Το (επίκαιρο) βιβλίο μέσα από ένα μικρό κουτί

Είναι κάποιες φορές που προτιμάς να υπάρχει ένας σκηνοθέτης που να μπορεί να αποδώσει αξιοπρεπώς ένα βιβλίο από έναν σκηνοθέτη που θα προσπαθήσει να κάνει καινοτομίες, να το παίξει κουλτουριάρης, να δώσει εκείνα τα κουραστικά μονόπλανα και τις σπαρακτικές ερμηνείες που στο τέλος της ημέρας μπορεί να καταντήσουν και γραφικές. Ο Μανούσος Μανουσάκης ξέρει να κάνει τηλεόραση. Και όσες φορές πιάνει στα χέρια του ένα βιβλίο, ξέρει πως αυτό πρέπει να αποδοθεί αλλιώτικα στην τηλεόραση. Στο τέλος της ημέρας, μπορεί αυτό που έδωσε στο κοινό να μην αφήσει τίποτα, δηλαδή να έχεις ενθουσιαστείς όσο το βλέπεις, αλλά να μην υπάρχει εκείνη η σκηνοθετική ματιά που θα το κατατάξουν στα αριστουργήματα. Αλλά, αλήθεια από πότε η τηλεόραση είπαμε πως εντάσσεται στις τέχνες, ώστε να αναζητούμε το κάτι παραπάνω μέσα από την ψυχαγωγία; Και αν έστω ένας σκηνοθέτης πιάσει στα χέρια του ένα βιβλίο και το μεταφέρει αξιοπρεπώς αυτό δεν είναι από μόνο του ένα κατόρθωμα για το κοινό, το οποίο έχει αφήσει εκτός του κάδρου του τα βιβλία;

Η ΕΡΤ (ε είπαμε, το ΡΙΚ κάνει σαπουνόπερες με βράκες, ήτοι βρακόπερες), αποφάσισε να μεταφέρει τηλεοπτικά τέσσερα διηγήματα με τη σκηνοθετική ματιά του Μανούσου Μανουσάκη. Θα είναι μίνι σειρές και θα προβάλλονται κάθε Σάββατο βράδυ, ό,τι καλύτερο για αυτούς που δεν έχουν μια εναλλακτική το βράδυ. Ήδη, έχει κλείσει ο κύκλος με το πρώτο διήγημα το «Βαρδιάνος στα σπόρκα» με τη Ρένια Λουιζίδου να δίνει ρέστα στον ρόλο της Σκεύως στο ομότιτλο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Και το διήγημα είναι όσο επίκαιρο μπορεί να φανταστεί κανείς, αφού η ηρωίδα του Παπαδιαμάντη αποφασίζει να μεταμφιεστεί σε άντρα για να γίνει βαρδιάνος (φύλακας) στα σπόρκα (καράβια που βρίσκονταν σε καραντίνα εξαιτίας της χολέρας), προκειμένου να τον σώσει. Η σύνδεση με την περίοδο που ζούμε, την καραντίνα και τον κορωνοϊό είναι προφανής, ωστόσο ο σκηνοθέτης αφήνει την ιστορία να εξελιχθεί για να σου δείξει πως δεν χρειαζόταν ίντερνετ για να δεις πως δεν έχει αλλάξει κάτι, πως οι απόψεις των παπάδων είναι ακόμη οι ίδιες, πως οι ψεκασμένοι ζουν πάντα ανάμεσά μας.

Η μίνι σειρά τεσσάρων επεισοδίων στριμάρει στο ERTFLIX, το οποίο είναι διαθέσιμο για τις ελληνικές παραγωγές και στην Κύπρο. Από χθες Σάββατο (30/10) η ΕΡΤ ξεκίνησε τη δεύτερη σειρά βασισμένη στο βιβλίο του Γιώργου Βιζυηνού «Ποίος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου» με το πρώτο επεισόδιο που είδαμε στο ERTFLIX να δείχνει κι αυτό μια αξιοπρεπή και προσεγμένη προσπάθεια, ενώ πιάνει άλλο ένα επίκαιρο θέμα, αυτό της αυτοδικίας. Η ελληνική δημόσια τηλεόραση δείχνει με λίγα λόγια με έναν έμμεσο τρόπο πως τα βιβλία είναι ακόμη ζωντανά κι επίκαιρα, ενώ η δική μας δημόσια τηλεόραση θάβει ακόμη και τη μοναδική της πολιτιστική εκπομπή στα απογεύματα του Σαββάτου ως… απλή διεκπεραίωση.

  • Μιχάλης Σταύρου

    Γεννήθηκε (1983), μπλα μπλα, σχολείο μπλα μπλα, πανεπιστήμιο για τα Μέσα Ενημέρωσης (Πάντειο) μπλα, μπλα, δημοσιογραφία σε τηλεόραση, sites, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο. Πλέον ενεργός «Πολίτης». Γράφει για όσα του αρέσουν και όσα τον εκνευρίζουν.

You May Also Like

To “The good cop” είναι τόσο κακή σειρά, όσο είναι και καλή

Δεν έχουμε καταλάβει τι παίζει ακριβώς με το “The good cop”. Τη μια θέλεις ...

Το ντοκιμαντέρ για τη Madeleine είναι ένα σκληρό reality

Μέσα από αυτήν εδώ τη στήλη είχαμε εκθειάσει το Netflix για το “The keepers”, ...

Το μόνο σίγουρο με το Limetown είναι πως θα… την ακούσετε

Δεν υπάρχει στόρι που να μην έχει γίνει στην τηλεόραση, δεν υπάρχει κάτι που ...

Παίξτε με τον χρόνο για χάρη του “Dark”

Αγόρι εξαφανίζεται σε μια μικρή πόλη αλά “Stranger Things”, με το υπερφυσικό στοιχείο να ...

Game of Thrones: Το σαπουνοπερίζειν εστί φιλοσοφείν

“Κάποτε πίστευα πως ήσουν έξυπνος”, είπε η Sansa στον Τyrion (μην ρωτάτε γιατί, μην ...

Αμαρτία να μην δεις back to back το “The Sinner”

Δύο κύκλους μετρά η σειρά “The Sinner” (ο δεύτερος παίζει αυτή την περίοδο στην ...

X