Αφρικανική τέχνη κάνει ντεμπούτο στη Μπιενάλε της Βενετίας

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 27.12.2023
To See the Earth Before the End of the World, an installation by Precious Okoyomon at Venice Biennale 2022. Photograph: David Levene/The Guardian
Η Αφρική στοχεύει να ανατρέψει την επί δεκαετίες τάση της υποεκπροσώπησης στη Μπιενάλε με τρεις συμμετοχές

Λίγες χώρες στην Αφρική έχουν πρωτοστατήσει στη σκηνή της σύγχρονης τέχνης, όπως η Νιγηρία.

Το 2024, καθώς η Αφρική στοχεύει να ανατρέψει την επί δεκαετίες τάση της υποεκπροσώπησης στη Μπιενάλε της Βενετίας, όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στη Νιγηρία για το φιλόδοξο δεύτερο εθνικό της περίπτερο, μαζί με τους συμμετέχοντες για πρώτη φορά από Μπενίν και Μαρόκο.

Η Aindrea Emelife, η 29χρονη επιμελήτρια του περιπτέρου της Νιγηρίας, αναφέρει ότι πρόκειται για εξαιρετικά σημαντική στιγμή για την Αφρική και ότι το περίπτερο θα τερματίσει τα όποια στερεότυπα.

Ο Azu Nwagbogu, ο Νιγηριανός επιμελητής του περιπτέρου του Μπενίν προσθέτει ότι η ταυτόχρονη συμμετοχή του Μπενίν και του Μαρόκου, δύο εθνών με πλούσια καλλιτεχνική ιστορία, σηματοδοτεί ένα ορόσημο για την ήπειρο.

Η Emelife εξηγεί ότι από την άνθηση του Νόλιγουντ, μέχρι την παγκόσμια κυριαρχία των Afrobeats, από την επικράτηση Νιγηριανών συγγραφέων, μέχρι τη μαγειρική και τη σύγχρονη τέχνη η Νιγηρία ανθεί γιατί με αυτό τον τρόπο οι δημιουργοί κοιτάζουν πίσω και μέσα τους και φαντάζονται το μέλλον.

Το θέμα του περιπτέρου είναι το Nigeria Imaginary.

Η Emelife είναι η επιμελήτρια μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στο Μουσείο Δυτικής Αφρικανικής Τέχνης (Mowaa), που θα ανοίξει σταδιακά από τα τέλη του 2024.

Η 60η διοργάνωση της Μπιενάλε της Βενετίας, η οποία θα διαρκέσει από τις 20 Απριλίου έως τις 24 Νοεμβρίου, διευθύνεται από τον Adriano Pedrosa, τον Βραζιλιάνο επιμελητή και διευθυντή του São Pau.

Με πληροφορίες από Guardian

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ