Αν τα ζώα έπρεπε να επιβιώσουν σε μεγαλουπόλεις | Παιδιά της Δ᾽ Δημοτικού εικονογραφούν

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 17.5.2022

Όταν ο εκπαιδευτικός οργανισμός CARDET πρότεινε στην εκπαιδευτικό Δέσπω Πασιά να συμμετέχει στο έργο "RoboGirls - Ενδυνάμωση των κοριτσιών σε θέματα STEAM αξιοποιώντας τη ρομποτική και την κωδικοποίηση" θεώρησε ότι θα ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για να διευρυνθούν τόσο οι θεματικές στις οποίες εστιάζεται το μάθημα της Εικαστικής Αγωγής, όσο και τα είδη των συνδέσεων που πραγματοποιούν οι μαθήτριες και οι μαθητές μέσα από τις Τέχνες.


" Από τις 4 ενότητες που το πρόγραμμα διαθέτει για τη Δημοτική Εκπαίδευση επιλέξαμε τη θεματική "Σώστε τον Πλανήτη" και εμπλέξαμε τις Δ’ τάξεις του σχολείου μας. Τα μαθήματα ρομποτικής έγιναν στα πλαίσια των Φυσικών Επιστημών και ένας από τους στόχους που είχαν οι μαθήτριες και μαθητές μας ήταν να προσαρμόσουν ένα (ρομποτικό) ζώο ώστε να μπορεί να επιβιώσει σε συγκεκριμένες συνθήκες. Έτσι, κτίσαμε πάνω σε αυτή τη θεματική θέτοντας το εξής ερώτημα για τα μαθήματα των Εικαστικών Τεχνών:


Ποιες προσαρμογές θα έπρεπε να κάνουν τα ζώα που αγαπάτε αν έπρεπε να ζήσουν σε μεγαλουπόλεις;


Αρχικά μελετήσαμε τα στοιχεία που κάνουν μια πόλη μεγαλούπολη - εντοπίσαμε 8 περίπου στοιχεία. Κάθε παιδί επέλεξε 2 ή 3 από αυτά και το ζώο στο οποίο θα "έδινε" προσαρμογές για αυτά τα συγκεκριμένα στοιχεία. Οι πιο πολλές απαντήσεις των παιδιών στο κεντρικό ερώτημα κατέληγαν σε υβριδικές μορφές ζώων που ενσωματώνουν είτε στοιχεία από άλλα ζώα και φυτά που παρουσιάζουν προσαρμογή κατάλληλη για τα στοιχεία που επέλεξαν, είτε στοιχεία μηχανών. Οι προσαρμογές υλοποιήθηκαν εικαστικά με κολάζ και σχέδιο και τα περιβάλλοντα των πόλεων δημιουργήθηκαν μέσα από σύνθεση αληθινών μεγαλουπόλεων ανάλογα με τα στοιχεία στα οποία επικεντρώθηκε το κάθε παιδί." εξηγεί η Δέσπω Πασιά


*Δ΄τάξεις | Γ’ Δημοτικό Σχολείο Παλουριώτισσας .Εκπαιδευτικός Εικαστικών Τεχνών: Δέσπω Πασιά. Συνεργαζόμενος εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών: Χριστόφορος Φελλάς


Το πρόγραμμα RoboGils επικεντρώνεται στον τομέα των STEAM και αποσκοπεί στη μείωση των έμφυλων ανισοτήτων ανάμεσα στις/στους εκπαιδευτικούς και στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των κοριτσιών στους τομείς αυτούς. Το πρόγραμμα ανέπτυξε Παιδαγωγικό Υλικό και Οδηγό Εκπαιδευτικών που βρίσκονται διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του έργου: https://elearning.robogirls.eu/login/index.php. Περισσότερα, στην ιστοσελίδα του έργου: https://robogirls.eu/el/


20220408_092028


Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ