Διεθνής Ημερίδα: Εικαστική παιδεία και Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 2.5.2022

Το Πανεπιστήμιο Frederick πραγματοποιεί διεθνή Ημερίδα με τίτλο «Εικαστική παιδεία στη σύγχρονη κοινωνία: Συνδέοντας την τέχνη με ζητήματα της πραγματικής ζωής» το Σάββατο 14 Μαΐου 2022 στην πανεπιστημιούπολή του, στη Λευκωσία.


Έχοντας την τέχνη και την αειφορία στο επίκεντρό της, η Ημερίδα θα παρουσιάσει πρακτικές ιδέες ενσωμάτωσης των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών στην εικαστική εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα της Ημερίδας περιλαμβάνονται παρουσιάσεις, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης και εργαστήρια. Ομιλητές και ομιλήτριες από την Κύπρο και τον διεθνή χώρο θα αναφερθούν σε καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις και θα συζητήσουν τις εκπαιδευτικές προεκτάσεις του θέματος.











Η Ημερίδα πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου CARE «Visual arts education in new times: Connecting Art with REal life issues» το οποίο χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+. Το έργο συντονίζει η Δρ Βικτωρία Παύλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εικαστικής Αγωγής στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick. «Η εικαστική παιδεία μπορεί να είναι μια πραγματικά μετασχηματιστική εμπειρία», σχολιάζει η Δρ Παύλου. «Μπορεί να ωθήσει τα παιδιά να είναι ενεργά σκεπτόμενοι πολίτες, με κριτική και δημιουργική σκέψη, με ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της κοινωνίας και ένα βιώσιμο μέλλον».

Κατά την Ημερίδα, η Δρ Παύλου θα παρουσιάσει το έργο CARE και θα αναπτύξει τους στόχους και τις δράσεις του. Ο Καθηγητής Κώστας Μάντζαλος, Κοσμήτορας της Σχολής Τεχνών, Επικοινωνίας και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Frederick θα παρουσιάσει το θέμα «Σύγχρονη τέχνη και πραγματική ζωή!» και η Δρ Χρυσάνθη Κάτζη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου θα μιλήσει για τη «Δύναμη της εικόνας στην Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη».

Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στην Ημερίδα θα λάβουν μέρος σε βιωματικά εργαστήρια τα οποία θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης από Κύπρο και Ελλάδα και ακαδημαϊκοί από τη Μεγάλη Βρετανία. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δύο συμπληρωματικές με την Ημερίδα δράσεις, που θα προηγηθούν: η πρώτη θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας, Συνεργασία Ίδρυμα Πιερίδη (NiMAC) την Πέμπτη 12 Μαΐου και η δεύτερη στη Λεβέντειο Πινακοθήκη την Παρασκευή 13 Μαΐου.

Εταίροι του έργου CARE είναι το Πανεπιστήμιο Frederick (συντονιστής), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Ελλάδα), το Πανεπιστήμιο της Μάλτας, το Πανεπιστήμιο Exeter (Μεγάλη Βρετανία) και το European Regional Council of InSEA (International Society for Education through Art).

Το πρόγραμμα της Ημερίδας

8:30-9:00 Εγγραφές

9:00-9:15 Χαιρετισμοί από τη Νατάσσα Φρειδερίκου, Πρόεδρο Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Frederick και τη Rita L. Irwin, Distinguished University Scholar and Professor of Art Education and Curriculum Studies, University of British Columbia, Vancouver

9:15-11:15 Παρουσιάσεις και Συζήτηση
Connecting Art with Real Life Issues – The CARE project, Βικτωρία Παύλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Συντονίστρια του CARE
Sustainable development goals, art education and contemporary artistic practices, Raphael Vella, Associate Professor, Malta University, Malta
Visual diaries as a vehicle for learning and assessment, Μάρθα Ιωαννίδου, Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελλάδα
Issues-Based Art Education in Primary Schools, Emese Hall, Senior Lecturer in Art Education, University of Exeter, UK

11:15-11:35 Διάλειμμα

11:35-12:25 Παράλληλες συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης
The Art of Compassion, Isabelle Gatt, Senior Lecturer, Malta University, Malta
Σύγχρονη τέχνη και Πραγματική Ζωή!, Κώστας Μάντζαλος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Frederick, Κύπρος
H δύναμη της εικόνας στην Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη, Χρυσάνθη Κάτζη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Frederick, Κύπρος

12:25-13:30 Παράλληλα εργαστήρια
Για την Ειρήνη! (ΣΒΑ16), Τερέζα Μαρκίδου, Εκπαιδευτικός Δημοτικής Εκπαίδευσης, Κύπρος
Υπεύθυνος καταναλωτής (ΣΒΑ12), Ιουλία Παναγιώτου-Αχεριώτη, Φοίβη Αντωνίου και Μαρία Λουκά, Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης, Κύπρος
Ένα φίδι ταξιδεύει (ΣΒΑ12 , ΣΒΑ4), Αναστάσιος Παπάς, Πολύμνια Σιούρλα και Αθηνά Νταναβάρα, Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ελλάδα
Nature’s great builders, Harriet White, Lecturer, Emese Hall, Senior Lecturer, University of Exeter, UK

Για εγγραφή (μέχρι τις 10 Μαΐου), ακολουθήστε τον σύνδεσμο εδώ

Για περισσότερες πληροφορίες:

Βικτώρια Αβρααμίδου, Press Officer, Communications and Outreach Service
T. +357 22394394, εσωτ. 41199 | E. v.avraamidou@frederick.ac.cy

Σχετικά με το Πανεπιστήμιο Frederick:

Το Πανεπιστήμιο Frederick λειτουργεί από το 2007 ως ένα διεθνώς αναγνωρισμένο Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφοσίωση στην ακαδημαϊκή αριστεία.Στις πέντε Σχολές του Πανεπιστημίου προσφέρονται περισσότερα από 80 προγράμματα σπουδών σε πτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, των Γραμμάτων και των Τεχνών. Αποστολή του είναι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μέσα από ένα περιβάλλον που προωθεί τη γνώση και συμβάλλει στην ακαδημαϊκή και προσωπική ανάπτυξη των φοιτητών/τριών, η προσήλωση στην έρευνα, την καινοτομία και την παραγωγή νέας γνώσης και η συμβολή στο κοινωνικό σύνολο για την επίτευξη της αλλαγής που ο κόσμος μας χρειάζεται.
Το Πανεπιστήμιο Frederick είναι το μοναδικό ακαδημαϊκό ίδρυμα στην Κύπρο με άδεια λειτουργίας σε Λευκωσία και Λεμεσό. Το 2021 κατατάχθηκε στη 294η θέση ανάμεσα σε 1101 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια στη γενική κατάταξη του παγκόσμιου συστήματος αξιολόγησης πανεπιστημίων U-Multirank, που υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στα Times Higher Education Impact Rankings 2021, κατατάχθηκε στα καλύτερα 10% των Πανεπιστημίων παγκοσμίως στην κατηγορία Ποιοτική Εκπαίδευση.



Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ