Το έργο «Femme nue couchée» του Πικάσο αναμένεται να ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια δολάρια

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 20.4.2022

Μια συναρπαστική σύνθεση, ριζικά διαφορετική από οποιοδήποτε άλλο έργο του - ο Πικάσο απεικονίζει τη Μαρί Τερέζ Ουολτέρ με τα δυνατά και αισθησιακά μέλη ενός θαλάσσιου πλάσματος που μοιάζουν με πλοκάμια.


Μια από τις πιο αισθησιακές απεικονίσεις της Μαρί Τερέζ Ουολτέρ από τον Πάμπλο Πικάσο απολαμβάνει κανείς στο έργο του Femme nue couchée (Γυμνή ξαπλωμένη γυναίκα) που δημιούργησε τον Απρίλιο του 1932, πριν από 90 χρόνια.

Ένα έργο του Πικάσο μεγάλης κλίμακας που σε λίγο καιρό, στις 17 Μαΐου, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, σε δημοπρασία από τον οίκο Sotheby’s και αναμένεται να αγγίξει πάνω από 60 εκατομμύρια δολάρια στις 17 Μαΐου, καθιστώντας τον ένα από τα πιο πολύτιμα πορτρέτα της Marie-Thérèse Walter που προσφέρθηκαν ποτέ σε δημοπρασία.



Η Μαρί Τερέζ Ουολτέρ ήταν η έμπνευση για πολλά από τα σπουδαιότερα έργα του Πικάσο, με το 1932, τη χρονιά που απέκτησε τελικά την ολοκληρωμένη καλλιτεχνική φωνή του θεωρούμενη πλέον ευρέως ως το “annus mirabilis” του. Ήταν τόσο εκπληκτικό που η Tate Modern το 2018 διοργάνωσε μια ολόκληρη έκθεση αφιερωμένη σε αυτό το έτος, με τίτλος «Παρίσι 1932». Και ενώ τα έργα αυτής της περιόδου ξεχωρίζουν για τη δημιουργικότητα και την αισιόδοξη διάθεσή τους, το στοιχείο ίσως εκείνο που είναι πιο ευδιάκριτο είναι το ερωτικό πάθος και η ένταση που τα χαρακτηρίζει. Διόλου τυχαίο πως το Μουσείο Πικάσο έχει δώσει τον τίτλο «Παρίσι 1932: Ερωτικό έτος» στα έργα αυτής της χρονιάς.






Ωστόσο, ανάμεσα στα πολλά πορτρέτα που ζωγράφισε ο Πικάσο της Μαρί-Τερέζ εκείνη τη χρονιά, το έργο Femme nue couchée ξεχωρίζει κυρίως λόγω της αλληγορικής της φύσης. Μια συναρπαστική σύνθεση, ριζικά διαφορετική από οποιοδήποτε άλλο έργο του. Ο Πικάσο απεικονίζει τη Μαρί-Τερέζ με τα δυνατά και αισθησιακά μέλη ενός θαλάσσιου πλάσματος που μοιάζουν με πλοκάμια και αν και θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια στα έργα του να αποδίδει τους επόμενους εραστές με ζωώδη μορφή, εδώ η αναφορά του θαλασσινού στοιχείου δεν είναι τυχαία καθώς η αγάπη της Μαρί-Τερέζ για την κολύμβηση και τη θάλασσα ήταν ένα από τα στοιχεία που τον γοήτευαν (αν και ως παιδί ο Πάμπλο Πικάσο έζησε κοντά στη θάλασσα, στην πραγματικότητα δεν έμαθε ποτέ να κολυμπάει).

Επιπλέον, τις πιο ταραχώδεις ημέρες της ερωτικής τους σχέσης τις πέρασαν δίπλα στη θάλασσα: το καλοκαίρι του 1928, ο Πικάσο πήρε την τότε σύζυγό του Όλγα και τον γιο του Πάολο στην παραλία στο Ντινάρ. Εν αγνοία τους, κοντά τους βρισκόταν και η τότε μυστική ερωμένη του Μαρί-Τερέζ ώστε να μπορεί να «ξεφεύγει», όποτε ήταν δυνατόν για μυστικές ρομαντικές συναντήσεις δίπλα στη θάλασσα.

Εμπνευσμένη από την ευφάνταστη σουρεαλιστική εικονογράφηση και την αφοσίωση του Πικάσο στην ερωμένη του, η σύνθεση αφθονεί σε αισθησιακές καμπύλες, λαμπρές χρωματικές επιφάνειες και μια πλούσια, γλυπτική ποιότητα που χαρακτηρίζουν τα μεγαλύτερα έργα του Πικάσο αυτής της περιόδου.


Για τον Πικάσο, η Μαρί-Τερέζ ήταν η μούσα του, προσφέροντάς του ένα αισθησιακό κράμα ερωμένης, μοντέλου και θεάς. Στο Boisgeloup, ο Πικάσο αφιέρωσε όλο και περισσότερο τον χρόνο του και τη δημιουργική του ενέργεια στη γλυπτική, συμπεριλαμβανομένων μιας σειράς γύψινων προτομών και ξαπλωμένων γυμνών πορτρέτων της Μαρί-Τερέζ. Η επίδραση αυτού του μέσου είναι ορατή στο Femme nue couchée στη μνημειακή γλυπτική δύναμη με την οποία ο Πικάσο απεικονίζει το γυναικείο σώμα.


Τα πέντε κορυφαία έργα του Πικάσο σε δημοπρασία έχουν όλα συγκεντρώσει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια. Το τελευταίο έργο που ξεπέρασε αυτό το φράγμα τιμών ήταν ένα άλλο έργο του 1932 Femme assise près d’une fenêtre (Μαρί-Τερέζ) «Γυναίκα που κάθεται κοντά σε ένα παράθυρο», έργο που άγγιξε τον περασμένο Μάιο στον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη τα 103,4 εκατομμύρια δολάρια.

ΠΗΓΗ: ελculture








Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ