: 15 Ιουνίου 2021 – 11 Ιουλίου 2021

Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή, 10:30 – 13:00 | 15:00 – 19:00 Και Σάββατο, 10:00 – 13:00.

The Edit Gallery
+357 25 251710
info@theeditgallery.com
Instagram: @the_editgallery
Facebook: theeditgallery
www.theeditgallery.com

* Σε μια προσπάθεια να διατηρήσουμε την ασφάλεια και να συμμορφωθούμε με τις οδηγίες της κυβέρνησης και με τον περί Λοιμοκαθάρσεως νόμο, ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονης παρουσίας επισκεπτών θα είναι περιορισμένος.

Κεντρική φωτογραφία: Στέλλα Καπεζάνου – Βρισηίδα, 2021. Λάδι και Ακρυλικό σε καμβά, 170 x 140 cm. Courtesy of the artist and The Edit Gallery.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

«Διαυγές Όνειρο» από τους Πανίκο Τεμπριώτη και Γιώργο Κούμουρο

Η Γκαλερί Opus 39 παρουσιάζει τη νέα εικαστική πρόταση «Διαυγές Όνειρο» από τους Πανίκο ...

«Ο Άι Βασίλης είναι σκέτη λέρα» στο Θέατρο Ριάλτο

H παράσταση που ανέβηκε πέρσι μόνο σε πρεμιέρα, η κωμωδία που άφησε εποχή στην ...

Πιερ Ζοζέφ Ρεντουτέ: Ο «Ραφαήλ των λουλουδιών» και ζωγράφος της Μαρίας Αντουανέτας

Δούλευε με αληθινά φυτά, στα οποία έκανε ανατομία κι εκεί οφείλονται οι λεπτεπίλεπτες λεπτομέρειες ...

Zωντανά στον Τρίτο: Raven’s Arm και Penny Demos

Eπανέρχεται ως μουσική σκηνή ο ΤΡΙΤΟΣ [Πολιτιστικός Σύνδεσμος Πάνθεον] και την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου, ...

«Ενήλικοι στην αίθουσα» στο σινεμά Πάνθεον

Ο κινηματογράφος Πάνθεον προβάλλει από τις 12 Δεκεμβρίου τη νέα, πολυσυζητημένη ταινία του Κώστα ...

Από τη Μπιενάλε στο Κέντρο Τεχνών Λεμεσού

Γράφει ο Χριστόφορος Νέστορος Με την έκθεση The Future of Colour που εκπροσωπεί αυτή ...

X