Πολύτιμο αρχείο μουσικής του συνθέτη Άρνολντ Σένμπεργκ καταστράφηκε στην πυρκαγιά του Λος Άντζελες

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 1:05 μμ
Περίπου 100.000 παρτιτούρες του Σένμπεργκ, του πρωτοποριακού συνθέτη του 20ού αιώνα, καταστράφηκαν όταν κάηκε η εκδοτική εταιρεία που ίδρυσαν οι κληρονόμοι του.

Περίπου 100.000 παρτιτούρες και μέρη του πρωτοποριακού συνθέτη του 20ού αιώνα Άρνολντ Σένμπεργκ καταστράφηκαν την περασμένη εβδομάδα όταν οι πυρκαγιές στη Νότια Καλιφόρνια έκαψαν την εκδοτική εταιρεία μουσικής που ίδρυσαν οι κληρονόμοι του. Η εταιρεία ενοικιάζει και πωλεί τις παρτιτούρες σε σύνολα σε όλο τον κόσμο.

«Είναι σκληρό», είπε ο Λάρι Σένμπεργκ, 83, γιος του συνθέτη, ο οποίος διηύθυνε την εταιρεία, Belmont Music Publishers, από το σπίτι του στη γειτονιά Pacific Palisades του Λος Άντζελες και διατηρούσε το απόθεμα της εταιρείας σε ένα κτίριο 2.000 τετραγωνικών ποδιών πίσω από το σπίτι του. «Χάσαμε τα πάντα».

Ο κατάλογος της Belmont προσέφερε μια ευρεία γκάμα από τη μουσική του Σένμπεργκ, από τα πλούσια, υπερ-ρομαντικά κομμάτια της νεότητας του μέχρι τα απαιτητικά έργα που έγραψε μετά την απομάκρυνσή του από την παραδοσιακή τονική αρμονία και την ανάπτυξη της τεχνικής των 12 τόνων.

Κανένα από τα αυθεντικά χειρόγραφα του Σένμπεργκ δεν καταστράφηκε στη φωτιά. Αλλά η απώλεια της συλλογής του Belmont θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα σε ορχήστρες, ομάδες μουσικής δωματίου και σολίστες που σχεδιάζουν παραστάσεις έργων του Σένμπεργκ τους επόμενους μήνες. Άλλα αναμνηστικά του Σένμπεργκ καταστράφηκαν επίσης στη φωτιά, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών, επιστολών, αφισών, βιβλίων και διασκευών από άλλους συνθέτες των έργων του Σένμπεργκ.

5061782595777408 Screenshot 2025-01-15 at 12.51.20 PM

Ο Leon Botstein, πρόεδρος του Bard College και μουσικός διευθυντής της Αμερικανικής Συμφωνικής Ορχήστρας, δήλωσε ότι το Belmont έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στο να γίνει η μουσική του Σένμπεργκ διαθέσιμη στο κοινό. Η Αμερικανική Συμφωνική Ορχήστρα πήρε από το Belmont τις παρτιτούρες για μια παράσταση του ορατόριου «Gurrelieder» του Σένμπεργκ, την οποία παρουσίασε πέρυσι στο Carnegie Hall.

«Είναι μια καταστροφή», δήλωσε ο κ. Botstein. «Ήταν μια απαραίτητη πηγή».

Πρόσθεσε ότι ορισμένα μουσικά σύνολα θα αναγκαστούν να κάνουν αλλαγές στα επερχόμενα προγράμματά τους επειδή οι παρτιτούρες που χρειάζονται δεν θα είναι διαθέσιμες από την Belmont.

Αν και η Belmont, που ιδρύθηκε το 1965, δεν είναι ο μοναδικός εκδότης έργων του Σένμπεργκ, η εταιρεία εκτιμήθηκε για το κύρος των παρτιτούρων της και τη σύνδεσή της με τον συνθέτη, ο οποίος γεννήθηκε στη Βιέννη, διέφυγε από τους Ναζί και μετακόμισε στην Αμερική. Τελικά εγκαταστάθηκε στο Λος Άντζελες, όπου έζησε μέχρι το θάνατό του το 1951.

Η Belmont δήλωσε ότι θα εργαστεί για τη δημιουργία ψηφιακών εκδόσεων των παρτιτούρων της, με βάση τα χειρόγραφα του συνθέτη, τα οποία φυλάσσονται στο Κέντρο Σένμπεργκ στη Βιέννη. Η Belmont διατηρούσε ψηφιακά αντίγραφα ασφαλείας των παρτιτούρων στα γραφεία της, αλλά και αυτά κάηκαν στη φωτιά.

«Υπάρχει μια τελεστικότητα εδώ, η οποία είναι συγκλονιστική», δήλωσε ο Larry Schoenberg. «Δεν υπάρχει καμία ελπίδα ότι θα βρεις ή θα ανακτήσεις κάτι. Και αυτό είναι ένα διαφορετικό είδος θλίψης».

Οι μουσικοί δήλωσαν ότι ήταν συντετριμμένοι από την απώλεια του Belmont.

Ο τσελίστας Fred Sherry, γνωστός ερμηνευτής του Σένμπεργκ, ήταν τακτικός επισκέπτης στο βοηθητικό κτίριο που έγινε γνωστό ως το «γκαράζ» του Belmont. Θυμήθηκε ότι μελετούσε εκατοντάδες παρτιτούρες, μεταξύ των οποίων και μερικές με παλαιάς κοπής εξώφυλλα και γραμματοσειρά. Έπαιρνε στο σπίτι του όσες μουσικές μπορούσε να μεταφέρει.

«Η απώλεια αυτών των όμορφων παρτιτούρων είναι μια τραγωδία», δήλωσε ο Sherry, “αλλά εν τω μεταξύ η μουσική θα διαρκέσει για όσο καιρό θα έχουμε συναυλίες”.

Ο Λάρι Σένμπεργκ, του οποίου το σπίτι καταστράφηκε επίσης από τη φωτιά, δήλωσε ότι ακόμα δεν έχει συνειδητοποιήσει το μέγεθος της απώλειας. Θυμήθηκε το παράδειγμα του πατέρα του.

«Κάθε φορά που υπήρχε μια δυσκολία, εξέφραζε την απογοήτευσή του και στη συνέχεια έπιανε δουλειά για να βρει μια λύση», είπε.

«Παρά τα όσα συνέβησαν, προσπαθούμε να είμαστε πολύ θετικοί», πρόσθεσε. «Δεν υπάρχουν δάκρυα εδώ».

ΠΗΓΗ:The New york Times

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ