Massive Attack, για την Παλαιστίνη

ΧΡΙΣΤΟΘΕΑ ΙΑΚΩΒΟΥ Δημοσιεύθηκε 23.7.2024
Φωτογραφία από τη συναυλία του βρετανικού συγκροτήματος Massive Attack στην Αθήνα. [Massive Attack, Release Athens Fest 2024.]

Massive Attack ονομάζεται το βρετανικό συγκρότημα το οποίο επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια στην Αθήνα για μία συναυλία που θα ονόμαζε κανείς ιστορική - και όχι απαραίτητα, μόνο, για την προσέλευση του κοινού. Έγραψε ιστορία, αναφέρεται, διότι εμφανίστηκε στο Release Athens 2024 και εκτός του συνηθισμένου, δηλαδή να τραγουδήσουν δικά τους τραγούδια τα οποία είναι εμποτισμένα με πολιτικά μηνύματα, παρουσίασαν και ένα φαντασμαγορικό βίντεο. Ένα έργο video art το οποίο έπαιζε παράλληλα την ώρα της συναυλιακής τους εμφάνισης.

Κάθε καρέ και 1.000 μηνύματα. Αυτή, πιστεύω, είναι μία αντιπροσωπευτική φράση για αυτό που παρακολούθησε το κοινό εκείνη την ημέρα, αλλά και όσοι είδαμε βίντεο που κυκλοφόρησαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τις επόμενες μέρες.

Το συγκρότημα, λοιπόν, εμφανίστηκε την Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024 στην Πλατεία Νερού στην Αθήνα. Το δικό τους σόου, όμως, είχε επίδραση και αυτό που λέμε after-effect, αφού την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο, δύο μέρες μετά, φαντάζει ακόμη συγκλονιστικό. Η αλήθεια είναι πως τα μηνύματα ήταν πολλά. Οι Massive Attack με ένα video art το οποίο εμπλέκεται σε μία διαδικασία οπτικής ποίησης, παρουσιάζουν -στην αρχή- μερικές λέξεις, φράσεις και ερωτήματα τα οποία δημιουργούν μια σειρά αριθμών, σαν έναν κώδικα ή αλγόριθμο.

Στη συνέχεια προβλήθηκαν διάφορα μηνύματα για την πανδημία, την ελευθερία έκφρασης, ωστόσο, το πιο δυνατό και ξεκάθαρο μήνυμα που έδωσαν αφορούσε την περιοχή, που βρίσκεται πολύ κοντά μας, τη Λωρίδα της Γάζας.

Οι Massive Attack δημιούργησαν μία σειρά από κείμενα για όσα συμβαίνουν στην Παλαιστίνη, τους θανάτους και τους αλεπάλληλους βομβαρδισμούς και στρατιωτικές επιχειρήσεις του Ισραήλ.

Μια σειρά κειμένων, που θα λέγαμε ότι, συγκριτικά με το υπόλοιπο βίντεο, ήταν η πιο στοχευμένη. Μία πολιτική, ακτιβιστική κίνηση η οποία δημιουργήθηκε με τέτοιο περίτεχνο τρόπο, που τονίζει αυτό που πραγματικά ήθελαν, την αφύπνιση του κοινού τους για το συγκεκριμένο θέμα.

Παρ' όλ' αυτά, δεν είναι μόνο αυτό, διότι παίρνουν το ακτιβιστικό έργο της καλλιτεχνικής σκηνής ένα βήμα πιο πέρα. Οι καλλιτέχνες που παίρνουν, ανοιχτά, θέση υπέρ της Παλαιστίνης δεν είναι λίγοι και πολύ συχνά εμφανίζονται με σημαίες, το σύμβολο του καρπουζιού και άλλες κοινότυπες προσαρμογές. Σε αυτές που δεν αρκέστηκαν, όπως διαφαίνεται, οι Massive Attack, αφού δεν εμφανίστηκαν απλώς με μία καφίγια, μία σημαία, ένα outfit στα χρώματα της σημαίας της Παλαιστίνης ή με ένα καρπούζι.

Οι Massive Attack δημιούργησαν ένα έργο για όλα όσα θέλησαν να μιλήσουν και το έπραξαν πέραν της μουσικής τους, διότι μερικές φορές δεν είναι αρκετό να εκφράζεται το όποιο πολιτικό μήνυμα μέσω της μουσικής, των στίχων και όποιας άλλης δημιουργικής έκφρασης.

Οι καλλιτέχνες, οι οποίοι έχουν το βήμα να προσεγγίσουν το κοινό και να μοιραστούν πολλά μηνύματα, με έναν πιο ευκολόπιοτο τρόπο, χρειάζεται να τοποθετούνται ξεκάθαρα για την πολιτική που εκφράζει το έργο τους, εκείνη την ώρα που το παρουσιάζουν - εάν όντως επιδιώκουν να δημιουργούν τέτοιο ακτιβιστικό έργο το οποίο θα φέρνει κινητικότητα και αντίδραση.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ