O Toff Mazery εμπνέεται από τα παιδικά του χρόνια στην Κύπρο και βλέπει τα σχέδιά του να κινούνται

«Wolfboy and the Everything Factory»

Ο Toff Mazery είναι ο δημιουργός της τηλεοπτικής σειράς κινουμένων σχεδίων για παιδιά «Wolfboy and the Everything Factory», που προβάλλεται από τον Σεπτέμβρη στην τηλεοπτική πλατφόρμα της Apple. Η παιδική του ηλικία στην Κύπρο απ’ όπου κατάγεται ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία του κεντρικού χαρακτήρα William, που του αρέσει να φοράει μια μάσκα λύκου και να αυτοαποκαλείται «Wolfboy». Ο Wolfboy δεν νιώθει ότι ανήκει στο σχολείο, ή και πουθενά, μέχρι που ανακαλύπτει ένα παράξενο βασίλειο στο κέντρο της γης, όπου φανταστικά όντα που ονομάζονται Sprytes δημιουργούν πράγματα για τον κόσμο στην επιφάνεια, όπως σύννεφα, δέντρα, κουνέλια, όνειρα, λόξιγκες και πολλά άλλα. Μαζί με τους νέους φίλους του, ο Wolfboy μαθαίνει ότι όχι μόνο μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δημιουργική ενέργεια του Everything Factory για να ζωντανέψει την άγρια φαντασία του, αλλά ότι είναι προορισμένος να παίξει κεντρικό ρόλο σε μια πανάρχαια μάχη μεταξύ των δυνάμεων της δημιουργίας και της καταστροφής, και μαθαίνει επίσης ότι οι ονειροπόλοι σαν αυτόν είναι που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο.

«Πάντα ήθελα να δημιουργήσω μια παιδική τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων αλλά εκείνη την εποχή, στις αρχές του 2000, δεν υπήρχαν πλατφόρμες όπως το YouTube και δεν μπορούσα να σκεφτώ ένα τρόπο να πραγματοποιήσω αυτό τον στόχο. Οπότε, έγινα καλλιτέχνης, εικονογράφος και συγγραφέας και αποφάσισα να είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και να το προσπαθήσω μόνος μου». Μετά τις σπουδές του στις γραφικές τέχνες και animation, αναλάμβανε διαφημίσεις, μουσικά βίντεο, συμμετείχε σε εικαστικές εκθέσεις, έγραφε μικρές ιστορίες και ξεκίνησε να χτίζει ένα διαδικτυακό επαγγελματικό προφίλ. Δέκα χρόνια μετά, μπήκε στη συλλογική διαδικτυακή πλατφόρμα HITRECORD, που δημιούργησε ο γνωστός αμερικανός ηθοποιός Joseph Gordon-Levitt. «Τότε δούλευα πάνω σε ένα προσωπικό πρότζεκτ, με τίτλο «Tiny Stories»(Μικροσκοπικές Ιστορίες), για το οποίο έγραφα και εικονογραφούσα μικροσκοπικές ιστορίες των δύο ή τριών προτάσεων. Ο Joseph ενθουσιάστηκε με την ιδέα και μέσω της HITRECORD επεκτείναμε το πρότζεκτ, ζητώντας από καλλιτέχνες να γράψουν μικροσκοπικές ιστορίες, τις οποίες επιμεληθήκαμε μαζί και συγκεντρώσαμε σε μια σειρά από εκδόσεις». Ακολούθως, o Toff μοιράστηκε την ιδέα του Wolfboy με τον Joseph, o οποίος τον έφερε σε επαφή με ένα στούντιο κινουμένων σχεδίων που ονομάζεται Bento Books, ένα από τα μεγαλύτερα στούντιο κινουμένων σχεδίων στο Λος Άντζελες.

«Ήταν το πρώτο βήμα, ο Joseph με βοήθησε πραγματικά, είχα αυτή την ιδέα για το Wolfboy για πολύ καιρό. Η Bento Books με βοήθησε να το αναπτύξω σε μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση, με ένα πιλοτικό σενάριο. Επειδή είμαι εικαστικός καλλιτέχνης και μπήκα σε αυτό το πεδίο μέσα από ένα οπτικό υπόβαθρο, με έφεραν σε επαφή με τον σεναριογράφο Έντουαρντ Τζέσι, με τον οποίο ξεκινήσαμε να γράφουμε μαζί. Αρχικά αναπτύξαμε τρεις σκηνές για τρία επεισόδια, κάτι σαν ‘pitch Bible’, μια ‘Βίβλος ιδεών’, που παρουσιάζεις στο δίκτυο μαζί με την ιδέα σου. Στη συνέχεια, το προωθήσαμε στο Amazon Cartoon Network και στην Apple. Πήγαμε με την Apple εν τέλει. Το βρήκαν μοναδικό σε σύγκριση με άλλα κινούμενα σχέδια εκείνης της εποχής, που ήταν περισσότερο υπερδιεγερτικά, με γρήγορο ρυθμό, σε αντίθεση με το Wolfboy, που έχει μια πολύ πιο οργανική αισθητική. Ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής μου όταν μας ανακοίνωσαν ότι θέλουν να το αγοράσουν. Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ!».

Η ιδέα για το Wolfboy βασίζεται στα παιδικά χρόνια του Toff στην Κύπρο, δεν έχει βάση την Κύπρο αλλά είναι εμπνευσμένο από τη ζωή του, είναι μια εκδοχή του εαυτού του όταν ήταν παιδί. Έχει να κάνει με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία και πώς να τα κρατάς ζωντανά στη ζωή σου. «Μεγάλωσα έξω στη φύση πολύ. Σε ένα προωθητικό βίντεο για τη σειρά στο Youtube, ένα από τα πράγματα για τα οποία μίλησα ήταν η έμπνευση για τη σειρά και γύρισα την Κύπρο βγάζοντας φωτογραφίες από όλα τα μέρη που έπαιζα σαν παιδί, την παραλία, τα χωράφια, τα βουνά, τη Λάρνακα. Τότε το παιχνίδι ήταν η φαντασία, φτιάχναμε σπιτάκια, κάναμε τους εξερευνητές, περνούσαμε πολύ χρόνο έξω. Ακόμα και η περιστασιακή βαρεμάρα ήταν με κάποιο τρόπο εποικοδομητική».

Η ανάπτυξη της σειράς είναι μια συλλογική προσπάθεια. «Αρχικά, είχα μια πολύ άκαμπτη ιδέα, το ότι ήθελα η ιστορία να είναι από την αρχή μέχρι το τέλος. Σταδιακά όμως, επεισόδιο με επεισόδιο, στην αίθουσα γραφής με άλλα έξι έως επτά άτομα, προτείνω μια πρώτη ιδέα για το τι θα ήθελα να είναι η θεματική του επεισοδίου και μετά όλοι ρίχνουμε ιδέες και αρχίζουμε να σκεφτόμαστε ιστορίες. Ήταν δύσκολο για μένα στην αρχή, γιατί το ένιωθα σαν το μωρό μου. Μια ιδέα που είχα τόσο καιρό και ήθελα να είναι ακριβώς όπως την είχα στο μυαλό μου. Συνειδητοποίησα όμως, σιγά σιγά, ότι υπάρχουν πολλοί συγγραφείς εκεί έξω από διαφορετικά υπόβαθρα, που θέλουν να μοιραστούν τις ιστορίες τους επίσης, έτσι η σειρά αρχίζει να γίνεται μια συγχώνευση αυτών και είναι υπέροχο. Γίνεται καλύτερη. Ο καθένας έχει τον δικό του φακό, μέσα από τον οποίο βλέπει τον κόσμο και η σειρά γίνεται ένας συνδυασμός αυτών».

Το οπτικό ύφος είναι εμπνευσμένο από τα έργα τέχνης του Toff, την οργανική και ακατάστατη αισθητική της δουλειάς του. «Το ονομάζουμε ατελές τέλειο. Να είναι οπτικά ελκυστικό αλλά όχι πολύ καθαρό και επιτηδευμένο. Έχουμε μια καταπληκτική καλλιτεχνική διευθύντρια, τη Beatrice Blue, με την οποία έχουμε παρόμοια αισθητική. Φανταστείτε, αν ο ίδιος ο Wolfboy δημιουργούσε τη σειρά; Πώς θα έμοιαζε; Αυτό έγινε η «μάντρα» μας όσον αφορά το ύφος της σειράς γενικότερα».

Αυτή την περίοδο συμπληρώθηκε η 2η σεζόν, που θα κυκλοφορήσει του χρόνου. Και αν πάει καλά, μπορεί να υπάρξει και 3η σεζόν. «Η ανταπόκριση ήταν πολύ θετική. Γονείς μας έστειλαν βίντεο με τα παιδιά τους να το παρακολουθούν γελώντας, κάτι πολύ συγκινητικό».

Η πανδημία έδωσε στον Toff την ευκαιρία να αφήσει για κάποιους μήνες το Λος Άντζελες και να επανασυνδεθεί με την Κύπρο, αφού τους τελευταίους έξι μήνες βρισκόταν στο νησί.

«Έχω μια περίπλοκη σχέση με την Κύπρο. Είχα μια μεγάλη αίσθηση ότι ήθελα να φύγω όταν ήμουν νέος. Όμως τώρα, με ενδιαφέρει πολύ να γνωρίσω ανθρώπους εδώ και να συνδεθώ με την κοινότητα της τέχνης και του animation. Τους τελευταίους έξι μήνες γνώρισα πολλούς καταπληκτικούς ανθρώπους».

Αυτή τη στιγμή, δουλεύει πάνω σε μια νέα ιδέα για μια μίνι σειρά animation για ενήλικες με βάση την Κύπρο, για την οποία είναι πολύ ενθουσιασμένος. «Όποτε μιλάω για την Κύπρο, παρατηρώ ότι ο κόσμος στην αίθουσα δείχνει μεγαλύτερη προσοχή και ενδιαφέρον. Είναι η μοναδική μου εμπειρία και ένα μέρος για το οποίο δεν έχουν ακούσει. Η ιστορία της, η μυθολογία και οι τόσες πολλές διαφορετικές επιρροές από τη γύρω περιοχή, είναι μεγάλη έμπνευση για μένα».

 

You May Also Like

Βαρβάρα Χριστοφή: «Παίρνω δύναμη από τους χαρακτήρες του έργου»

«Ένα από τα αριστουργήματα όχι μόνο του Λόρκα αλλά και της παγκόσμιας λογοτεχνίας», χαρακτήρισε ...

Με Τζάρμους, Μάλικ, Αλμοδοβάρ, Λόουτς και αδερφούς Νταρντέν οι φετινές Κάννες

Γράφει ο Νίνος Φένεκ Μικελλίδης Μερικά από τα μεγάλα τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου, όπως ...

Ο πατέρας μου, Μιχαήλ Κάσιαλος

Ήσυχος, λιγομίλητος, φιλόθρησκος. «Ούτε τον άκουσα να βλαστημά καμιά φορά». Είχε πάντα δίπλα του ...

«Bohemian Rhapsody» από 1η Νοεμβρίου στους κινηματογράφους

Στους κινηματογράφους από την ODEON θα προβάλλεται από την 1η Νοεμβρίου η ταινία-αφιέρωμα στο μουσικό ...

Το βιβλίο ως αντικείμενο τέχνης

Το παιχνίδι μεταξύ του περιεχομένου και της αισθητικής του βιβλίου θα είναι το αντικείμενο ...

Εβδομάδες Γερμανικής Γλώσσας: «The Divine Order»

Η Πρεσβεία της Ελβετίας παρουσιάζει στο πλαίσιο των Εβδομάδων Γερμανικής Γλώσσας τις προβολές της ...

X