Το Φεστιβάλ Χορού και Performance Open House το οποίο διοργανώνει η Στέγη Χορού Λεμεσού, επιστρέφει δυναμικά με την 13η έκδοση του, στις 30 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 2 Οκτωβρίου. Με αφορμή τα 15 χρόνια από την ίδρυση του οργανισμού, το φεστιβάλ γιορτάζει την ζωντανή παραστατική εμπειρία και επικεντρώνεται στο σύγχρονο σώμα και ό,τι αυτό φέρει: τις μετατοπίσεις του, τα σημαινόμενα και τις αντανακλάσεις σου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις και παρουσιάσεις από την τοπική και διεθνή σκηνή οι οποίες θα παρουσιαστούν σε διάφορα σημεία στο κέντρο της πόλης.
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα ανά ήμερα:
30/09/2022 | Παρασκευή
Cold Hawaii (DK) | Sigrid Stigsdatter Mathiassen | 19:00 (30’) | Ξυδάδικο
“Αποσύρεται. Κάτι σπάει, και μετά, εξερευνά το απέραντο κενό, το πεδίο της απόλαυσης και την αίσθηση της σιωπής. Όπως την θλίψη από ένα χωρισμό που μεγαλώνει ασταμάτητα, μόνο για να καταρρεύσει και πάλι. Δημιουργεί έναν χαρακτήρα που αναπνέει, που αναδύεται και που εντέλει εξαφανίζεται. Μέσα από την κίνηση, τον ήχο, τις λέξεις και το τραγούδι, διαπραγματεύεται την σκληρή πραγματικότητα και τους τρυφερούς κόσμους που φτιάχνει με τη φαντασία της.”
Το Cold Hawaii είναι ένα σόλο το οποίο θα μπορούσε να εκληφθεί ως μια νουβέλα όπου η μυθοπλασία γίνεται ο χάρτης για να ξαναφανταστούμε την πραγματικότητα.
Μέσα από από τα στοιχεία της παραδοξότητας και του μυθικού, το έργο ερευνά τρόπους για να αντιμετωπιστεί ο πόθος, να εκτεθεί αλλά και να παραμείνει ιδιωτικό, να μείνει ντροπαλό αλλά και τολμηρό, να μετουσιωθεί σε κάτι, σε ένα τίποτα, να μεταμορφωθεί σε κάτι άγιο αλλά και ήσυχο. Είναι ένα έργο το οποίο πλημμυρίζει από θλίψη, απογοήτευση και απόρριψη.
Ιδέα, Χορογραφία, Ερμηνεία: Sigrid Stigsdatter Mathiassen | Μουσική σύνθεση: Lora Deniz | Κουστούμι: Ginta Tinte | Δραματουργία: Antonia Steffens | Καλλιτεχνική Συνεργασία: Merel Heering και Kristin De Groot | Τεχνική υποστήριξη, Σχεδιασμός φωτισμών: Edwin van Steenbergen | Βίντεο, trailer: Paul Sixta | Φωτογραφία: Anna van Kooij | Παραγωγή: Dansateliers Rotterdam, Azkuna Zentroa (Bilbao, ES) | Οικονομική στήριξη, χορηγία: Gemeente Rotterdam.
1/10/2022 | Σάββατο
Performing The New | Παρουσίαση τριών έργων σε εξέλιξη | 17:00-19:00 | Δημοτικό Κέντρο Τεχνών - Αποθήκες Παπαδάκη
Είσοδος Ελεύθερη | Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Στην απουσία μου τα πράματα συνεχίζουν να υπάρχουν.
Με ή χωρίς νόημα.
Ό,τι τζι αν προβλέψω,
ό,τι τζι αν εξηγήσω,
το νερό εν να συνεχίσει να μας εκπλήσσει,
τζιαι η σκόνη να επιστρέφει.
Τζιαι γω εν να προσπαθώ μάλλον συνέχεια κάτι να θυμηθώ,
τζιαι κάτι ν’ αφήκω πίσω μου, να με θυμίζει.
Επεισόδια που εναλλάσσουνται ανάμεσα σε video τζιαι live performance, διαπραγματευόμενα το πέρασμα του χρόνου, το εφήμερο, παιδικές -ή τζιαι όι- μνήμες, μιτσιές ενοχλήσεις τζιαι ελαφρά τσιμπηματούθκια που το πούποτε.
Έρευνα , Χορογραφία: Ελισάβετ Παναγιώτου | Χορεύτριες: Άντρια Κωνσταντίνου, Αυγουστίνα Τρίαρου, Ελισάβετ Παναγιώτου, Σοφία Ηρακλέους | Κινηματογράφηση και Επεξεργασία: Γιάννης Αβρααμίδης
Πρόγραμμα φιλοξενίας και καλλιτεχνικής Ανάπτυξης Moving The New / Μέντορας Προγράμματος: Ροδιά Βόμβολου
Φοβάσαι μήπως αλλάξεις;
Όταν τα ρεύματα ρέουν προς την κατεύθυνση,
που δεν διάλεξες εσύ,
Πώς επιλέγεις να τοποθετήσεις το σώμα σου στη θάλασσα;
Δημιουργία | Performance: Κατερίνα Παϊση
Πρόγραμμα φιλοξενίας και καλλιτεχνικής Ανάπτυξης Moving The New/ Μέντορας Προγράμματος: Ροδιά Βόμβολου
Πρόθεση.
Δράση. Επανάληψη.
Δράση. Παύση. Επανάληψη.
Δράση. Επανάληψη.
Άφιξη. ·
Μια παράσταση που μοιάζει πιο πολύ με άσκηση ή μάλλον μια άσκηση που μοιάζει πιο πολύ με παράσταση, με σκοπό να διερευνήσει την σχέση του ανθρώπου με τον χώρο και τον χρόνο. Οι περφορμερ εμπλέκονται σε μια επαναλαμβανόμενη δράση προσπαθώντας να έρθουν σε επαφή με την στοιχειώδη φύση της ύπαρξης.
Το έργο αυτό αποτελεί το τρίτο έργο σε εξέλιξη του μουσικού και συνθέτη Γιώργου Μπίζιου με επίκεντρο το ανθρώπινο σώμα και την επεξεργασία της ανθρώπινης συνειδητότητας.
Περφόρμερ: Γιώργος Μπίζιος, Στυλιάνα Αποστόλου | Φωτογραφία: Σκίτσα από τους συμμετέχοντες του 'Performance Lab' από το εργαστήρι του καλλιτέχνη PASHIAS ως μέρος του Ευρωπαϊκού προγράμματος 'Open Up' 2021.
Πρόγραμμα φιλοξενίας και καλλιτεχνικής Ανάπτυξης Moving The New / Μέντορας Προγράμματος: Ροδιά Βόμβολου
πλυντήριο ρούχων
κάκτος (από μόσχευμα και μεταφυτευμένος)
μήλο/α (Κυπριακή ποικιλία: καθιστά)
μπλέ, άσπρα, ασημί, κόκκινα, και ροζ μαγειρικά σκεύη
σκάλα
φασκόμηλο (μεταφυτευμένο)
καρυδιά
μίξερ για φραπέ
λάμπα
έλαιο τεϊόδεντρου
παλιό φορητό ραδιόφωνο
εφημερίδα/ες
μικρόφωνο
ρεβύθια (ωμά)
τακούνια
σφουγγάρι
φλιτζάνι τσαγιού με κουρκουμά
μεγάφωνα
αυγό/α
κραγιόν lip
ανεμιστήρας/ες
οδοντόβουρτσα
φιλόδεντρο
χαρτί υγείας
πιάτο/α
καλώδια
νερό
και άλλα πολλά, ερμηνεύουν επί σκηνής, όπως επίσης και κάπου αλλού, ανούσιες χορογραφίες στο χωροχρόνο οι οποίες δημιουργούν περίπλοκες συνθέσεις.
Η περφόρμανς περιλαμβάνει άβολες και παράτυπες πράξεις. Μερικές από αυτές είναι προσχεδιασμένες και άλλες πάλι προκύπτουν καθώς η/οι ερμηνεύτρια/ες ψάχνουν για ευκαιρίες να εμπλακούν σε σύνθετες, χαοτικές και μπερδεμένες σχέσεις.
Το ‘This is very specific’ είναι η συνέχεια και η εξέλιξη του πρότζεκτ ‘We are an event’ το οποίο αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος καλλιτεχνικής ανάπτυξης Moving the New, της Στέγης Χορού Λεμεσού.
Σκηνοθεσία, χορογραφία και ερμηνεία: Mπελίντα Παπαβασιλείου | Ηχητικός σχεδιασμός: Kalaqs και Shuffle | Σχεδιασμός φωτισμού: Εβίτα Ιωάννου | Δραματουργική ανάλυση: Ροδιά Βόμβολου | Κολάζ: Εύα Παπαβασιλείου | Παραγωγή: Στέγη Χορού Λεμεσού.
Be Arielle F (CH) | Simon Senn | 20:30 (60') (16+) | Θέατρο Ριάλτο
O Simon Senn αγόρασε διαδικτυακά μια ψηφιακή ρέπλικα ενός γυναικείου σώματος και αμέσως μετά ξεκίνησε ένα ταξίδι για να γνωρίσει τη γυναίκα, της οποίας θα “κατοικούσε” το σώμα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας. Ο Simon μοιράζεται επί σκηνής με τους θεατές την αλλόκοτη αυτή εμπειρία.
Ιδέα, δημιουργία,ερμηνεία: Simon Senn | Παραγωγή: Compagnie Simon Senn | Με τους: Simon Senn, Arielle F και ένα εικονικό σώμα | Συμπαραγωγή: Théâtre Vidy-Lausanne - Le Grütli, Centre de production et de diffusion des Arts vivants - Théâtre du Loup | Περιοδεία και Διανομή: Théâtre Vidy-Lausanne | Με την υποστήριξη: Porosus - Pro Helvetia - Fondation Ernst Göhner - Pour-cent culturel Migros - Loterie Romande
02/10/2022 | Κυριακή
ANXIETY / It’s nice to be supported. It’s exquisite when you’re freefalling (CY) | Δήμητρα Καλλίτση | 17:00 (2 ώρες/hours)*
Δημοτικό Κέντρο Τεχνών-Αποθήκες Παπαδάκη
Είσοδος Ελεύθερη
Οι θεατές/περαστικοί καλούνται να σταθούν (ένας ένας) πλάτη-πλάτη με την καλλιτέχνιδα, δίνοντας έτσι το έναυσμα για μια σειρά από κινήσεις/αλληλεπιδράσεις/ένα έργο εξισορρόπησης, όπου ο ένας γέρνει το βάρος του σώματος του πάνω στον άλλο ώστε να υποστηρίξει τον εαυτό του και τον άλλο από το να πέσει (δράση ή αντίδραση). Η performance εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ανάπτυξη μιας σχέσης οικειότητας με το σώμα του άλλου (αναγνωρίζοντας δυνατά σημεία και περιορισμούς) και εμπιστοσύνης, και την απελευθέρωση από το φόβο (του να πέσεις, να είσαι γελοίος/α, να εκτεθείς).
Κατά τη διάρκεια της performance, οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στο άγγιγμα, στους ήχους, στην μυρωδιά, συμμετέχοντας έτσι ενεργά σε έναν «διάλογο» σωματικής πίεσης (αναφορά στο «Body Pressure, 1974, του Bruce Nauman). Η performance αποτελεί το δεύτερο μέρος του τρίπτυχου, «Anxiety, 2022», το οποίο καταπιάνεται με τις έννοιες της ευθραυστότητας, του να ζητάς βοήθεια, να χάνεις τον έλεγχο, και την αποδοχή/παράδοση.
*Κάθε 15 λεπτά ένας θεατής αλληλεπιδρά με την performer και συμμετέχει στην performance. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Τελευταία συμμετοχή στις 18:30. Το κοινό μπορεί να παρακολουθεί την διαδικασία καθ'όλη την διάρκεια.
Body Parts (PL) | Ramona Nagabczyńska | 19:00 (43’) | Πολυχώρος Συνεργείο
Η χορογραφία Body Parts προέκυψε λόγω του έντονου ενδιαφέροντος της δημιουργού με το πρόσωπο. Η παράσταση ερευνά τις οργανικές λειτουργίες του προσώπου και τις κοινωνικές του καταβολές.
Το πρόσωπο θεωρείται το μέσο μέσα από το οποίο αντιλαμβανόμαστε την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση και πολλοί θεωρούν ότι περιβάλλεται από μια ρομαντική αύρα. Οι πιο πρόσφατες έρευνες όσον αφορά στους κινητικούς νευρώνες μας αποκαλύπτουν τους λόγους που το πρόσωπο έχει κερδίσει τόσο κοινωνικό κύρος, εν τουτοις η επιστημονική έρευνα αδυνατεί να ανατρέψει τις παλαιότερες θεωρίες/εντυπώσεις για το πρόσωπο. Από που προέρχεται η εμμονή στο σύγχρονο χορό για το ‘ανέκφραστο’ πρόσωπο και τι εννοούμε τελικά όταν αναφερόμαστε στο ‘ανέκφραστο’ πρόσωπο’;
Ποιά είναι η σύνδεση μεταξύ του γκροτέσκου και της γυναικείας υποκειμενικότητας;
Με ποιον τρόπο αφηγούνται οι χορογραφίες που εκτελούνται με το πρόσωπο, την κοινωνική καταπίεση; Τελικά έχουμε την ικανότητα να κατανοούμε τη ‘γλώσσα’ των προσώπων;
Χορογραφία: Ramona Nagabczyńska | Δραματουργική συμβολή: Mateusz Szymanówka και Agata Siniarska | Καλλιτεχνική καθοδήγηση: Philippe Riéra, Μουσική: Georges Bizet, Vincenzo Bellini, Mina, Prince | Σκηνικά αντικείμενα: Nagi Gianni | Φωτισμοί: Jędrzej Jęcikowski | Κείμενο βασισμένο στον Paul Thomas Anderson | Φωτογραφία: Witek Orski | Σχεδιασμός γραφιστικών: Jakub de Barbaro (βασισμένο στο εξώφυλλο του άλμπουμ της Μina: The Collection 3.0) | Παραγωγή: Burdąg Foundation | Συνεργάτες: Centrum w Ruchu, CSW Zamek Ujazdowski, Buda Kortrijk, Lubelski Teatr Tańca, Tanzfabrik Berlin, Komuna//Warszawa
Deep Fake | Gergő D. Farkas | 20:30 (45’) | Θέατρο Ένα-Β' Δημοτική Αγορά
Το Deep Fake είναι μια σειρά γεγονότων που διερευνούν τις έννοιες της αντιγραφής, της αυθεντικότητα και προκαλούν την νοοτροπία της κατανάλωσης προτείνοντας νέες δυνατότητες συνύπαρξης.
Το έργο αμφισβητεί την κυριαρχία της σόλο μορφής κατευθύνοντας απαλά την προσοχή του θεατή στην αποκεντρωμένη απόδοση του ήχου, του φωτός και του αντικειμένου, μετατρέποντας τον χώρο σε μια ζωντανή οντότητα που αναπνέει. Προσεγγίζοντας το σώμα ως ένα μηχανισμό που καθοδηγείται από παρορμήσεις και συναισθήματα, το Deep Fake διερευνά τα καταρρέοντα όρια μεταξύ του ζωντανού και του ανόργανου, του υπάρχοντος και του εξωπραγματικού, με τις δομές που κρυφά (επανα)παράγουν αυτά τα δυαδικά συστήματα.
Ως τέκνο της διεπιστημονικότητας και της απληστίας της χιλιετίας, το Deep Fake επεκτείνει τα αόρατα πλοκάμια του απο την σκηνή στον κόσμο του “interweb” και καταλαμβάνει το αξίας 2 ευρώ domain «deep-fake.world» με σκοπό να γίνει εικονικό και να παραμείνει εικονικά αθάνατο.
Χορογραφία, Performance:Gergő D. Farkas | Βοηθός, Καλλιτεχνική επιμέλεια: Endre Cserna | Μουσική: Márton Csernovszky | Φωτισμός: Kata Dézsi | Συμβουλή: Imre Vass | Βίντεο: Gergely Ofner | Σχεδιασμός ιστοσελίδας: Dániel Kophelyi | Οικονομική διαχείριση: Sín Arts Centre | Ευχαριστίες: Sín Arts Centre and Workshop Foundation | Οικονομική στήριξη: The National Cultural Fund of Hungary’s “Imre Zoltán Program”
Εισιτήρια: Sold Out Tickets bit.ly/3eye4Ra
Εισιτήρια για την performance Βe Arielle F: rialto.interticket.com
Διοργάνωση: Στέγη Χορού Λεμεσού
Μέγας Χορηγός: Πολιτιστικές Υπηρεσίες - Υφυπουργείο Πολιτισμού
Για περισσότερες πληροφορίες στο www.dancehouse.com.cy
FB: Open House Festival | Dance House Lemesos
IG: @dancehouselemesos
25340618 και project@dancehouselemesos.com