Όταν τα τρολ οργανώνονται σε ταξιαρχίες

Οι ταξιαρχίες χειραγώγησης της κοινής γνώμης είναι ομάδες τρολ που παρεμβαίνουν για να επηρεάσουν τον δημόσιο διάλογο. Τρολ υπάρχουν παντού και είναι πολλές οι κυβερνήσεις ή τα πολιτικά κόμματα που αρέσκονται σ’ αυτόν τον τρόπο παρέμβασης στα κοινωνικά Μέσα, τι να λέμε ψέματα; Όμως σε κάποιες χώρες είναι πολύ πιο οργανωμένοι σε σημείο που να ονομάζονται ταξιαρχίες ή στρατοί, όπως οι ρωσικές web brigades ή ο κινεζικός 50 Cent Army. Σ’ αυτές τις «ένοπλες δυνάμεις» ανήκει και η Force 47 του Βιετνάμ, με μία ιδιορρυθμία: τα μέλη της είναι όντως στρατιώτες.

Όπως αποκάλυψε το πρακτορείο Reuters εξετάζοντας τις εκθέσεις από κυβερνητικά μέσα ενημέρωσης σε περιφερειακό επιπεδο καθώς και τον επίσημο τηλεοπτικό σταθμό του στρατού, από το 2016, όταν δημιουργήθηκε, η Force 47 έχει δημιουργήσει εκατοντάδες ομάδες και σελίδες στο Facebook, στις οποίες έχει δημοσιεύσει χιλιάδες αναρτήσεις υποστήριξης της κυβέρνησης. Οι αναλυτές των κοινωνικών Μέσων πιθανολογούν ότι η Force 47 είναι από τα μεγαλύτερα και καλύτερα οργανωμενα τέτοια δίκτυα στη Νοτιοανατολική Ασία. Και ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην κόντρα της κυβέρνησης με το Facebook. Το οποίο το τελευταίο διάστημα έχει κατεβάσει αρκετές ομάδες (προφανώς της Force 47) που έκαναν μαζικά «αναφορές» για να κατέβουν άλλες σελίδες.

Στο Βιετνάμ, το Facebook δεν είναι μπλοκαρισμένο όπως σε άλλες χώρες. Έχει 60-70 εκατ. χρήστες (σε πληθυσμό 96,5 εκατ.) και είναι η βασική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου με 1 δισ. δολάρια τζίρο για την εταιρεία. Υπάρχουν όμως και πολλές ομάδες και σελίδες που φιλοξενούν πολιτικούς αντιπάλους της κυβέρνησης, εξ ου και ο καβγάς αφού η εταιρεία δέχεται συνεχώς αιτήματα να τις κατεβάσει. Αντίθετα, όπως είδαμε κατεβάζει τα τρολ.

Πέρσι η κυβέρνηση κατέβασε την ταχύτητα των σέρβερς του Facebook, σε σημείο που το δίκτυο «σέρνονταν», μέχρι που η εταιρεία συμφώνησε να «περικόψει» και άλλες αντικυβερνητικές σελίδες (ένα δις είναι αυτό είπαμε). Αλλά μάλλον δεν έφτανε και η κυβέρνηση απείλησε να κόψει εντελώς την πρόσβαση.

Για να καλύψει τα νώτα του και προς την άλλη πλευρά, της κριτικής, το Facebook δήλωσε στο Reuters ότι στόχος της εταιρείας ήταν να μείνει ανοιχτό στο Βιετνάμ ώστε όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να μπορούν να εκφράζονται, να επικοινωνούν με φίλους και να φροντίζουν τις εταιρείες τους.

Η Force 47 οφείλει το όνομά της στην οδηγία 47, ένα πολιτικό κείμενο της Γενικής Πολιτικής Διεύθυνσης του στρατού, που εκδόθηκε στις 8 Ιανουαρίου 2016. Το κείμενο έδωσε τη σκυτάλη στις στρατιωτικές δυνάμεις αφού μια προηγούμενη προσπάθεια από πολίτες είχε αποτύχει. Το ακριβές της μέγεθος δεν είναι γνωστό αλλά το 2017, ο στρατηγός που ήταν υπεύθυνος για τις δραστηριότητές της εκείνη την εποχή, ο Νγκουγέν Τρονγκ Νία, είχε δηλώσει ότι περιλαμβάνει 10.000 «κόκκινα και εκπαιδευμένα μέλη». Τα οποία δεν στοιχίζουν κιόλας, όπως οι πανάκριβες καμπάνιες στη Δύση, αφού αποτελούν μέρος των στρατιωτικών καθηκόντων τους.

Σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, τον περασμένο Μάρτιο «εορτάστηκε» η 5η επέτειος της δημιουργίας της Force 47. Αποκαλύφθηκαν γύρω στις 15 σελίδες και ομάδες που συνολικά είχαν 300.000 μέλη. Είναι πιθανό η Force 47 να μην «μάχεται» μόνο στο Facebook αλλά και στο YouTube και στο Twitter. Πάντως, το πρώτο δήλωσε ότι έχει κατεβάσει 9 κανάλια, ενώ το δεύτερο ότι δεν έχει εντοπίσει δραστηριότητα της Force 47.

Τα δυτικά Μέσα ενημέρωσης προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την πολιτική περιορισμού των κοινωνικών μέσων σε καθεστώτα με τα οποία η Δύση δεν τα πάει ιδιαίτερα καλά για να χτυπήσουν τα ίδια τα καθεστώτα. Χαζοί δεν είμαστε, το καταλαβαίνουμε. Όπως καταλαβαίνουμε και ότι τα κοινωνικά Μέσα ανήκουν σε τεράστιες εταιρείες που βάζουν πρώτα το κέρδος τους. Όπως πρώτα το κέρδος τους το βάζουν και τα κράτη και κανένας δεν «έκοψε» μια συμφέρουσα εμπορική συμφωνία γιατί η άλλη πλευρά δεν σέβεται για παράδειγμα τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τα χρησιμοποιούμε απλώς μόνο εκεί που μας συμφέρει.

You May Also Like

Η επέλαση των σάιμποργκ

Ένα από τα πράγματα που μου αρέσει πολύ να κάνω, αρκετοί από σας το ...

Οι έφηβοι ξέρουν

Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει πρόσφατα αποδειχθεί ότι αυξάνει την κατάθλιψη και ...

Το “μαύρο”, η Apple και τα social

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη Είμαι θυμωμένη. Όχι θυμωμένη, έξαλλη. Και φαντάζομαι το ίδιο και ...

Να πάρουμε πίσω τον έλεγχο

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Αρκετοί, τυχεροί, από μας μπόρεσαν να παρακολουθήσουν το ...

Έξυπνα τατουάζ για όλους

Tατουάζ βλέπουμε συνέχεια. Kυκλοφορούν ελεύθερα σε μπράτσα, λαιμούς, πλάτες, πόδια… παντού. Kαι πόσες φορές ...

JOMO, το αντίδοτο του FOMO

Με τόσα θέματα να μας απασχολούν δεν καταφέραμε ούτε μια τόση δα φορά να ...

X