“Aerodream” – Έκθεση αρχιτεκτονικής με αεροσυμπίεση στο Centre Pompidou-Metz

Τη γοητευτική ιστορία της αρχιτεκτονικής και του ντιζάιν με αεροσυμπίεση ιχνηλατεί η έκθεση “Aerodream” την οποία φιλοξενεί το Centre Pompidou στο Μετς της Γαλλίας.

Από conceptual έργα τέχνης μέχρι εφαρμογές για τον στρατό και μεγάλης κλίμακας αρχιτεκτονήματα με αεροσυμπίεση, η έκθεση ταξιδεύει τον επισκέπτη στην «τρέλα με τα φουσκωτά» των δεκαετιών 1960 και 1970, μέσα από εγκαταστάσεις, σχέδια, αφίσες, φωτογραφίες και κινηματογραφικά πλάνα. Σε επιμέλεια των Frédéric Migayrou και Valentina Moimas, η έκθεση στο Centre Pompidou-Metz θα ολοκληρωθεί στις 23 Αυγούστου και στη συνέχεια θα μετακομίσει στη Cité de l’Architecture στο Παρίσι, όπου θα παραμείνει από τις 6 Οκτωβρίου έως τις 14 Φεβρουαρίου 2022.

 

Centre Pompidou-Metz

 

Η έκθεση είναι οργανωμένη σε επτά ενότητες. Στην πρώτη εξερευνάται το θέμα «Αέρας στην Τέχνη», από τους πρωτοπόρους, όπως ο Ιταλός καλλιτέχνης Piero Manzoni, ο οποίος χρησιμοποίησε αέρα για να ασκήσει κριτική στην κατάσταση της τέχνης τη δεκαετία του 1960, μέχρι το πιο πρόσφατο έργο “Leviathan” του Anish Kapoor, έργο του 2011.

Ακολουθεί ματιά στις βιομηχανικές καινοτομίες των δομών με αεροσυμπίεση. Το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, φουσκωτές δομές χρησιμοποιήθηκαν σε στρατιωτικές εφαρμογές – αερόπλοια και ζέπελιν – έως την τραγωδία του Hindenburg, το 1937. Επιπλέον, παρουσιάζεται η δουλειά αρχιτεκτόνων και μηχανικών σαν τον Buckminster Fuller (το 1954, πατεντάρισε τον γαιωδαιτικό θόλο) και τον Frei Otto (βραβείο Pritzker, το σημαντικότερο στην αρχιτεκτονική, για τις καινοτόμες δομές του με αεροσυμπίεση).

Στην “Aerodream” εξερευνάται επίσης και το πώς φουσκωτές δομές χρησιμοποιήθηκαν ως μέσον για να οραματιστούμε ουτοπικό τρόπο ζωής ή σχέσεις διάδρασης στο αστικό περιβάλλον. Στη δεύτερη και τέταρτη ενότητα, ιχνηλατείται το πώς καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες όπως οι COOP HIMMELB(L)AU και Franco Mazzucchelli διεύρυναν τα όρια με πειραματικές φουσκωτές δομές με στόχο να εξετάσουν το πώς θα μπορούσαν να αλλάξουν τη σχέση του κόσμου με το περιβάλλον του.

Στις τελευταίες ενότητες η ματιά στρέφεται στην άνοδο, την πτώση και τελική αναβίωση των πλαστικών και φουσκωτών. Η πέμπτη ενότητα δείχνει πώς η μαζική παραγωγή πλαστικών τη δεκαετία του 1960 οδήγησε ντιζάινερ σαν τον Quasar Khan και τον A.J.S Aérolande να εγκαταλείψουν τα παραδοσιακά υλικά και να κατασκευάσουν φουσκωτά έπιπλα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, τα πλαστικά και τα φουσκωτά χάνουν, στη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης, τη γοητεία τους.

ΑΠΕ – ΜΠΕ

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Σε τοίχους του Παρισιού παιδιά παίζουν φορώντας κράνη ιπποτών

Εξακολουθεί να αντιδρά στη συνεχιζόμενη κρίση της Covid-19 ο Γάλλος καλλιτέχνης δρόμου Ζιλιέν Μαλάν ...

«Μικρά, μικρά, μικρά» του Αλέκου Φασιανού

H Golden Gallery by Kapatays υποδέχεται για άλλη μια φορά τον Έλληνα εικαστικό καλλιτέχνη ...

Επίθεση στην περφόρμερ Μαρίνα Αμπράμοβιτς με πορτρέτο της

Την άγρια επίθεση ενός άνδρα δέχτηκε η διάσημη performance artist, Μαρίνα Αμπράμοβιτς, κατά τη διάρκεια ...

Ζωγραφίζοντας με το MoMA

Καθώς οι οδηγίες για αυτοπεριορισμό επιβάλλονται περαιτέρω σε ολόκληρο τον κόσμο, το Μουσείο Σύγχρονης ...

Το Athens Photo World 2021 φέρνει στην πόλη το φωτορεπορτάζ

Επιστρέφει δυναμικά από τις 21 Μαϊου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υπαίθρια ...

Πρόσφυγες αποτυπώνουν με το φακό τους μνημεία της Αθήνας

Πρόσφυγες που ζουν σε διαφορετικά σημεία της Αθήνας πήραν τη φωτογραφική μηχανή ή το ...

X